تجربه رانندگی با کادیلاک اسکالِید ۲۰۱۶ +عکس و مشخصات

0

کادیلاک اسکالید ۲۰۱۷ قیمت ،خرید کادیلاک اسکالید در ایران ،کادیلاک اسکالید ،قیمت کادیلاک اسکالید در ایران ،کادیلاک لکسانی ،کادیلاک اسکالید لکسانی ،کادیلاک اسکالید در تهران ،تجربه رانندگی با کادیلاک اسکالِید ۲۰۱۶

گزارش: میلاد احمدی

نام کادیلاک حداقل برای ایرانی ها یادآور لوکس ترین و اشرافی ترین خودروهای پیش از انقلاب است که آرزویی دور برای مردم عامه محسوب می شد. خودروهایی عریض طویل که عموما در کلاس سدان و لیموزین های مجلل به کشور راه یافتند. پس از انقلاب اما پای کادیلاک همچون دیگر خودروهای هموطنش از کشور قطع شد. باوجود این که در این سال ها قوانین واردات خودرو بارها دچار تحول شدند اما پس از گذشت حدود ۴ دهه همچنان حضور آمریکایی ها در کشور به کمرنگ ترین شکل ممکن صورت گرفته است. اما با تمام این تفاسیر ذهنیت مردم از محصولات آمریکایی به ویژه کادیلاک، کماکان همان خودروهای فوق لوکس و مدرن عظیم الجثه باقی مانده است. چندی پیش اما ورود یک دستگاه کادیلاک اسکالِید ۲۰۱۶ با پلاک گذرموقت به کشور، بهانه ای شد برای بررسی درستی طرز تفکر قدیمی مردم راجع به محصولات کادیلاک.

سال ۱۹۹۸ کادیلاک تقریبا همزمان با بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی وارد عرصه تولید خودروی SUV شد. اسکالِید اولین شاسی بلند فول سایز این کمپانی بود که در پلتفرمی مشترک با GMC یوکون تولید شد. نسل های بعدی اسکالید در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۷ و درنهایت نسل چهارم آن در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند. در تمامی این سال ها بیشتر تمرکز کادیلاک در این مدل ارائه لوکس ترین و خاص ترین تجهیزات بوده است تا اسکالید همچون لیموزینی مرتفع باشد! اما پس از گذشت حدود دو دهه از تولید و ارتقاء این شاسی بلند فوق لوکس شاهد استقبال نه چندان راضی کننده بازار غیر آمریکایی از این محصول هستیم.

https://cdn01.zoomit.ir/2016/9/f99ca621-8a24-4636-8aa5-852ca6b2ea88.jpg

آمار ها حاکی از آنند که میانگین فروش سالانه این خودرو در آمریکا در حدود ۲۵ هزار دستگاه بوده است که نشان از موفقیت نسبی آن در بازار وطنی دارد. اما آمار فروش در سرتاسر قاره اروپا در سال ۲۰۱۶ عدد کوچک ۲۴۰ دستگاه می باشد که طی این سال ها اسکالید رکورد فروش ۹ دستگاه در سال را نیز از آن خود نموده است! اوضاع در شرق آسیا و حتی بازار قدرتمند چین نیز به همین صورت است. به طور کلی می توان گفت که تنها بازار عمده غیر آمریکایی اسکالید محدود به چند کشور خاورمیانه همچون امارات متحده و عربستان سعودی می شوند. اما چرایی این موضوع آن هم باوجود قیمت بسیار پایین تر اسکالید نسبت به رقبای اروپایی و آسیایی، در حاله ای از ابهام وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

http://www.takfars.ir/wp-content/uploads/2016/11/2016-11-25_18-21-00.jpg

اولین برخورد

با رسیدن به محل قرار و مشاهده اسکالید سیاه رنگ پارک شده در خیابان، عظیم الجثه بودن این خودرو بیشتر از آنچه در تصاویر دیده می شود به چشم می آید. عرض و ارتفاع حدود ۲ متری و طولی بیش از ۵ متر کاملا نشانگر تمایل دیرینه آمریکایی ها به تولید خودروهای تنومند می باشد. چراغ های کشیده جلو با ۵ عدد مردمک زنون درون آن به همراه جلوپنجره بسیار عظیم و اغراق شده نمای خشن و جدی به جلوی خودرو بخشیده است. نمای جانبی در عین سادگی با خطوط شکسته و قسمت های کرومی تزیین شده است. در بخش پشتی چراغ های افقی طویل و باریک کمی نمای خلوت و ساده ای به خودرو بخشیده است که البته بسیار جدید و غیر تکراری جلوه می کند. با دریافت سوئیچ و با نزدیک شدن به خودرو رکاب برقی به طرز جذابی از زیر خودرو خارج شده و پله ای ایجاد می کند تا به راحتی وارد کابین مرتفع خودرو شوید.

