کدام چینی را بخریم؟ مقایسه بی‌وای‌دی S7 با چری تیگو۷؟

0

کدومو بخرم ؟خودروهای بی‌وای‌دی S7 و چری تیگو۷ را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

پس از عرضه بی‌وای‌دی S6 توسط شرکت کارمانیا، این شرکت اقدام به عرضه کراس‌اوور S7 کرده است. بی‌وای‌دی S7 از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم توربوشارژ برخوردار است که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۰۳ اسب‌بخار در دور ۵۵۰۰ و بیشینه گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر در دور ۴۵۰۰ است و این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده خودکار شش سرعته دوکلاچه با قابلیت تعویض دستی، به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود و با این مشخصات قادر است تا به بیشینه سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

مدیران خودرو هم چری تیگو ۷ را به یک پیشرانه ۱۴۹۸ سی‌سی مجهز به سیستم توربوشارژ به بازار عرضه می‌کند که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار در دور ۵۵۰۰ و بیشینه گشتاور ۲۱۰نیوتن‌متر در دور ۱۷۵۰ است که این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات این خودرو قادر است تا در زمان ۱۰.۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر برساند و قادر است تا به بیشینه سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در بخش مشخصات فنی، بی‌وای‌دی S7 دارای پیشرانه قدرتمندتری است و در بخش شتابگیری اولیه و ثانویه، نسبت به تیگو۷ برتری دارد، اما به دلیل اختلاف وزن ۳۰۰ کیلوگرمی بی‌وای‌دی S7 و چری‌ تیگو۷، این اختلاف چندان محسوس نیست، البته این اختلاف وزن به دلیل بزرگتر بودن ابعاد بی‌وای‌دی است که باعث شده فضای داخلی سرنشینان و فضای بار بزرگتری را در مقایسه با چری تیگو۷ داشته باشد.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

کارمانیا بی‌وای‌دی S7 را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین ثبت داخل خودرو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، حافظه یکپارچه برای فرمان و صندلی راننده، سنسور نور، آینه‌های برقی جانبی با تاشوندگی خودکار، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سانروف برقی، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۲ جهت، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در چهار جهت، سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی با درگاه USB، AUX و ۹ بلندگو و کامپیوتر سفری به بازار عرضه می‌کند.

در آن سو، مدیران خودرو نیز چری تیگو۷ را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سقف پانوراما، دوربین دید ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب و جلو، سنسور پارک عقب و جلو، کروز کنترل، سیستم حالت رانندگی eco، سنسور نور، فرمان برقی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با دریچه برای سرنشینان عقب و سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر لمسی ۹ اینچی و درگاه USB و بلوتوث با شش بلندگو به بازار عرضه می‌کند.

در بخش امکانات رفاهی، بی‌وای‌دی S7 با دارابودن تجهیزاتی مانند سردکن صندلی‌های جلو، دوربین دید جانبی و تنظیم برقی صندلی‌های جلو کابین لوکس‌تری را نسبت به تیگو۷ دارد، اما در مجموع هر دو خودرو سطح قابل قبولی از تجهیزات رفاهی را به سرنشینان ارائه می‌دهند.

سخن آخر

خودروی چری تیگو۷، سابقه حضور بیشتری در بازار دارد و برند چری در بازار ایران، سابقه حضور بیش‌تری در مقایسه با بی‌وای‌دی دارد، اما بازار دست دوم محصولات چینی تقریبا یکسان است و بازار دست دوم خوبی در انتظار خودروهای چینی نیست. بی‌‌وای‌دی با دارابودن پیشرانه‌ای قوی‌تر، کابین بزرگ‌تر و تجهیزات رفاهی بیش‌تر، شاید خودروی مناسب‌تری برای خانواده‌های پر جمعیت باشد، اما چری تیگو۷، با دارابودن ظاهری جذاب و پیشرانه متناسب با ابعاد بدنه، گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

قیمت روز

مدل خودرو قیمت ( در زمان نگارش)
بی‌وای‌دی S7 ۱۳۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان
چری تیگو ۷ ۱۴۱.۴۸۰.۰۰۰ تومان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.