یازده روش موثر برای در امان ماندن از دست سارقین خودرو

0
 برخی از سارقین میل به سرقت وسایل درون ماشین دارند از این رو با شکستن شیشه آن در کسری از ثانیه، دست به سرقت می‌زنند. به هیچ عنوان کیف دستی و یا جیبی و کت و هر چیز که احساس می‎کنید، می‌تواند ارزشمند باشد را درون ماشین به حال خود رها نکنید از یاد نبرید سارقین ممکن است بخاطر کت شما دست به دزدی نزنند ولی این احتمال را می‌دهند که شاید درون جیب های کت‌تان، پول و یا کیف پول دستی و یا هر چیز بار ارزشی دیگری باشد
 هر شخصی برای اینکه بتواند یک ماشین خریداری کند زحمات بسیار زیادی می کشد. برخی چند سال سرمایه جمع می کنند و برخی نیز با وام صاحب ماشین می شوند و این که روزی متوجه شوند که ماشین شان به سرقت رفته است می تواند بار مالی و روانی زیادی را در آن‌ها ایجاد کند. حال این سوال پیش می آید که چکاری باید انجام داد تا از شر سارقین خودرو و وسایل درون آن، خلاص شد آیا راهی برای دور کردن سارقین از ماشین های ما وجود دارد؟ در ادامه این گزارش شما را با ۱۱ روش مهم و استراتژی موثر آشنا می کنیم که تا با پیروی از آن و پیاده سازی آن‌ها موارد روی ماشین تان، از سرقت وسیله نقیله و اشیای درونش در امان باشید.

همان طور که می دانید سارقین خودرو به چند بخش تقسیم می شوند برخی از سارقین به اشیای درون ماشین علاقه مند هستند و برخی دیگر به وسایل یدک آن و اما خطرناک ترین نوع از سارقین آنهایی هستند که کل ماشین را به سرقت می برند .این گونه افراد سرمایه چندین ساله تلاش تان را در چند دقیقه بر باد می دهند، به طوری که هرگز نتوانید به اصل ماشین خود برسید. این چنین بلایی برای هر شخصی که از در آمد نسبی و کمی برخوردار است می تواند یک فاجعه بزرگ به حساب آید. برای همین منظور در این گزارش سعی شده است که شما را با راهکارهایی آشنا کنیم تا با پیروی از آن حداقل اجازه ندهید که سارقین به راحتی بتوانند از خودرو و وسایل درونش را به سرقت ببرند.

نباید از یاد برد که سارقین در کمین خودروها و وسایل درون آن‌ها هستند از این رو هر گونه غفلت از طرف شما می تواند بهترین فرصت را در اختیارشان قرار دهد تا به راحتی بتوانند به مقصود خود برسند. نباید از یاد برد که هیچ سارقی علاقه‌ای به گیر افتادن ندارد از این رو سعی می کند در یک مکان ترجیحان کم نور و پرت و در یک بازه زمانی کوتاه دست به سرقت می زند. همین امر می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد تا با فراهم نکردن چنین محیطی برای سارقین امکان سرقت شان را کاهش دهید. یکی از مهم‌ترین موارد، وسوسه نکردن سارقین برای دزدی است اگر شما کت و یا کیف خود را درون خودرو قرار ندهید شاید سارق و یا سارقین ترغیبی برای دزدیدن وسایل درون خودروی شما پیدا نکنند پیروی از چنین موارد ریز و کاربردی کار سختی نیست فقط کافی است که مراحلی را که در ادامه با آن ها آشنا می شوید را اجرا کنید و حدالمقدور از یاد نبرید تا از شر سارقین در امان باشید.

استفاده از گاراژ و یا پارکینگ‌های عمومی

بی شک استفاده از گاراژ برای خودروی شما یکی از امن‌ترین و مهمترین روش‌ها برای در امان ماندن از دست سارقین است. چرا که بی شک بیشترین سرقت های صورت گرفته بر روی ماشین هایی است که در خیابان و در یک محیط ساکت و پرت پارک شده بودند. یک نکته مهم برای کسانی که گاراژ ندارند این است که خودرو های خود را درون پارکینگ های اجاره ای قرار دهند این کار اگر قیمت کرایه پارکینگ، مناسب باشد در کل می تواند آرامش خاطرتان را بالا ببرد و شما را از استرس دزدیده شدن ماشین تان توسط سارقین دور کند.

نصب دزدگیر و یا چراغ هشدار دهنده

معمولا وقتی سارقین با خودروهای دارای دزد گیرو چراغ چشمک زن روبرو می شوند برای دوزدی کردن دو دل می شوند البته این روش برای سارقین که در کسری از ثانیه شیشیه اتومبیل را می شکنند و وسایل درونش را خالی می کنند آن چنان کار ساز و موثر نخواهد بود برخورد درست با چنین سارقینی این است که هیچ گونه وسیله و یا وسایل که فکر می کنید می تواند در نگاه سارقین ارزشمند باشد را در.ن ماشین قرار ندهید.

پارک کردن خودرو در جای مناسب و پر نور

اگر بنا به هر دلیلی گاراژی برای پارک کردن خودروی شخصی خود ندارید سعی کنید خودروی خود را در ورودی اصلی خیابان ها جایی که مکان پارک کردن داشته باشد پارک کنید. وقتی شما خودروی‌تان را بین دیگر خودروها پارک می کنید بی شک امنیت آن نیز بالاتر می رود. علاوه بر این در مکان هایی که رفت و آمد زیاد است سارقین جرعت کمتری برای سرقت پیدا می کنند. همچنین از یاد نبرید که خودروی‌تان را زیر نور چراغ های برق قرار دهید تا در شب هنگام نور حاصل از عابر پیاده، به نحوی می تواند باز دارنده باشد.

