مقایسه تویوتا CHR با نیسان جوک اسپرت +عکس

0

 نیسان جوک اسپرت  با آمدن تویوتا CHR  به بازار خودروی ایران رقابت سنگینی را پیش رو خواهد داشت . تویوتا CHR با این مشخصات ظاهری و فنی قطعا رقیبی قدرتمند برای جوک اسپرت خواهد بود 

تویوتا CHR

مقایسه تویوتا CHR با نیسان جوک اسپرت

تویوتا  CHR

اصلی ترین دلیل تویوتا برای تولید این ماشین وجود رقیبی به نام نیسان جوک بود که در کلاس کراس اوور های کوپه قرار داشت و جای خالی تویوتا در این بازار احساس میشد بنابر این دپارتمان طراحی تویوتا و آقای هیروکوبا طراحی CHR را شروع کردند و به خوبی هم توانستند جایگاه تویوتا CHR  را در این سگمنت نشان دهند

 

تویوتا  CHR یک ماشین کراس اور است که به جنبه های اسپرت این ماشین برای رقابت با نیسان جوک اهمیت بسیاری داده اند  . تویوتا CHR  از پلت فرم مشترک با پریوس بهره میبرد و طراحی خاص و متفاوت و زیبای این ماشین بسیار قابل قبول است و تمام جنبه های مثبت ماشین را نمایش میدهند. .تویوتا CHR  در طراحی داخلی استایلی هماهنگ و کاملا متناسب با ظاهر بیرونی ماشین دارد و روح هیجان انگیز دمیده شده در ماشین را به خوبی میتوانید احساس کنید.

از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ تویوتا  CHR در سطح عالی قرار دارد و بسیار با کیفیت است و یک نکته مثبت هم در مورد ابعاد تویوتا CHR  باید گفت و این است که با وجود جمع و جور بودن این ماشین ابعادش بسیار شبیه به تویوتا راو ۴ است .  تویوتا chr  از کیفیت ساخت و مونتاژ بسیار خوبی بهره میبرد و از آنجایی که ایرتویا قول عرضه نمونه فول آپشن این  ماشین را داده است  از لحاظ امکانات هم سطح خوبی دارد . تویوتا CHR ماشین جاداری است و از ابعاد خوبی بهره میبرد و علاوه بر این در درون ماشین هم ارگونومی بسیار خوبی دارد به طوری که سرنشینان در حداکثر رفاه و آرامش به سر میبرند و به تجهیزات ماشین هم کنترل کامل دارند . از نظر طراحی میان نیسان جوک و تویوتا CHR چه درون کابین ماشین و چه از نظر ظاهری تفاوت زیادی وجود دارد و هر دو ماشین متفاوتی هستند ولی تویوتا Chr به طور کلی بهتر احساس میشود و از نظر متریال کابین و … ماشین بهتر میباشد .

تویوتا CHR از یک پیشرانه هیبریدی مشترک با تویوتا پریوس بهره میبرد و یک پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری بنزینی هم برای آن در نظر  گرفته  شده است که نمونه های وارد شده به ایران و مد نظر ما هم از پیشرانه بنزینی بهره میبرند . پیشرانه درون سینه تویوتا chr 4 سیلندر با آرایش خطی میباشد که ۱۲۰۰ سی سی حجم دقیق آن است و قابلیت تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد . بر روی کاغذ هم پای ماشین نیسان جوک ۱.۶ لیتری اتمسفریک شتاب و سرعت دارد و در عمل هم به همان تیزی و چابکی و اسپرت بودن عمل میکند و به خوبی همپای رقیب سامورایی خود حرکت میکند  . گیربکس استفاده شده در تویوتا CHR از نوع CVT  است که هماهنگی خوبی با پیشرانه ماشین دارد و علاوه بر این با سیستم انتقال قدرت ۴WD ماشین هم به خوبی ارتباط برقرار میکند و در شرایط و سطوح مختلف بهترین حالت انتقال قدرت را برای ماشین به وجود میاورد تا راننده با آرامش کامل بتواند به مسیر خود ادامه دهد . تقسیم گشتاور و نیرو بین هر ۴ چرخ تویوتا CHR هم در شهر و هم در خارج جاده مناسب است و به خوبی میتوان روی ماشین حساب باز کرد . از نظر آلایندگی و مصرف سوخت تویوتا CHR بسیار در کلاس خودش مناسب است زیرا در سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر از همه رقبای خود کمتر به بنزین نیاز دارد که با توجه به وزن ماشین و حجم موتور کاملا خوب است و علاوه بر این تویوتا CHR در سیکل ترکیبی تنها ۱۴۴ گرم دی اکسید کربن تولید میکند که ماشین پاکی محسوب میگردد  .

