وانت‌های ایرانی بالای ۴۰ میلیون تومان در بازار +تصاویر

0

اگر چه عمده سهم بازار وانت (پیکاپ) ها، متعلق به ارزان قیمت های آن هاست، اما، اگر دنبال وانت های به روزتری هستید، یا می خواهید یک پیکاپ برای مقاصدی غیر از باربری (مثل طبیعت گردی) بخرید، نمونه های تولید داخل دیگری هم در بازار موجود است

روزنامه خراسان – محمد حقگو: اگر چه عمده سهم بازار وانت (پیکاپ) ها، متعلق به ارزان قیمت های آن هاست، اما، اگر دنبال وانت های به روزتری هستید، یا می خواهید یک پیکاپ برای مقاصدی غیر از باربری (مثل طبیعت گردی) بخرید، نمونه های تولید داخل دیگری هم در بازار موجود است. وانت هایی که عمدتاً دو کابین بوده و دو دیفرانسیل هستند. آن طور که بررسی ما نشان می دهد، هم اینک برای خرید یک پیکاپ تولید داخل (که اصالت آن ها عمدتاً چینی است)، چهار گزینه پادرا، ریچ، کاپرا و فوتون پیش روی شماست. این وانت ها دارای تفاوت قیمتی بین ۴۰ تا بالای ۱۰۰ میلیون تومان هستند که پرتیراژترین آن ها، امسال به ترتیب ریچ، کاپرا، پادرا و فوتون بوده است.

پادرا، جانشینی برای نیسان آبی

وانت های ایرانی بالا ی 40 میلیون

انتقادها از این خودروی با قدمت بیش از ۴۰ ساله و ناایمن نیسان جونیور، باعث شده است تا مسئولان سایپا به فکر جانشینی برای آن باشند. پادرا آن گونه که مسئولان سایپا گفته اند، قرار است از سال آینده، جانشین نیسان آبی شود. این وانت هم تلفیقی است از اتاق وانت چینی فودی Lion با شاسی جونیور! با این تفاوت که قسمت جلویی اتاق عوض شده، اما قسمت عقبی و پشت خودرو تقریباً همان نیسان است. با وجود این، فضای کابین نسبت به وانت نیسان بسیار بهتر شده و امکانات رفاهی بیشتری در آن به کار رفته است. کمتر شدن صدای موتور در داخل کابین و به کارگیری امکاناتی نظیر آینه های برقی، سیستم تهویه دستی شامل کولر و بخاری، بالابر شیشه های برقی و فرمان هیدرولیک، ترمز ضد قفل و سیستم تقسیم کننده الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) از دیگر نکات قابل اشاره است. موتور این خودرو ۹۵ اسب بخار قدرت داشته و طبق اعلام برخی منابع، مصرفی حدود ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد که نسبت به نیسان، کمتر است. با این خودروی تک دیفرانسیل می توانید در حدود دو تن بار جابه جا کنید. پادرا هم اکنون در بازار ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که از قیمت کارخانه حدود یک میلیون تومان کمتر است.

فوتون تونلند؛ جادار و  با ابهت

 

هر چند مسابقه کیفیت خط پایانی ندارد، اما فوتون تونلند را که ایران خودرو دیزل آن را عرضه می کند می توان یکی از بهترین وانت های تولید داخل دانست. این خودرو نیز دارای اصالت چینی بوده و تنها خودروی مجموعه چهار پیکاپ مورد بررسی ماست که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت آن را مشخص کرده است. بر این اساس، این وانت که قیمت کارخانه آن حدود ۹۵ میلیون و قیمت بازار آن حدود ۱۱۳ میلیون تومان است، دو ستاره کیفی را از شرکت یادشده دریافت کرده است. پهنا و ارتفاع بیشتر این خودرو نسبت به سه خودروی پیشین (همان طور که در جدول نیز قابل ملاحظه است)، سبب شده، فضای داخلی این خودرو برای پنج سرنشین بزرگ سال راحت باشد. ایران خودرو دیزل، این خودرو را در دو نوع دیزلی با قدرت ۱۶۴ اسب بخار و بنزینی با قدرت ۱۳۰ اسب بخار تولید کرده است که هم اینک، نوع بنزینی آن در فهرست فروش این شرکت قرار دارد. فضای بار این خودروی دو کابین و دو دیفرانسیل، برای حمل بار در حدود ۹۲۵ کیلوگرم مناسب است. فوتون تالند دارای سیستم ترمز ABS+EBD است و از دیگر امکانات آن، می توان به شیشه های برقی و دو عدد ایربگ اشاره کرد.
کاپرا؛ چینی محبوب

