شرایط و نحوه رانندگی با خودروهای مجهز به جعبه دنده CVT

0

رانندگی با گیربکس اتومات cvt ،خودروهای دارای گیربکس cvt ،معایب گیربکس cvt ،تفاوت گیربکس cvt با تیپ ترونیک ،آب بندی ماشین اتوماتیک ،خودروهای cvt ،گیربکس cvt چیست

نحوه استفاده از گیربکس CVT نیسان مورانو

جعبه‌دنده متغیر پیوسته ( Continuously Variable Transmission: CVT)گونه‌ای از جعبه‌دنده است، که در آن، روند انتقال قدرت و گشتاور موتور به چرخ‌ها، توسط مجموعه‌ای از چرخ‌دنده‌های خورشیدی و سیاره‌ای، همراه با تسمه‌های فولادی، روی دو قرقره انجام می‌گیرد.

در جعبه‌دنده متغیر پیوسته، از کلاچ تر، یا هیدرولیکی سانتریفیوژ استفاده می‌گردد و امکان دستیابی، به نسبت دنده‌های نامحدود، بین مقادیر حداقل و حداکثر وجود دارد.

قابلیت انعطاف این جعبه‌دنده، میزان مصرف سوخت را، نسبت به سایر گیربکس‌ها (جعبه‌دنده‌ها) کاهش می‌دهد و باعث می‌شود، که در محدوده گسترده‌ای ازسرعت زاویه‌ای خودرو، موتور دارای پربازده‌ترین دور موتور باشد، همچنین عملکرد دور بر دقیقه را نیز در بهینه‌ترین حالت از دور موتور قرار می‌دهد.

 جعبه دنده های CVT مقایسه با جعبه دنده های دستی ، مدلی از جعبه دنده اتوماتیک بشمار آمده که به کمک مجموعه ای از اجزای الکترونیکی ، کنترل و بر طبق شرایط کارکرد خودرو ونیاز راننده اقدام به تغییر دور و گشتاور بطور پیوسته می نماید ، که در مجموع باعث عملکرد نرم خودرو در هنگام تغییرات سرعت و گشتاور می گردد . استفاده از جعبه دنده های CVT مزایای عمده ای از جمله کاهش مصرف سوخت به میزان قابل توجه تا ۲۵% داشته ، که استفاده از این مدل جعبه دنده در خودروهای مدرن رو به افزایش است . با توجه با ساختار این مدل جعبه دنده رعایت نکاتی در خصوص نحوه استفاده بهینه از آن الزامی بوده و به همین منظور توصیه های فنی لازم در اطلاعیه فنی زیر آمده است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.