فراری F12Tdf با ۱۳۰ هزار دلار آپشن +عکس

0

اخیرا یک فراری F12Tdf زردرنگ به حراج گذاشته شده است که لیست آپشن‌های آن به‌تنهایی ۱۳۰ هزار دلار ارزش دارد

تصویر فراری F12Tdf با ۱۳۰ هزار دلار آپشن +عکس

اخیرا یک فراری F12Tdf زردرنگ به حراج گذاشته شده است که لیست آپشن‌های آن به‌تنهایی ۱۳۰ هزار دلار ارزش دارد.

قرار است حراجی Mecum آغاز به کار کند. یکی از سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌توان در این نوع حراجی‌ها انجام داد این است که به سراغ خرید یک فراری کمیاب بروید. سرمایه‌گذاری‌ در بازار بورس را فراموش کنید؛ چون یک فراری F12Tdf مدل ۲۰۱۶ به رنگ زرد جیالو تریپلو، خودرویی خاص است که در حال حاضر ۶۲۱ هزار قیمت حراج دارد؛ اما تخمین زده می‌شود که چند سال بعد بتوان آن را به قیمتی در حدود یک تا ۱.۳ میلیون دلار به فروش رساند. این مسئله نه‌تنها پرداخت پول برای این فراری را توجیه می‌کند، بلکه خرید این خودرو را به یک امر جذاب بدل خواهد کرد.

روی شیشه‌ی این فراری F12Tdf برچسبی به چشم می‌خورد که ارزش آپشن‌های این خودرو را نشان می‌دهد. قیمت پایه‌ی این فراری ۴۹۰ هزار و ۵۰۰ دلار است که ۳ هزار و ۷۵۰ دلار آن هزینه‌ی تحویل خودرو و ۱۷۵۰ دلار آن مربوط به هزینه‌های جانبی است. اما آنچه این خودرو را جذاب تر می‌کند، لیست آپشن‌های آن است که ۱۳۱ هزار و ۱۲۴ دلار قیمت دارد.

متأسفانه اطلاعات زیادی در خصوص آپشن‌های این خودرو وجود ندارد و تنها چیزی که به چشم می‌خورد، این است که در خط آخر این برچسب نوشته شده آپشن‌های دیگر ۷۴ هزار و ۴۸۲ دلار قیمت دارند و به جزئیات آن‌ها اشاره نشده است. به گفته حراجی، این خودرو مجهز به سیستم Ferrari Telemetry System است که به‌تنهایی ۱۰ هزار و ۱۲۴ دلار قیمت دارد.

همچنین باید اشاره کرد که فراری مبلغی اضافه نیز برای قطعات فیبر کربنی دریافت می‌کند؛ برای مثال می‌توان به کاپوت فیبر کربنی اشاره کرد که وزن کمتری دارد و به‌تنهایی ۱۱ هزار و ۶۴۴ دلار قیمت دارد. همچنین کاور زیر کاپوت دارای قیمت ۹ هزار و ۹۵۴ دلار است. در داخل این فراری می‌توان تودوزی کامل چرمی را مشاهده کرد که دارای قیمت ۲ هزار و ۸۶۸ دلار است؛ ضمن اینکه تزئینات فیبر کربنی روی داشبورد ۵ هزار و ۶۲ دلار قیمت دارند.

فراری از مدل F12Tdf تنها تعداد ۷۹۹ دستگاه تولید کرده و تمامی آن‌ها را با موفقیت به فروش رسانده است. پسوند TdF در انتهای نام این خودرو اشاره به مسابقات Tour de France دارد که برای کمپانی فراری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون فراری در قدیم با خودروی ۲۵۰GT برلینتا در این مسابقات شرکت کرده است.

فراری F12Tdf بر اساس خودروی F12 برلینتا ساخته شده؛ اما پیشرانه‌ی V8 تنفس طبیعی ۶.۳ لیتری آن مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است تا بتواند قدرت ۷۶۹ اسب بخار، همراه گشتاور ۷۰۵ نیوتن‌متر تولید کند. انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچه انجام می‌شود که به شیفترهای پشت فرمان نیز مجهز است و سرعت تعویض دنده‌ی بسیار بالایی دارد. در نتیجه‌ی این بهینه‌سازی‌ها، فراری F12Tdf این توانایی را دارد تا در عرض ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

خودروی مورد بحث ماکه در حراجی به فروش گذاشته شده، دارای کارکرد ۲۴۱ کیلومتر است و صاحب جدید آن تصمیم خواهد گرفت که خودرو را مورد استفاده قرار دهد یا آن را در گاراژ خود پارک کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.