کنسول میانی با عرضی در حدود ۳ برابر خودروهای عادی فاصله زیادی میان صندلی های ایجاد نموده تا بزرگی خودرو کاملا از داخل محسوس باشد. با فشردن کلید استارت لوگوی اسکالید با گرافیکی خاص در صفحه نمایش رنگی پشت آمپر و نمایشگر کنسول میانی به چرخش درآمده و پیشرانه حجیم ۶۲۰۰ سی سی هشت سیلندر خودرو با غرشی بم روشن می شود. با تنطیم صندلی ها و ارتفاع پدال های گاز و ترمز به صورت برقی (!) دسته دنده و بسیار بزرگ و قطور پشت فرمان پایین می کشیم و در حالت درایو قرار می دهیم. با رسیدن به اولین تقاطع، به قصد ورود به خیابان اصلی فشار آرامی به پدال گاز می آوریم و با کمال تعجب چرخ های پشتی با سر و صدای زیاد دچار تلاطم و هرز گردی می شوند! پس از توقف متوجه می شویم که تنظیم انتقال نیرو روی چرخ های عقب بوده و با قرار دادن آن در حالت اتوماتیک، خودرو کاملا چسبنده می شود.

http://car3.upload.ir/News/332-2016-cadillac-escalade-platinum/13.jpg

با فشردن پدال گاز غرش بسیار جذاب پیشرانه ۴۲۰ اسب بخاری به همراه حس مکانیکی تعویض دنده ها توسط گیربکس اتوماتیک، رانندگی بسیار لذت بخشی را پدید می آورد. باوجود اینکه خودرو به سرعت شتاب می گیرد اما افت شتاب محسوس هنگام تعویض دنده و تاخیر نسبتا زیاد گیربکس، شتاب ثانویه را ملایم تر می کند. ارتفاع بسیار بالای خودرو و سیستم تعلیق قابل تنظیم انتظارمان را از سواری اسکالید بسیار بالا برده بود اما محسوس بودن قابل توجه دست انداز ها بویژه در قسمت پشتی، برخلاف آنچه تصور می کردیم بود. دو حالت متغیر اسپرت و تورِر سیستم تعلیق نیز تقریبا هیچ تفاوت محسوسی در این ویژگی اعمال نمی کردند. در سرعت های بالا اگرچه خودرو بسیار پایدار بنظر می رسد اما با چرخش فرمان حتی در حالت چهارچرخ اتوماتیک، کشش بالایی از خودرو احساس نمی شود و بنظر می رسد در مسیر لغزنده چسبندگی به شدت کاهش می یابد.

ویژگی های خاص اسکالید

از جمله امکانات جالب توجه در طول رانندگی با اسکالید، رادار بین خطوط و ضدتصادف خودرو بود که با فعال کردن آن، هنگام خروج از خط و یا نزدیک شدن به مانع با لرزش شدید نشیمنگاه صندلی (!) به راننده اخطار می دهد و در نهایت به صورت اتوماتیک ترمز فعال خواهد شد. صفحه کیلومتر کامپیوتری خودرو شامل دو چیدمان مختلف (اسپرت و کلاسیک) به همراه شمار زیادی از نمایشگر ها اعم از ولتاژ باتری، فشار روغن، مجموع ساعات روشن بودن موتور، دمای گیربکس، نقشه، نمودار مصرف سوخت، عمر مفید روغن موتور و… می باشد.

