آموزش رفع خطای سلکتور تعویض دنده ی BMW +عکس

0

الارم های بی ام و ،ارور بی ام و ،دفترچه راهنمای bmw 530i ،چراغ های هشدار بی ام و ،راهنمای چراغهای هشدار بی ام و ،دفترچه راهنمای فارسی bmw ،روغن موتور مخصوص بی ام و

یکی از نشانه‌های رایج مشکل، شنیدن صدای سایش یا حس کردن آن هنگام تعویض دنده است. عوامل زیادی وجود دارند که باعث سایش چرخ‌دنده‌ها به هم می‌شوند. در مورد گیرباکس‌های اتوماتیک، به احتمال زیاد احساس خواهید کرد به جای تعویض دنده‌های تقریباً نامحسوس، خودرو هنگام تعویض دنده می‌لرزد و یا با تکان به دنده بعدی می‌رود.

شرح خطای سلکتور تعویض دنده ی BMW

در خودروهای بی ام و E90 ( سری ۳) ممکن است که چراغ اخطار گیربکس روشن شود و خودرو در دنده های جلو وعقب حرکت نکند.

فقط در زمانی که دنده در حالت پارک یا خلاص است با فشاردادن پدال گاز دورموتور بالا می رود.

یک یا چند مورد از کدهای خطای زیر ممکن است در ECU گیربکس اتوماتیک (EGS) ذخیره شود.

۵۶B8: Ratio fault R
۵۶B9: clutch, gear 3,5, and R
۵۶BB: clutch ,gear 1,4,5,6 and R: neutral test
۵۶BD: clutch, gear2 and 6: neutral test
۵۶BF: clutch, gear 1,2,3 and 4: neutral test

این مشکل معمولا به علت شکستن اهرم شفت تعویض دنده اتفاق می افتد.این خطا ممکن است به اشتباه، اشکال در سیستم مکاترونیک گیربکس تشخیص داده شود.اگر شما هر یک از کدهای خطای بالا و علایم خرابی مذکور را داشتید،کارتل را باز کنید و شفت تعویض دنده را چک کنید.

مراحل باز کردن قطعات و تست آن ها را در شکل های زیر می بینید.

۱) پیچ های کارتل گیربکس اتوماتیک را باز کنید.

۲) فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک را خارج کنید.

۳) صفحه ساعت (valve body) را خارج کنید.

55

44

۴) سلکتور تعویض دنده و اهرم آن را خارج کنید.

۵) اهرم تعویض دنده ی شکسته شده را با قطعه ی جدید تعویض نمایید.

۶) طبق شکل زیر اهرم جدید را نصب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.