فولکس‌واگن تیگوآن بخریم یا رنو کولئوس؟

0

مقایسه ای جذاب و جامع را بین دو تن از قدرتمند ترین ، جنجالی ترین و جدیدترین کراس اوور های اروپایی بازار که اولی با نام فولکس واگن تیگوان از کشورآلمان است و دیگری با نام رنو کولئوس از فرانسه میباشد را انجام دهد تا ببینیم با بودجه در حدود ۲۳۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان کدام کراس اوور ویژگی های مثبت بیشتری برای عرضه دارد و با ارزش خرید بالاترش شما را برای خرید بیشتر وسوسه مینماید

مشخصات فنی

ماموت خودرو، نماینده انحصاری فولکس‌واگن در ایران، به تازگی قصد واردات خودروهای سواری فولکس‌واگن را دارد و در اولین اقدام، سدان پاسات و کراس‌اوور تیگوآن را به ایران وارد کرده است. فولکس‌واگن تیگو‌آن از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر است که این قدرت و گشتاور را توسط یک جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌کند و در مدت ۷.۷ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند. تیگو‌آن با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی ۷.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

VW Tiguan

در آن‌سو، نگین خودرو، رنو کولئوس را با یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌کند که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۷۰ اسب‌بخار در دور و بیشینه گشتاور ۲۳۳ نیو‌تن‌متر در دور ۳۶۰۰ است. وظیفه انتقال قدرت در کولئوس به عهده یک جعبه دندهCVT-Xtronicاست. با این مشخصات کولئوس ۱۶۰۷ کیلوگرمی در زمان ۹.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر رسیده و قادر است تا به بیشینه سرعت ۱۹۹ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۸.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

کدومو بخرم(23)؟

در بخش پیشرانه و مشخصات فنی، فولکس‌واگن تیگوآن به دلیل دارابودن پیشرانه توربو، قدرت و گشتاور به مراتب بیشتری را نسبت به کولئوس تولید می‌کند و به چرخ‌ها منتقل می‌کند که این برتری تیگوآن، هم در شتابگیری اولیه و هم در شتابگیری ثانویه کاملا مشهود است. همچنین پیشرانه توربوی تیگوآن، میانگین مصرف سوخت کمتری نسبت به پشرانه تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری کولئوس دارد.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

ماموت خودرو تیگوآن را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند ۹ کیسه ایمنی هوا، سیستم ایموبلایزر به همراه مانیتورینگ فضای داخل، سیستم پایداری خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم هشدار خستگیی راننده، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستمstart/stop engine، پدال‌های تعویض دنده از پشن فرمان، حالات مختلف رانندگی، کروز کنترل هوشمند، سنسور نمایشگر باد لاستیک‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، میز پزیرایی تاشو، فرمان برقی با روکش چرم و کلیدهای کنترلی بر روی فرمان، آینه‌های جانبی تاشو برقی دارای گرمکن، گرمکن اتوماتیک نازل آب‌پاش شیشه‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه، باز شدن در صندوق عقب به صورت هوشمند، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی در ۱۲ حالت دارای مموری، سانروف برقی پانورامیک و سیستم صوتی و تصویری مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۹.۲ اینچی به بازار عرضه می‌کند.

در آن سو، رنو برای کولئوس، امکانات ایمنی مانند سیستم کنترل پایداری، شش کیسه ایمنی هوا برای راننده، سرنشین و جانبی، سیستم نگهدارنده خودرو در شیب، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل فشار باد تایرها را درنظر گرفته است. کولئوس دارای تجهیزات رفاهی مانند سنسور هشدار دهنده موانع جلو و عقب، سنسور باران، سانروف پانورامیک، ترمز پارک برقی، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم خنک کننده داشبورد، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، شیشه شور چراغ جلو، در برقی صندوق عقب مجهز به سنسور پا، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سیستم صوتی و تصویریBOSEو آینه‌های برقی با قابلیت تاشوندگی به صورت برقی است.

در بخش امکانات ایمنی و و رفاهی هر دور خودرو، لیست کاملی را به سرنشینان ارائه می‌دهند، اما فولکس‌واگن تیگوآن با دارابودن ۹ کیسه ایمنی هوا، شیفتر‌های تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم هشدار خستگی راننده و گرمکن صندلی‌های عقب، کابین لوکس‌تری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

سخن آخر

نسل دوم رنو کولئوس، به دلیل طراحی زیبا، سطح بالای امکانات رفاهی، از همان بدو ورود به بازار، با استقبال خوبی روبه‌رو شد و موفق شد فروش خوبی را در بازار تجربه کند و حال پس از گذشت یکسال از حضور این خودرو در بازار، سهم قابل توجهی از این سگمنت را به خود اختصاص داده است، اما فولکس‌واگن تیگوآن تازه وارد، به دلیل اعتبار برند فولکس‌واگن، طراحی جذاب، سطح بالای امکانات رفاهی و ایمنی و مهم‌تر از همه قیمت‌گذاری منطقی، پیش‌بینی می‌شود که فروش خوبی در بازار داشته باشد.

قیمت روز

مدل خودرو قیمت ( در زمان نگارش)
فولکس‌واگن تیگوآن ۲۸۹.۰۰۰.۰۰۰ تومان
رنو کولئوس ۲۹۸.۵۰۰.۰۰۰ تومان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.