هنگام خرید خودرو این ۸ نکته را به یاد داشته باشید!

0

قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید حتمی یک خودروی نو یا کارکرده بکنید، بهتر است به تحقیق درباره‌ی خودروی مدنظرتان بپردازید.معمولاً بعد از خرید خانه، خرید خودرو در اولویت بعدی قرار می‌گیرد. برای اینکه این تصمیم تبدیل به خریدی بهتر و معقولانه‌تر شود، بهتر است به نکاتی که در این نوشته آمده است توجه داشته باشید.

۱-قبل از خرید،خوب تحقیق کنید

قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید حتمی یک خودروی نو یا کارکرده بکنید، بهتر است به تحقیق درباره‌ی خودروی مدنظرتان بپردازید. مسلماً سایت‌های نمایندگی‌ها یا بازارهای آنلاینی که مشغول مبادله خودروی کارکرده هستند، جای خوبی برای تحقیق نیستند؛ زیرا هیچ‌وقت مشکلات و کمبودهای محصولات خود را به شما نخواهند گفت. برای تحقیق بهتر است از سایت‌های مختلف یا افرادی که دوروبرتان هستند شروع کنید تا با توجه به معیارهایتان (مانند قیمت، طراحی خارجی، طراحی داخل کابین، مصرف سوخت، جادار بودن، امکانات و …) بتوانید مورد بهتری را در بین گزینه‌هایتان پیدا کنید.

۲-قبل از خرید خودرو، به قیمت‌های بیمه‌ای آن نیز توجه داشته باشید

با مدنظر قرار دادن گزینه‌های ابتدایی خریدتان، حالا می‌بایست به مسائل دیگری ازجمله قیمت بیمه آن نیز توجه داشته باشید. احتمالاً قیمت بیمه نه به‌اندازه مصرف سوخت خودروی موردنظرتان، بلکه تا حد زیادی می‌تواند در هزینه‌های سالیانه بیمه‌ای شما صرفه‌جویی کند. پس با مقایسه قیمت‌های مختلف شرکت‌های بیمه‌ای برای خودروهای متفاوت، به این مسئله نیز توجه داشته باشید.

۳-مهم‌ترین فاکتور مقرون‌به‌صرفگی، مصرف سوخت خودروست

با توجه به اینکه در کشور ما هزینه‌های سوخت در حال افزایش بوده و از طرفی نیز به دلیل انحصاری بودن بازار خودروی ایران و ناوگان خودرویی فرسوده، جایی برای خودروهای هیبرید یا برقی تاکنون در کشورمان باز نشده است. پس توجه داشته باشید که حق انتخاب شما برای خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان، انتخابی بین بد و بدتر است نه بین خوب و بد. پس باید لااقل با مشورت با افراد خبره، یک مکانیکی قابل‌اعتماد یا اشخاصی که قبلاً خودروی شمارا داشته‌اند، خودرویی را انتخاب کنید که هزینه‌های سالیانه مصرف سوختش شمارا از انتخابتان پشیمان نکند.

۴-صبور باشید

اگر قصدتان خرید خودرویی کارکرده از بنگاه‌های خودرویی و یا از طریق سایت‌های آنلاین خریدوفروش خودروست، بهتر است عجله نکنید و با دیدن یک یا چند ماشین انتخابتان را انجام ندهید. زیرا ممکن است دریکی از این خودروها مشکلی وجود داشته باشد که شما بعد از خرید از آن مطلع شده و خریدی همراه با ضرر و زیان را برای شما به همراه داشته باشد. پس صبور باشید و با کسب اطلاعات بیشتر و دیدن خودروهای بیشتر خریدی اقتصادی‌تر انجام دهید.

۵-از روی هیجان یا به خاطر فشار دیگران خودروی‌تان را نخرید

بعضی وقت‌ها پیش میاید که این خرید خودرو با هیجان زیاد و بدون وقت کافی گذاشتن برای تحقیق و مشاوره بیشتر درباره خودرو و یا به دلیل فشار اطرافیان برای صرفاً خرید یک خودرو، و نه خودرویی که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، شما دست به خریدی می‌زنید که هرروز از آن بیشتر ناراحت شده و متوجه می‌شوید که اصلاً آن چیزی نبوده که نیازهای شمارا برآورده کند.

۶-قبل از خرید سعی کنید برای یک‌بار هم که شده آن را سوار شده و رانندگی کنید

متأسفانه در کشور ما، بعضی از شرکت‌های خودروسازی به ساده‌ترین حق مشتری که همان تست خودرو قبل از خرید است هیچ‌گونه احترامی نمی‌گذارند. درحالی‌که در کشورهای آمریکا و کانادا و بسیاری از کشورهای پیشرفته و اروپایی، تست قبل از خرید خودرو (Test Drive) یکی از مواردی است که مشتریان سال‌هاست خرید خود را با آن انجام می‌دهند. اما اگر خودروی کارکرده می‌خرید و یا خودرویی نو که امکان تست قبل از خرید در آن وجود دارد، حتماً به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پشت فرمان نشسته و رانندگی کنید.

۷-خودروی قبلی خود را به قیمت مناسبی بفروشید

قبل از اینکه بخواهید خودروی جدید را بخرید و خودروی قبلی خود را بفروشید، بهتر است در سایت‌های اینترنتی یا توسط افراد کارشناس قیمت خودروهای در حال فروشی مانند خودروی خودتان را پیدا کنید و باقیمت پیشنهادی خودتان مقایسه کنید. بهتر است به‌جای اینکه خودروی‌تان را توسط شخص دیگری به نفر سومی بفروشید، خودتان دست به کارشده و بدون هیچ واسطه‌ای این کار را انجام دهید. این‌گونه می‌توانید باقیمت بهتری خودروی‌تان را به فروش برسانید.

۸-روی قیمت‌های خودروهای قسطی بیشتر توجه داشته باشید

خیلی وقت‌ها بعضی‌ها به دلیل عجله‌ای که در خرید خودرودارند می‌خواهند به هر طریقی که شده خودروی موردنظرشان را خریداری کنند. حتی برای سریع شدن روند خرید سراغ خودروهای قسطی می‌روند که با سودهای زیاد، قیمت یک خودرو را تا حد زیادی (حتی در خودروهای معمولی) بالا می‌برند. پس توجه داشته باشید که اگر بنا به هر دلیلی نمی‌توانید صبر کرده و باید خودروی‌تان را سریع‌تر انتخاب کنید، از شرکت‌هایی که سودهای زیادی برای قسط‌هایشان در نظر گرفته‌اند صرف‌نظر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.