بررسی محاسن و معایب خرید هیوندای سانتافه کارکرده

0

<مشخصات سانتافه ۲۰۱۶ ،مشخصات سانتافه ۲۰۱۵ ،سانتافه ۲۰۱۰ ،سانتافه ۲۰۱۵ فول آپشن ،قیمت سانتافه ۲۰۱۷ فول آپشن ،قیمت سانتافه ۲۰۱۵ فول آپشن

زمانی که سانتافه برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ معرفی شد شاهد تولد یک شاسی‌بلند ۵ نفره با استایلی بودیم که نسبت به اکثر رقبا حرفی برای گفتن نداشت

اگر بابانوئل می‌خواست یک خودروی کارکرده را انتخاب کند شانس زیادی برای برگزیدن هیوندای سانتافه به عنوان سورتمه‌ی او وجود داشت. با صندوق بار بزرگ، پیشرانه دیزلی قابل‌اعتنا و توانایی‌های یدک کشی بالا، هیوندای سانتافه یکی از خودروهای مناسب بازار بریتانیا محسوب می‌شود.


زمانی که سانتافه برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ معرفی شد شاهد تولد یک شاسی‌بلند ۵ نفره با استایلی بودیم که نسبت به اکثر رقبا حرفی برای گفتن نداشت. نسل دوم ۲۰۰۶ این خودرو یک بهبود قابل‌توجه نسبت به نسل اولی خود را تجربه کرده بود اما این سومین بار بود که شانس به هیوندای رو کرد. سومین نسل سانتافه ۵ سال است که در بازار حضور دارد.

با طراحی هوشمندانه، کابینی ۷ نفره و تجهیزات مناسب، سانتافه خودرویی قابل‌تأمل بوده و با بهای ۱۴ هزار پوندی می‌توانید آن را به خانه خود ببرید (این را با بهای ۳۱۰ میلیونی سانتافه در کشورمان مقایسه کنید!)

  • هیوندای سانتافه نسل سوم

تاریخچه
هیوندای سانتافه
شوروم های هیوندای از اکتبر سال ۲۰۱۲ شروع به فروش سومین نسل سانتافه کردند. تنها یک پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی برای این خودرو در بریتانیا تدارک دیده شد بود که به یک گیربکس دستی یا اتوماتیک متصل می‌شد. سه تریم استایل، پریمیوم و پریمیوم SE برای این خودرو وجود داشت. مدل‌های پایه دیفرانسیل جلو بودند درحالی‌که دو تریم دیگر نیروی پیشرانه را به تمامی چرخ‌ها انتقال می‌دادند.

هیوندای سانتافه
در اواخر سال ۲۰۱۴ نام تریم استایل به SE تغییر یافت و فیس لیفت صورت گرفته در ژانویه ۲۰۱۶ نیز پیشرانه کارآمدتری را در دل سانتافه جای داد. این پیشرانه هم‌اکنون قدرت ۱۹۷ اسبی دارد که ۳ واحد قوی‌تر از نسخه قبلی می‌باشد. تجهیزات کمک‌راننده جدیدی همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دوربین پارک ۳۶۰ درجه، چراغ‌های جلوی تطبیقی و تشخیص نقاط کور نیز به این خودرو اضافه شدند. هم‌اکنون تریم SE وجود نداشته و تمامی مدل‌های عرضه شده دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند.

نسخه‌های تک دیفرانسیل زیادی از سانتافه در جاده‌ها تردد نمی‌کنند و تمامی سانتافه‌های فیس لیفت شده دو دیفرانسیل هستند که به همین دلیل می‌گوییم سانتافه یکی از خودروهای توانا در بحث یدک‌کشی است.


از جمله تجهیزات مدل استایل می‌توان به چراغ‌های خودکار، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، رینگ‌های آلیاژی، بلوتوث، صندلی‌های جلوی گرم شونده، حسگرهای پارک عقب، آینه‌های برقی و گرم شونده و شیشه‌های برقی اشاره کرد. در مدل پریمیوم علاوه بر تجهیزات یاد شده شاهد سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، تریم چرم، سیستم تهویه مطبوع عقب در مدل‌های ۷ نفره، سیستم ناوبری لمسی و آینه‌های تاشونده برقی هستیم.

نهایتاً در مدل‌های پریمیوم SE تجهیزاتی چون تنظیم برقی صندلی راننده، حسگرهای پارک جلو، چراغ‌های جلوی زنون، سقف پانورامیک، پایش باد لاستیک‌ها و سیستم پارک خودکار بکار رفته‌اند.