وانت های ایرانی بالا ی 40 میلیون

دیگر پیکاپ پر تیراژ امسال، کاپراست که خیلی ها به خصوص آن ها که علاقه بیشتری به آفرود دارند، از این خودروی چینی به عنوان یک خودروی محبوب یاد می کنند. آن هم با سابقه سیستم تعلیق بسیار نرم آن. این پیکاپ دارای دو نسخه تک و دو کابین است که هم اینک بهمن موتور، نسخه جدید و دو کابین آن تحت عنوان کاپرا ۲را با قیمتی حدود ۷۵ میلیون تومان در فهرست فروش دارد. کاپرا ۲از یک پیشرانه چهار سیلندر ساخت میتسوبیشی بهره می برد که ۲۳۷۸ سی سی حجم دارد. حداکثر توان پیشرانه کاپرا به ۱۲۴.۷ اسب بخار در پنج هزار دور می رسد و ماکزیمم گشتاور ۲۰۰ نیوتن متری اش نیز در دور سه هزار به هر چهار چرخ منتقل می شود. مصرف این خودرو را برخی منابع ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بیان کرده اند. این خودرو در مدل قدیمی تک کابین، قابلیت حمل ۸۵۰ کیلوگرم و در مدل دو کابین، قابلیت حمل ۴۸۰ کیلوگرم بار را دارد. فرمان قابل تنظیم، ایربگ سرنشینان جلو، شیشه بالابر برقی، ترمز ضد قفل، آینه های جانبی برقی، سیستم مالتی مدیا به همراه بلوتوث و قابلیت کنترل الکترونیکی درگیری دیفرانسیل جلو، از جمله امکانات رفاهی این خودرو به شمار می رود.

ریچ؛ جانشین خلف نیسان پیکاپ

وانت های ایرانی بالا ی 40 میلیون

ریچ نیز به مانند پادرا، جانشین یکی دیگر از پیکاپ های بازار یعنی نیسان پیکاپ است. خودرویی که حضور موفقی هم به عنوان وانت و هم به عنوان یک خودروی آفرود در سال های نه چندان دور در ایران داشت. ریچ وانتی از نسل دانگ فنگ چین است که پارس خودرو، هم اکنون آن را با قیمتی حدود ۷۰ میلیون تومان عرضه می کند. ظاهر این خودرو، در قسمت جلو، تا حدودی شبیه مدل های مشابه تویوتا و از کنار شبیه مدل های مشابه نیسان است و می توان آن را یک وانت بار نسبتاً به روز دانست. از نظر فنی، این خودرو از یک موتور نیسان نسبتاً قدرتمند ۱۳۲ اسب بخاری بهره می گیرد که نیروی آن با یک دیفرانسیل کمکی، در مجموع به چهار چرخ منتقل می شود. ضمن این که می توانید در سرعت های زیر ۴۰ کیلومتر دنده سبک ۴Hرا فعال یا غیرفعال کنید. پیکاپ ریچ، مصرفی حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. این خودرو علاوه بر قابلیت حمل ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بار، می تواند پنج نفر سرنشین را نیز داخل اتاق اصطلاحاً دو کابینه خود جای دهد. از جمله امکانات این خودرو می توان به آینه جانبی با قابلیت تنظیم الکتریکی، ترمز ضد قفل و پرژکتور جلو اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.