سیستم کنترل هیدرولیک حرکات بدنه خودروهای نیسان چیست ؟

0

شرکت نیسان، تکنولوژی کنترل هیدرولیک حرکات بدنه یا همان HBMC (Hydraulic Body Motion Control) که یک سیستم تعلیق کاملاً جدید و منحصربه‌فرد است را برای شاسی‌بلند‌های بزرگ طراحی کرده است. این سیستم جدید به بهبود تعادل خودرو در رانندگی جاده‌ای و بیراهه‌‌نوردی کمک کرده و باعث کم شدن تکانه‌های شدید و ضربه به خودرو و سرنشینان می‌شود

اچ بی ام سی چگونه کار می‌کند؟

۲ سیستم هیدرولیکی مجزا فنرهای هیدرولیک مستقل چرخ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند تا ضربه‌های ناشی از ناهمواری‌ها کاهش یافته و از کج شدن خودرو در هنگام عبور از پیچ‌ها و ناهمواری‌ها جلوگیری شود. با کاهش نوسانات و ضربات و تکان‌های بدنه خودرو، سرنشینان به‌ویژه در مسیرهای پرپیچ‌وخم و ناهموار کمتر خسته می‌شوند. برعکس سیستم‌های مشابه، HBMC به منبع انرژی نیازی ندارد و بنابراین تأثیری در مصرف سوخت ندارد.

چیدمان سیستم

عملکرد سیستم در سر پیچ‌ها

سیال داخل سیلندر فنر از دو چرخی که در بیرون پیچ قرار دارند جریان پیدا کرده و وارد آکومولاتور می‌شود تا سختی فنر کجی (Roll) افزایش پیدا کند و میزان کج شدن بدنه کم شود و از مایل شدن خودرو به سمت بیرون جلو‌گیری شود. این امر باعث می‌شود تا زاویه دید سرنشین نسبت به جاده مایل نشده و افقی بماند.

رانندگی در سطوح خشن و بیراهه‌نوردی

فنر هر چرخ به‌صورت مستقل بالا و پایین می‌رود تا لرزش‌ها و ضربه‌های ناشی از چاله‌ها و برآمدگی‌ها کاهش یابد و از میزان خستگی سرنشین بکاهد.

سیستم HBMS نیسان - ۰۲

مجله نیسان نوین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.