مقایسه رنو مگان با جک J5 !مگان بهتره یا جک ؟

0

مقایسه جک j5 با مگان ،مقایسه مگان با جک ،مگان بهتره یا جک ،مگان بخرم یا نه ،معایب مگان ۲۰۰۰ اتوماتیک

اگر در حدود ۶۰ الی ۶۵ میلیون تومان بودجه به خرید یک ماشین سدان اختصاص داده باشیم گزینه های صفر کیلومتر و کارکرده زیادی در پیش روی ما قرار دارد که امروز قصد داریم تا از میان آنها رنو مگان کارکرده مدل سال های ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۱ را با جک J5 صفر کیلومتر به طور کامل مقایسه کند تا ببینیم در پایان با توجه به تمام ویژگی هایی که ارائه میدهند خرید جک J5 بهتر است یا در مجموع رنو مگان میتواند لذت بیشتری برای شما فراهم کند .

رنو مگان

رنو مگان یکی از ماشین های محبوب نزد ایرانیان است که بیش از ۱۰ سال است از حضور آن در بازار میگذرد . پارس خودرو در ابتدا رنو مگان را به صورت وارداتی به بازار عرضه کرد و مدت زمان زیادی هم مونتاژ و تولید آن را انجام داد و میان آنها از نظر کیفیت تفاوت وجود نداشت اما به منظور کاهش هزینه های تولید رنو مگان مونتاژ لیست آپشن ضعیف تری دارد . در بازار امروز رنو مگان به عنوان یک ماشین قدیمی محسوب میگردد و با وجود اینکه در حدود ۱۱ سال است که رنو مگان در ایران عرضه شده است اما هنوز هم چهره هماهنگ ، زیبا و دوست داشتنی را به نمایش میگذارد .

 

رنو مگان در طراحی به منظور ماندگاری و جذابیت بیشتر در طول زمان از استایل شارپ سود برده است که با خطوط فراوان و تیز در جای جای بدنه و طراحی بر اساس زوایای نوک تیز صورت گرفته است که همه اینها در کنار هم ظاهر خارجی رنو مگان را خوب و زیبا جلوه میدهند . به کابین رنو مگان که وارد میشویم بر خلاف ظاهرش طراحی کاملا نرم و صاف است و کوچکترین زاویه تیزی در اتاق رنو مگان دیده نمیشود ؛ طراحی داخلی و خارجی رنو مگان با هارمونی یکسانی شکل گرفته اند و از اینرو با هم هماهنگ هستند و شخصیت رنو مگان را قدرتمند و با پرستیژ به نمایش میگذارند . رنو مگان در داخل کابین از نظر ارگونومی متوسط میباشد و میزان راحتی در کابین آن به صورت کلی متوسط ارزیابی میشود اما از نظر آپشن رنو مگان در این رنج قیمت ایده آل است و از نظر کیفیت هم رنو مگان سطح خوبی دارد .

رنو مگان زمانی که به بازار ایران ورود پیدا کرد رقبای بسیاری مانند مزدا ۳ ، هیوندای آوانته ، سیتروئن زانتیا و … داشت که همه آنها از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بهره میبردند و رنو مگان هم از پیشرانه ای با همین مشخصات استفاده کرده است البته در  رنو مگان از پیشرانه ۱.۶ لیتری K4M هم با کمی تغییرات استفاده کرده اند که استقبال چندان بالایی از آن به علت ضعف کشش ماشین به عمل نیامد . قلب تپنده ۱۹۹۸ سی سی رنو مگان قادر است تا ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این میزان با توجه به سال تولید رنو مگان ، تکنولوژی ، استهلاک و … قابل قبول است و در ترکیب با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک رنو مگان را میتوان ماشینی با شتاب اولیه ضعیف و شتاب ثانویه خوب نام برد که در چاده و شیب گشتاور را به بهترین شکل در اختیار راننده قرار میدهد و در شروع حرکت پر گاز گیربکس رنو مگان پاسخگو نیست و دور موتور به شدت کاهش میابد .

رنو مگان در بخش سواری خوب و متعادل عمل میکند و با سبک های مختلف رانندگی به راحتی سازگار است ضمن اینکه رنو مگان نرم و راحت است اما قابلیت مانور و فرمان پذیری مناسبی ارائه میدهد که مجموع اینها در کنار هم باعث شده اند تا جوان باشید یا یک خانواده تفاوت نداشته باشد به هر حال رنو مگان سواری لذت بخشی را برای شما به ارمغان میاورد.