پارک کردن در یک محیط پر رفت و آمد

سعی کنید ماشین خود را در یک منطقه شلوغ و یا نزدیک یک رستوران و یا یک فروشگاه بزرگ پارک کنید. همین امر به نوبه خود می تواند سارقین را از دزدی کردن باز دارد همچنین چنین مکان هایی باعث می شود که مردم با صحنه های مشکوک اگر روبرو شوند، با آن برخورد کنند و یا پلیس را در جریان بگذارند.

مسدود کردن جلوی لاستیک ها

وقتی که ماشین تان را پارک می کنید سعی کنید لاستیک جلو را روی یک تکه سنگ تکیه دهید این کار باعث می شود که دزد اگر بتواند در ماشین را باز کند توانایی جابجایی آن را نخواهد داشت تا بتواند با روش های خودش ماشین را روشن کند چرا که روشن کردن ماشین نیاز به زمان و یک جای خلوت دارد.

روی شیشه های خودرو چراغ و یا زنگ هشدار نصب کنید

وقتی شما روی شیشیه خودرو و یا گوشه شیشه خودرو چراغ هشدار نصب می کنید بی شک هر سارقی به این فکر می کند که به محض شکستن شیشیه ممکن است صدای دزدگیر ماشین بلند شود از این رو ممکن است از دزدیدن ماشین و یا وسایل درونش صرفه نظر کند. وجود چراغ های چشمک زن یک راهکار خوب برای ترساندن سارقین است.

استفاده از قفل فرمان

بی شک یکی از موثرترین و بازدارنده ترین روش ها برای منصرف کردن سارقین این است که از قفل فرمان استفاده کنید. شاید سارقین بتوانند قفل فرمان را با هر زحمتی که شده باز کنند اما این مورد را نباید از یاد برد که سارقین برای یک سرقت، وقت زیادی را تلف نمی کنند چرا که احتمال به دام افتادن‌شان بالا می‌رود از این رو چنین ابزارهایی حکم بازدارنده را بازی می کنند نه اینکه به طور مستقیم باعث انصراف دزدی سارقین بشوند.

استفاده از قفل پدال

در نگاه اول قفل پدال به چشم نمی‌آید اما باز کردن قفل پدال بسیار سخت تر از قفل فرمان است چرا که دسترسی به قفل پدال نسبت به قفل فرمان بسیار سخت‌تر خواهد بود. از این رو اگر سارقی متوجه شود که ماشین مذکور دارای قفل پدال به همراه قفل فرمان است بی شک اگر در مکان خیلی پرتی نباشد بی خیال دزدی خواهد شد.

هیچ وسیله‌ای را درون ماشین جا نگذارید

برخی از سارقین میل به سرقت وسایل درون ماشین دارند از این رو با شکستن شیشه آن در کسری از ثانیه، دست به سرقت می‌زنند. به هیچ عنوان کیف دستی و یا جیبی و کت و هر چیز که احساس می‎کنید، می‌تواند ارزشمند باشد را درون ماشین به حال خود رها نکنید از یاد نبرید سارقین ممکن است بخاطر کت شما دست به دزدی نزنند ولی این احتمال را می‌دهند که شاید درون جیب های کت‌تان، پول و یا کیف پول دستی و یا هر چیز بار ارزشی دیگری باشد.

سوئیچ و کلیدهای خود را در دسترس قرار ندهید

همواره سعی کنید که سوئیچ ماشین تان را به همراه داشته باشید و آن را درون جیب خود قرار دهید. به هیچ عنوان سوئیچ ماشین را روی پنجره خانه و کنار صندوق پستی و یا ورودی خانه آویزان نکنید چرا که سارقین ممکن است آمار کار شما و ماشینی را که پارک کرده اید را داشته باشند از این رو با استفاده از یک قلاب و یا هر وسیله دیگری سوئیچ ماشین را به سرقت ببرند و در نتیجه ماشین‌تان را با خیال راحت می دزدند و از محل متواری می‌شوند. بهترین مکان برای حفظ سوئیچ ماشین، اتاق خواب درون کمدهای لباس است البته اتاق خواب به نوبه خود نمی تواند دسترسی خوبی به سارقین بدهد.

از ماشین روشن خود فاصله نگیرید

دیده شده است که در روزهای زمستانی رانندگان برای اینکه ماشین شان گرم شود آن را روشن می کنند و سعی به پاک کردن شیشه خودروی خود می‌زنند چنین شرایطی برای یک سارق حرفه ای موقعیت بسیار آسانی را برای به سرقت رساندن خودرو فراهم می کند. به هیچ عنوان وقتی ماشین‌تان در خیابان روشن است از آن فاصله نگیرید حتی کسانی که ماشین‌شان را از پارکینگ خارج می کنند و برای بستن درب پارکینگ پیاده می شوند این خطر را باید درک کنند چرا که سارقین دنبال فرصت‌ها هستند و این فرصت ها را جز صاحبان و یا رانندگان ماشین‌ها در اختیارشان قرار نمی دهند.

منبع:پدال نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.