  • جایگزین‌های هیوندای سانتافه نسل سوم

کیا سورنتو 2018
کیا سورنتو که نزدیک‌ترین رقیب سانتافه محسوب می‌شود از نظر فنی مشابه این خودرو است. کیا همان پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی و گیربکس‌ها را داشته و البته از تکنولوژی مشابهی سود می‌برد اما باید به این نکته اشاره کرد سورنتو تجهیزات بیشتر و کابین باکیفیت‌تری دارد.

خودروهایی همچون نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوت لندر کمی پیش پا افتاده محسوب می‌شوند و ولوو XC90 نیز سالخورده است اما هنوز هم به عنوان یک خودروی کارکرده گزینه‌ای مناسب است. لندروور دیسکاوری نیز سن بالای خود را نشان می‌دهد و گران‌تر است اما هنوز هم خودروی شاخصی بوده اما هزینه‌های مالکیت آن به‌طور قابل‌توجهی بالاتر بوده زیرا قابلیت اعتماد پایین‌تری دارد.

  • مواردی که باید با دقت بررسی شوند

صندلی‌ها

تنها مدل پریمیوم SE با طراحی ۷ نفره عرضه می‌شوند. نسخه‌های استایل و پریمیوم سانتافه به‌صورت ۵ نفره تولید شده‌اند.

سانروف

سقف پانورامیک باعث روشن‌تر شدن کابین می‌شود اما برخی مالکان مشکلاتی را درباره این سقف گزارش کرده‌اند. البته این مشکل گسترده‌ای نبوده است.

رینگ‌ها
هیوندای سانتافه
هیوندای برخی از رینگ‌های آلیاژی این خودرو را به دلیل خردگی و فرسایش به‌صورت رایگان تعویض کرده است؛ بنابراین پیش از خرید به هرگونه آسیب رینگ‌ها توجه کنید.

گیربکس

گیربکس اتوماتیک سانتافه باعث افزایش مصرف سوخت شده و بر پرفورمنس خودرو تأثیر منفی می‌گذارد اما استفاده آن راحت‌تر از گیربکس دستی است.

کابین

شما تحت تأثیر کابین سانتافه قرار نمی‌گیرید اما راحتی فوق‌العاده‌ای را برای ۵ سرنشین ارائه می‌کند و ردیف سوم صندلی‌ها نیز برای کودکان مناسب است. کیفیت متریال بکار رفته در کل خوب است و حجم صندوق بار در مدل ۵ نفره تا ۱۶۸۰ لیتر نیز می‌رسد. مدل ۷ نفره گنجایش بار ۱۶۱۵ لیتری دارد.

هزینه‌های مالکیت

سرویس‌های دوره‌ای سانتافه نسل سوم هزینه‌ای بین ۳۲۷ تا ۳۵۳ پوند در پی داشته و البته برخی سرویس‌ها شامل تعویض روغن و فیلتر نیز باید با مبلغ ۱۲۹ پوندی انجام شوند.

فراخوان‌ها

نسل‌های اول و دوم هیوندای سانتافه تنها یک‌بار فراخوان شده‌اند اما سومین نسل سانتافه فعلاً فراخوانی نداشته است.

هیوندای از سال ۲۰۱۲ تاکنون تنها ۱۰ فراخوان داشته که تنها یک مورد آن پس از تولید سانتافه اعلام شده است. این فراخوان مدل‌های توسان ساخته شده بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را در بر گرفته و به دلیل ایمنی کاپوت بوده است. این یک رکورد قابل‌توجه بوده و تنها یک مدل از کل محصولات فعلی هیوندای فراخوان شده است.

میزان رضایت مالکان در نظرسنجی Driver Power

سومین نسل هیوندای سانتافه و کیا سورنتو هنوز در نظرسنجی Driver Power اتو اکسپرس حضور نیافته‌اند. هیوندای توسان توانسته رتبه بسیار خوب هفدهم و i10 و i20 نیز به ترتیب رتبه‌های پنجاه و هفتم و بیست و نهم را کسب کرده‌اند.

فروش هیوندای سانتافه در بریتانیا بیش از هر بازار اروپایی دیگر بوده و دلیل این امر نیز واضح است. هیوندای به قدری خوب عمل کرده که توانسته در سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین شاسی‌بلند بزرگ اتو اکسپرس را به دست آورد و همین عنوان را یک سال بعد نیز تکرار کرده است. در آن سال اتو اکسپرس این‌گونه گفته بود:

ما امیدهای زیادی برای سانتافه داشته و ناامید نشده‌ایم زیرا تمامی نیازهای خریداران شاسی بلندهای بزرگ را برآورده می‌کند. سانتافه راحتی لازم برای سفرهای طولانی و یا خریدهای کوچک را دارد. این خودرو همچنین توانایی روبرو شدن با سطوح متفاوت را داشته و کاربرد بالایی را به همراه فضا برای ۷ سرنشین ارائه می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.