رنو مگان تا سال ۱۳۹۱ در ایران تولید شد و هنوز هم در میان سدان های کارکرده ارزش خرید بالای خودش را حفظ کرده است و همانطور که میبینید رنو مگان حتی از جک J5 صفر کیلومتر هم برای خرید در این رنج قیمت گزینه ارزشمند تری است

مقایسه رنو مگان با جک J5

جک J5

جک j5 اتوماتیک اولین ماشین مجهز به گیربکس خودکارِ تولید شده در کرمان موتور است که در بدو ورودش به لطف تبلیغات فراوان ، رپرتاژ های متعدد و تست های زیاد با استقبال بالایی از سوی مردم مواجه شد اما با گذشت زمان کم کم جک J5 بازار فروش خوبش را از دست داد و حالا مانند بسیاری دیگر از هم وطنانش عرضه بسیار محدودی دارد . در ظاهر جک J5 جزء ماشین هایی است که عده ای طراحی آن را دوست دارند و عده دیگری به شدت مخالف طراحی جک J5  هستند ؛ جک J5 از چند ماشین مختلف کپی شده است که طراحی قسمت عقبش نا همگون است و با دیگر قسمت های ماشین هم خوانی ندارد اما قسمت جلو جک J5 وضعیت بهتری دارد و ظاهر مدرن و خشن و متناسبی دارد .

جک J5 از نظر ابعاد داخل کابین جزء ماشین های جادار و راحت کلاس خود میباشد که برای خانواده کافی است ؛ جک J5 کیفیت ساخت متوسطی دارد و از نظر متریال هم همین سطح را رعایت کرده است و از نظر کیفیت رنو مگان در مقایسه با جک J5 وضعیت کاملا بهتری دارد و هر چه زمان زیادتری بگذرد کیفیت بالاتر رنو مگان بیشتر احساس میشود . جکJ5  از نظر امکانات رفاهی و ایمنی وضعیت مناسبی دارد و از جمله امکانات آن میتوان به صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت ، سانروف ۲ حالته برقی ، تریم چرمی کابین وتهویه مطبوع خودکار اشاره کرد که نسبت به کلاس و  قیمت خود مناسب در نظر میرسد اما در کل و با توجه به همه شرایط رنو مگان در بسیاری از بخش ها بهتر عمل میکند .

قلب نپنده جک J5 در حدود یک دهه پیش بر روی ماشین های میتسوبیشی قرار داشته است و حالا کمپانی جک با خرید امتیاز این پیشرانه بر روی J5 اتوماتیک از آن استفاده میکند . پیشرانه مورد استفاده در جک J5 4 سیلندر است ، با آرایش خطی درون کاپوت جک J5 قرار دارد و به طور دقیق ۱۸۳۴ سی سی حجم آن است . این پیشرانه در دور موتور ۶۵۰۰ دور در دقیقه قادر است تا ۱۴۰ اسب بخار نیرو و در دور موتور ۵۰۰۰ دور بر دقیقه ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو جک J5 منتقل میشود . موتور و گیربکس جک J5 هماهنگ هستند و از اینرو سطح راندمان خوبی به نمایش میگذارند اما وزن سنگین جک J5 باعث شده تا شتابگیری اولیه جک J5 دارای ضعف باشد اما در شتابگیری ثانویه و دور های بالا جک J5 عملکرد خوبی را از خودش به نمایش میگذارد . اعداد و ارقام در رنو مگان و جک J5 تا حدودی به هم نزدیک هستند اما جک J5 استهلاک بیشتری دارد و از آنجایی که عملکرد این موتور اسپرت تعریف شده است چندان با کاربری جک J5 هم خوانی ندارد و همه اینها باعث افت راندمان و کاهش شتاب میشوند .

جک J5 جزء ماشین هایی با سطح هندلینگ و قابلیت مانور خوب است که به لطف طراحی مدرن سیستم تعلیق و پلت فرم توانمند سواری لذت بخش و خوبی را ارائه میکند که یکی از معدود نکات مثبت جک J5 به شمار میرود .

جک J5 از جمله ماشین های متوسط در کلاس خودش است که در مقایسه با بعضی از هم وطنان تازه واردش ارزش خرید بالاتری دارد اما در مقام مقایسه با فرانسوی پر طرفدار و با کیفیت خیلی جک j5 به چشم نمیاید و به دلایلی چون کیفیت ، استهلاک ، راحتی و … ما ارزش خرید رنو مگان را بالاتر اعلام میکنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.