تمامی دسترسی ها از جمله تنظیم پدال ها، رکاب برقی، ارتفاع و تعلیق، باز شدن درب برقی داشبورد (!)، سنسور پارک، نگهدارنده بین خطوط، کنترل پایداری و سیستم صوتی و تهویه با لمس سمبل های نورانی مربوطه روی کنسول میانی انجام می شوند که البته جنس نامطلوب آن موجب بجا ماندن اثر انگشت می شود. فضای پشتی خودرو شامل ارتفاع بسیار زیاد سقف و فضای پای فراوان است.

http://mihanpost.com/wp-content/uploads/2015/01/2015-cadillac-escalade-interior.jpg

البته این فضا در صندلی های ردیف سوم بسیار محدود و تنگ می شود که از خودرویی با این ابعاد دور از انتظار است. راهروی ایجاد شده میان دوصندلی ردیف دوم دسترسی را برای سوار شدن در صندلی های ردیف سه آسان می کند. گرمکن ۳ حالته برای ردیف دوم صندلی ها و چندین دریچه تهویه قرار گرفته در سقف و مانیتور سرگرمی تاشوی برقی درون سقف نیز از امکانات قسمت پشتی به شمار می روند.

http://cartourtv.com/wp-content/uploads/2017/12/Cadillac_Escalade_Platinum_2016_9.jpg

صندوق بار خودرو در هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی فضای بسیار بزرگ ۴۳۰ لیتری را ارائه می کند که با فشردن یک کلید، تمامی صندلی ها ردیف دوم و سوم به صورت برقی (!) جمع شده تا این فضا به ۲۶۶۷ لیتر افزایش یابد! در کل فضای داخلی اسکالید با وجود استفاده فراوان از چرم و چوب و جیر، نسبتا با کیفیت ارزیابی می شود اما وجود سطوح بسیاری از جنس پلاستیک کمی ناخوشایند است. دیگر امکانات مناسبی همچون یخچال بزرگ در کنسول میانی، هدآپ دسیپلی رنگی گرافیکی، صندلی های حافظه دار و سیستم صوتی با کیفیت از اسکالید یک خودروی لوکس می سازد.

درمقابل کیفیت متوسط متریال بکار رفته داخل کابین، موتور و گیربکس نه چندان پیشرفته، مصرف نسبتا بالا (میانگین حین تست تا ۲۰ لیتر در صد کیلومتر)، سواری نه چندان با کیفیت و راحت، ضعف سیستم مدیریت انتقال نیرو و کنترل کشش، ابعاد غیرمنطقی خودرو و عوامل اینچنینی از جمله ویژگی های منفی می باشد که ممکن است از دلایل منزوی بودن این خودرو در بازار های جهانی محسوب شود. بنظر می رسد که خودروسازان آمریکایی برای موفقیت در بازار های جهانی باید غرور کاذب چندین ساله خود را کنار بگذارند و از ماهیت دیرینه محصولاتشان مبنی بر ابعاد عظیم و پیشرانه های حجیم با تکنولوژی پایین بگذرند. رعایت چنین عواملی موجب خلق محصولات معقولی همچون کراس اوور کادیلاک XT5 می شود که به مراتب از استقبال بیشتری بهرمند شده اند.

در پایان با تشکر از جناب آقای باغبانیان مالک محترم خودرو و آقایان هورامان حقیقی، سعید عیلدوستی و حسن قاضیان که در هماهنگی و برگزاری این آزمایش یار و یاورمان بودند توجه شما را به جدول مشخصات جلب می نماییم.

نام خودرو کادیلاک اسکالِید ۲۰۱۶
پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 تنفس طبیعی
قدرت/گشتاور ۴۲۰ اسب بخار/۶۲۳ نیوتن متر
انتقال نیرو چهارچرخ متحرک متغیر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با قابلیت دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۶٫۳ ثانیه
شتاب ۰ تا ۲۰۰ ۲۷٫۴ ثانیه
بیشینه سرعت ۲۴۶ کیلومتر در ساعت
زاویه ورود ۱۵٫۷ درجه
زاویه خروج ۲۳٫۱ درجه
حجم صندوق بار (تمام صندلی ها ایستاده) ۴۳۰ لیتر
حداکثر حجم بار (صندلی ها خوابیده) ۲۶۶۷ لیتر
مصرف سوخت شهری ۱۵٫۹ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای ۱۱٫۱ لیتر در صد کیلومتر
مصرف ترکیبی سوخت ۱۳٫۸ لیتر در صد کیلومتر
حجم باک سوخت ۹۸ لیتر
میانگین مسافت قابل پیشمایش با باک پر ۵۰۸ کیلومتر
وزن خالص ۲۶۳۷ کیلوگرم
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) ۵۱۷۹/۲۰۴۴/۱۸۸۹ میلیمتر
فاصله میان دو محور ۲۹۴۶ میلیمتر
قیمت پایه (۲۰۱۷) ۷۳٫۳۹۵ دلار
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.