تویوتا CHR از نظر سواری هم مانند نیسان جوک اسپرت و با هندلینگ سطح بالایی است که سواری بسیار لذت بخشی دارد و کاملا ماشین هیجان انگیزی است و در همه ی حرکت ها و مانور ها بسیار عالی و پایدار و اسپرت نشان میدهد . به خاطر تقسیم وزن خوب تویوتا CHR و آرایش مناسب سیستم تعلیق ماشین فرمان پذیری مناسبی دارد و در عبور از دایره پیچ ها کاملا ماشین لذت بخشی است و علاوه بر این سیستم فرمان برقی تویوتا CHR عملکرد خوبی دارد و اطلاعات خوبی از سطح حرکت مسیر را به دستان راننده منتقل مینماید و از همه مهم تر ترمز های مطمئن و پر قدرت تویوتا CHR هستند که به راننده اعتماد به نفس هر مانور سنگینی را میدهد .

به طور کلی تویوتا CHR یک کراس اوور اسپرت دو دیفرانسیل پر قدرت در کلاس خودش است که در مقایسه با رقیب هم وطن خود یعنی نیسان جوک نکات مثبت بیشتری را به نمایش میگذارد و در کل ماشیم بهتر و با کیفیت تری از این ماشین به شمار میرود و در این مقایسه ماشین ۳ تویوتا CHR را ماشین بهتر ارزیابی میکند

نیسان جوک اسپرت

مقایسه تویوتا CHR با نیسان جوک اسپرت

نیسان جوک اسپرت ماشین پیشرفته و پر بازده ای میباشد ، جوک های وارد شده به ایران مشخصات فنی اش به شرح زیر میباشد .قلب تپنده نیسان جوک های وارد شده به ایران برای مدل های اسپرت یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶۰۰ سوپاپ میباشد که توسط توربو شارژ تغذیه میگردد . نیسان جوک ماشین پر بازده ای است و از اینرو این ماشین به کمک پیشرانه پیشرفته و اقتصادی اش قابلیت تولید ۱۸۸ اسب بخار قدرت در ۵۶۰۰  دور و  ۱۷۷  پوند فوت گشتاور  در ۵۲۰۰ دور در دقیقه را دارا میباشد.

گیبرکس ماشین نیسان جوک از نوع CVT است که با پیشرانه نیسان جوک  به طور کامل هماهنگ است و از نظر عملکرد هم بسیار سریع ، دقیق ، هوشمند و نرم میباشد و کاملا نیسان جوک را ماشین بی نقصی از نظر فنی ساخته است  . شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر نیسان جوک و هم چنین شتاب ثانویه اش بسیارعالی و از تمام رقبای خود هم برتر میباشد و به راحتی تا سرعت های بالا هم نیسان جوک را ماشین چابک و پر شتابی نگه میدارد .

نیسان جوک به علت تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در موتور ، راندمان بالا و مهندسی پیشرفته نیسان که جوک را ماشین پر قدرت ولی در عین حال اقتصادی نگه داشته است مصرف سوختش در سیکل های شهری ، ترکیبی و جاده ای بسیار مناسب و اقتصادی است و با وجود اینکه قدرت موتور و حجم موتورش بالاتر از ماشین رنو کپچر است در همان سطح سوخت مصرف میکند و این نشان از پیشرفته تر بودن و کیفیت بالاتر نیسان جوک است .نیسان جوک ماشینی قابلیت ۴ چرخ همزمان یا همان AWD است که در هر چرخ سنسور هایی دارد که میزان قدرت وارد به هر چرخ ماشین را بر اساس شرایط تنظیم میکند و علاوه بر افزایش پایداری در مسیر ها و سطوح مختلف ماشین کاملا عملکردش حساب شده تر وقابل پیش بینی تر میباشد.

این قابلیت به همراه موتور قدرت مند و گیربکس خوب و بی نقص امکان عبور از هر جاده ای را می دهد و به لطف تقسیم هوشمند نیرو بین چرخها در شرایط جاده ای مختلف شاهد نرمترین و دقیقترین  انتقال قدرت هستیم که برای راننده لذت بالایی را رقم میزند و کاملا عملکرد هیجان انگیز را در آرامش کامل ماشین میتوانید تجربه کنید  .. از نظر تکنولوژی موتور ، شتاب ، عملکرد گیربکس و … دیگر قسمت های فنی هم نیسان جوک و هم تویوتا CHR بسیار عالی و پیشرفته هستند و هر دو در یک سطح یکسانی هستند که بسیار رضایت شما را جلب مینماید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.