آموزش تعویض سنسور اکسیژن پراید زیمنس مدل جدید +عکس

0

قیمت سنسور اکسیژن زیمنس پراید ،محل سنسور اکسیژن پراید ،قیمت سنسور اکسیژن پراید ساژم ،سنسور اکسیژن پراید کجاست ،قیمت سنسور اکسیژن پراید یورو ۴ ،علائم خرابی سنسور اکسیژن پژو ۴۰۵ ،علائم خرابی سنسور اکسیژن ۲۰۶  ،بهترین مارک سنسور اکسیژن پراید

یکی از مهم‌ترین عیوبی که در خودروهای انژکتوری به وجود می‌آید بالا بودن مصرف سوخت است. البته باید این عیب را عیبی نسبی ذکر کرد. نسبی بودن آن نیز از این موضوع ناشی می‌شود که گاهی افراد در مقطع زمانی خاصی رانندگی متفاوتی داشته و به صورت نا‌خوداگاه سوخت بیشتری مصرف می‌کنند. بعد احساس می‌کنند مصرف سوخت خودرویشان بالا رفته است.

اما گاهی بی‌دلیل و بدون پیمودن مسافت بیشتر و یا تغییر نحوه رانندگی مصرف خودرو بالا می‌رود. بیشترین عاملی که می‌توان به آن مشکوک شد سنسور اکسیژن بوده که بسیار تاثیر‌گذار است.

اگر سنسور اکسیژن خراب باشد خودرو تنبل بوده و دیر شتاب می‌گیرد و حتی در برخی ECU  ها مثل J34P که بر رو یخودرو های ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ نصب شده است باعث اختلال در عملکرد موتور دریچه گاز برقی خودرو می شود . در این مواقع دستگاه عیب‌یاب به خودرو متصل شده و کنترل می‌شود. اگر خطای سنسور اکسیژن به صورت ماندگار داده شد متوجه می‌شوید که سنسور خراب است و باید تعویض شود. برای تعویض سنسور اکسیژن دقت کنید انواع مختلفی سنسور اکسیژن برای هر خودرویی وجود دارد.  سنسور‌های ارزان قیمت در بسیاری مواقع درست کار نکرده و معلوم نیست در کجا تولید می‌شوند. به همین دلیل شما متحمل هزینه گزافی بی‌دلیل و بدون اثر شده‌اید. پس در خرید و تعویض سنسور دقت فراوانی کنید.گاهی دور موتور خودرو دارای نوسان بوده  و بسیار دیر بالا می‌آید. نوسانات دور موتور اگر در حالت معمول باشد مربوط به  عدم تنظیم موتور صحیح است که توضیح آنها از حوصله این بحث خارج است. اما اگر در هنگام شتابگیری این موضوع پیش بیاید، به گونه‌ای که دور موتور در دنده دو و سه و گاهی چهار بسیار دیر بالا آمده و خودرو دیر شتاب می‌گیرد، به گونه‌ای که باید پدال گاز را تا انتها بفشارید تا خودرو شتاب بگیرد، این مشکل نیز مربوط به سنسور اکسیژن می‌شود و باز هم سنسور باید تعویض شود. البته اگر خودرو فیلر گیری نشده باشد نیز این عیب تشدید می‌شود. همچنین کثیف بودن انژکتور‌ها نیز از دیگر دلایل این عیب است. در مجموع اگر سنسور را تعویض می‌کنید انژکتور‌ها را نیز بشویید تا به درستی پاشش کنند.

سیکل احتراق و چرخه بررسی دود خروجی

بسیاری از خودرو های جدید تولید شده داری ۲ سنسور اکسیژن هستند ، یکی قبل از مخزن کاتالیست و دیگری بعد از مخزن کاتالیست . ECU با دریافت دو گزارش از این دو سنسور هم میزان سوخت را بهتر کنترل می کند و هم از صحت و کیفیت کاتالیست اطلاع پیدا می کند . اصلاحات خودرو ها با استاندارد Uro 4 دارای دو سنسور اکسیژن هستند و خودرو های ۲۰۶ / ۲۰۷ که میخواهند کروز کنترل نصب کنند میبایست مجهز به سنسور دوم شوند .

تعویض سنسور اکسیژن پراید

پراید های مدل جدید دو عدد سنسور دارند

سنسور بالایی را تعویض کردم

دلایل تعویض

روشن شدن چراغ چک /خطا زدن روی دیاگ /بالارفتن مصرف سوخت /بد روشن شدن خودرو /بوی خام سوزی در موتور/ خارج شدن دود خاکستری از اگزوز

۱- خرطومی هواکش دریچه  گاز را باز کنید

۲- حرارت گیر روی اگزوز را باز کنید ۵ عدد پچ

۳-اگر قصد تعویض سنسور بالایی را دارید

۴- سوکت سنسور را آزاد کنید و با آچار یکسر ۲۲ سنسور اکسیژن را باز کنید و تعویض کنید

۵- و در پایان کار دستگاه دیاگ بزنید و موتور را تنظیم کنید

۶- قیمت سنسور اکسیژن ۱۰۶۰۰۰ هزار تومان

۷- اجرت تعویض با دستگاه دیاگ ۳۵۰۰۰ هزار تومان

مجله کارستان

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.