مقایسه دانگ فنگ H30 کراس با پژو ۲۰۶ اس دی +عکس

0

بازه قیمتی ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین بازه‌های قیمتی خریداران وطنی بوده و البته انتظار نداشته باشید که با این بودجه بتوانید به محصولات روز دست پیدا کنید!

جالب اینکه اکثر خودروهای این بخش را دو خودروساز ساخته و در حقیقت طیف محصولات ارائه شده در این بازه قیمتی به قدری شبیه هم بوده که اکثر آن‌ها را می‌توان یک خودرو با چند اختلاف جزئی دانست. در این مطلب به مقایسه دو خودوروی دانگ فنگ H30 کراس با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار پرداختیم. با ما همراه باشید.

پژو ۲۰۶ یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تولیدی توسط ایران‌خودرو است که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها با ما وداع کند! انواع و اقسام گوناگون این خودرو در فرم‌های هاچبک و سدان تولید می‌شود که مدل حاضر در این مقایسه از نوع صندوقدار V8 بوده و که پس از مدل فول V9 کامل‌ترین نسخه محسوب می‌شود. در طرف دیگر این مقایسه دانگ فنگ H30 کراس قرار گرفته که آن‌هم توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود. دلیل اینکه فول ترین نمونه ۲۰۶ صندوقدار را در برابر دانگ فنگ قرار ندادیم عدم تولید آن و بنابراین در دسترس نبودن مدل‌های صفرکیلومتر در حال حاضر و زمان نگارش مطلب است. اخیرا خط تولید نسخه اتوماتیک ۲۰۷i صندوقدار نیز راه‌اندازی شده که می‌تواند گزینه‌ای نزدیک‌تر در آینده برای رقابت باشد.

وجه مشترک این دو خودرو پیشرانه‌ای است که از نوع ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با خروجی ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر می‌باشد. ایران‌خودرو می‌گوید H30 کراس بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۸ ساخته شده که یک رده بزرگتر از ۲۰۶ محسوب می‌شود و اگرچه طراحی آن را نمی‌توان الزاماً زیبا دانست اما در مقایسه با ۲۰۶ که همه‌روزه می‌بینیم تازه‌تر بوده و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.
مقایسه دانگ فنگ H30 کراس با پژو 206 صندوق‌دار +عکس
اما نقطه قوت دانگ فنگ به گیربکس ساخت آیسین مربوط می‌شود. نیروی پیشرانه‌ی این خودرو از طریق گیربکس ۴ سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. درحالی‌که گیربکس ۲۰۶ صندوقدار V8 از نوع پنج سرعته دستی است.
مقایسه دانگ فنگ H30 کراس با پژو 206 صندوق‌دار +عکس

با توجه به اینکه H30 کراس حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ۲۰۶ صندوقدار است بنابراین در بحث شتاب و حداکثر سرعت این حریف فرانسوی است که دست برتر را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲۰۶ صندوقدار طبق اعلام سازنده برابر با ۱۱.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۳ کیلومتر در ساعت بوده درحالی‌که شتاب و حداکثر سرعت H30 کراس به ترتیب برابر با ۱۲.۵ ثانیه و ۱۸۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

به نظر می‌رسد تا به اینجا هر دو حریف شرایط مشابهی دارند. موضوع مهم دیگر درباره خودروهای تولید داخل مصرف سوخت آن‌هاست. ۲۰۶ صندوقدار اتوماتیک در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتری داشته درحالی‌که همزاد چینی آن مصرف سوخت ۷.۰۴ لیتری را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین بحث هر مقایسه‌ای (البته در کشورمان!) قیمت خودروها است. هم‌اکنون نمونه‌های صفرکیلومتر پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان دارند درحالی‌که دانگ فنگ H30 کراس گران‌تر بوده و بهای آن حول و حوش ۴۶ میلیون تومان می‌باشد. آیا این خودرو ارزش اضافه پرداخت چندمیلیونی نسبت به ۲۰۶ صندوقداری که بازار فروش بهتری داشته را دارد؟ نظر شما دراین‌باره چیست؟

مقایسه مشخصات فنی

  دانگ فنگ H30 کراس اتوماتیک پژو ۲۰۶ صندوقدار V8
موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
قدرت  ۱۰۵ ۱۰۵
گشتاور  ۱۴۲ ۱۴۲
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته دستی
طول  ۴۳۵۱  ۴۱۸۸
عرض  ۱۷۶۰  ۱۶۵۵
ارتفاع  ۱۵۲۸  ۱۴۵۶
فاصله بین دو محور  ۲۶۱۰  ۲۴۴۳
وزن  ۱۲۳۰  ۱۰۸۶
مصرف سوخت ۷.۰۴ ۶.۶
حجم صندوق بار  ۴۱۷  ۳۲۵
شتاب صفر تا صد ۱۲.۵ ثانیه ۱۱.۴ ثانیه
حداکثر سرعت  ۱۸۳ ۱۹۳
قیمت حدود ۴۶ حدود ۴۰
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.