مسابقات نسکار (NASCAR) آمریکا چیست ؟

0

قوانین ناسکار ،nascar ،طول پیست ناسکار ،خودروهای ناسکار ،دانلود مسابقات ناسکار ،ماشینهای ناسکار ،فرمول ۱

نسکار (به انگلیسی: NASCAR) به انجمن کشوری مسابقات خودروهای کارکرده (National Association for Stock Car Auto Racing) گفته می‌شود. این انجمن بزرگ‌ترین برگزارکننده مسابقات اتوموبیل‌رانی در ایالات متحده آمریکا است

مسابقات برگزارشده توسط نسکار از جمله محبوب‌ترین مسابقات اتوموبیل‌رانی در آمریکا هستند و شامل سه بخش اصلی می‌شوند:

  • جام نکستل (NEXTEL Cup)
  • دوره‌مسابقات تریلی کرفتسمن (Craftsman Truck Series)
  • دوره‌مسابقات بوش (Busch Series)

نسکار ۱۵۰۰ مسابقه در ۱۰۰ میدان خودرو-رانی، در ۳۹ ایالت آمریکا و همچنین در کانادا و مکزیک برگزار می‌کند

مسابقات نسکار (NASCAR) یکی از محبوب‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی در آمریکا هستند. این ورزش رو به رشد، هر روز هزاران هوادار را به سوی خود جذب می‌کند. برای آن‌هایی که به تازگی می‌خواهند با این مسابقات آشنا شوند، یک معرفی کوتاه خواهیم داشت

NASCAR مخفف انجمن ملی مسابقات با خودروهای تولید انبوه است. نسکار، نهادی است که چندین نوع مسابقه را در آمریکا برگزار می‌کند. سه سری اصلی مسابقات نسکار عبارتند از:

  • اسپرینت کاپ
  • مسابقات ملی
  • مسابقات وانت‌های کمپینگ

اما به طور کلی وقتی به نسکار اشاره می‌شود، منظور مسابقات اسپرینت‌کاپ است.

خودروهای مسابقه‌ای نسکار

یک خودروی مسابقه‌ای اسپرینت‌کاپ امروزی تنها شباهتی گذرا به خودروی تولید انبوهی دارد که از روی آن ساخته شده‌است. این خودروها از صفر دوباره ساخته می‌شوند و هیولاهای مسابقه‌ای هستند. این خودروها باید بر مبنای سواری‌های چهاردر ساخت آمریکا باشند. نظیر فورد فیوژن، دوج شارژر، شورولت ایمپالا یا تویوتا کمری.

این خودروها شبیه خودروهای فرمول ۱ نیستند. خودروهای اسپرینت‌کاپ نسکار به گلگیر مجهز هستند. در نتیجه بدون آنکه فاجعه‌ای پیش بیاید، می‌توانند در حین مسابقه شانه به شانه یکدیگر حرکت کنند و به هم بچسبند.

یک خودروی اسپرینت‌کاپ حدود ۲ تن وزن دارد و عرض محور آن دقیقا ۱۱۰ اینچ است. موتور این خودرو یک موتور هشت سیلندر خورجینی با ظرفیت ۳۵۸ اینچ مکعب (۵۸۶۰ سی‌سی) است. این موتورها توانی بیشتر از ۷۵۰ اسب بخار تولید می‌کنند. برای مقایسه بد نیست بدانید که یک شورولت کوروت مدل ۲۰۰۷ با موتور هشت سیلندر خورجینی حدودا ۴۰۰ اسب بخار توان دارد.

پیست‌های مسابقه نسکار

امروزه مسابقات اسپرینت‌کاپ نسکار در قالب ۳۶ مسابقه در ۲۲ پیست متفاوت برگزار می‌شود. ۳۴ مسابقه در مسیرهای بیضی‌شکل یا Dشکل و تنها با پیچ به سمت چپ انجام شده و دو مسابقه در پیست‌های جاده‌ای انجام می‌شوند.

ابعاد این پیست‌ها با یکدیگر متفاوت است. از پیست عظیم ۴۲۸۰ متری تالادگا گرفته تا پیست کوچک ۸۴۵ متری مارتینزویل.

مسابقات نسکار

بزرگترین مسابقه نسکار در سال، مسابقه دیتونا ۵۰۰ است است که اولین مسابقه در سال محسوب می‌شود. مسابقات بزرگ دیگر عبارتند از بریک‌یارد ۴۰۰ در پیست معروف ایندیاناپلیس، مسابقه پیست کوچک بریستول، مسابقات روز یادبود آخر هفته کوکاکولا ۶۰۰ در پیست لووِس در نزدیکی شارلوت.

https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-0020fd4f7acfaa977f0b6432ecf73e9b-c

رانندگان نسکار

بعضی از رانندگان به‌نام در نسکار عبارتند از: تونی استوارت، جف گوردون، دیل ارنهارت جونیور و جیمی جانسون.

از رانندگان افسانه‌ای نسکار از گذشته می‌توان به نام‌هایی مثل دیل ارنهارت، ریچارد پتی، بابی الیسون و درل والتریپ اشاره کرد. اِی.جِی فویت و ماریو آندرتی نیز هر یک چند بار در نسکار مسابقه دادند. در واقع آنها مسابقه دیتونا ۵۰۰ را بردند، اما شهرت آن‌ها بیشتر به خاطر مسابقات Open Wheel (خودروهای فاقد گلگیر مانند فرمول ۱) است.

تاریخچه کوتاه

نسکار در ۲۱ فوریه ۱۹۴۸ توسط بیل فرانس پدر پایه‌گذاری شد. در آن زمان سه بخش در مسابقات نسکار در نظر گرفته شده بود: خودروهای تغییریافته، خودروهای رودستر و خودروهای کاملا فابریکی.

اولین مسابقه در رده کاملا فابریکی در ۱۹ ژوئن ۱۹۴۹ در پیست خاکی ¾ مایلی شارلوت برگزار شد. جیم راپر اولین مسابقه را برد. این بخش از مسابقات آنقدر رشد کرد تا به اسپرینت‌کاپ امروزی تبدیل شد.

نگاهتان به کل نسکار باشد، نه اجزای آن

بعضی از افراد شور و شوق نسکار را درک نمی‌کنند. برای حس‌کردن هیجان این مسابقه پیشنهادهایی داریم.

اول، کمی درباره راننده‌ها تحقیق کنید و یکی را به عنوان راننده محبوبتان انتخاب کنید. برای هر سلیقه‌ای یک راننده محبوب وجود دارد. از میان ۴۰ راننده‌ای که هر هفته مسابقه می‌دهند، مطمئن باشید یکی متناسب با سلیقه شما خواهد بود. مطالعه در باره شخصیت‌ها، ارتباط افراد با یکدیگر و رقابت‌های دو به دو، می‌تواند هیجان شما را در زمان مسابقه افزایش دهد.

و به طور کلی، اگر چند بار در کنار پیست‌های اتومبیل‌رانی حاضر شوید و بوی دود تایر و لنت سوخته به مشامتان برسد و صدای کرکننده موتور خودروها گوشتان را پر کند، هیجان این مسابقات را بهتر درک می‌کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.