بررسی معایب شاسی بلند نیسان ایکس تریل +عکس

0

اما اگرچه نیسان ایکس تریل یک خودروی با کیفیت محسوب می‌شود اما چندان هم بدون ضعف نیست و علاوه بر این، یک نقد بزرگ پیرامون عرضه این محصول، متوجه شرکت جهان نوین آریا می‌شود. تمام این انتقادات و ضعف‌ها را در ادامه مقاله، برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید…


۱. سر و صدای آزاردهنده

متاسفانه ایکس-تریل نسبت به سایر رقبای خود، سر و صدای بیشتری را به داخل کابین راه می‌دهد و این برای نماینده نیسان چندان خوب نیست. بسیاری از خریداران خودروهای اسپرت، صدای گاز ماشین را یک گزینه خوب می‌دانند که هر چه بیشتر باشد، علاقه‌مندان را بیشتر جذب می‌کند اما در ایکس‌تریل که یک خودرو شاسی‌بلند خانوادگی است، صدای وارد شده به کابین کمی زیاد است که منشاء آن به هیچ عنوان پیشرانه و اگزوز نیست، بلکه صدایی که وارد کابین می‌شود در اثر تحریک لاستیک‌ها است و این برای ایکس‌تریل ناامیدکننده است.

۲. بخش‌های پلاستیکی کابین

برخی از قسمت‌های کابین، از پلاستیک ارزان قیمت و کیفیت متوسط ساخته شده که در سایر رقبا چنین ضعفی وجود ندارد. استفاده از پلاستیک ارزان قیمت در کابین خودروهای سطح بالا اصلا مرسوم نیست و نیسان در این بخش، اشتباه بزرگی مرتکب شده است. البته به‌نظر می‌رسد که هدف نیسان کم کردن قیمت این خودرو بوده که این کاهش قیمت اولیه در ایران اصلا مهم نیست، چرا که خودروهای وارداتی چندان منطقی قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

۳. قیمت

نیسان ایکس-تریل از سوی نمایندگی، ۲۴۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است. این قیمت‌گذاری در شرایطی انجام شده که برخی از رقبای این خودرو با امکانات بیشتر، قیمت کمتری دارند. اگر چه افزایش قیمت خودروهای وارداتی با توجه به هزینه‌های شماره‌گذاری در ایران، طبیعی است اما متاسفانه بخش زیادی از افزایش قیمت‌ها نیز در اثر سود نمایندگی‌ها حاصل می‌شود. این قیمت‌گذاری برای ایکس‌تریل شاید باعث شود مردم کمتر به سمت خرید آن تمایل پیدا کنند.

۴. پیشرانه

ایکس‌تریل مجهز به پیشرانه ۲۴۸۸ سی‌سی بوده که توانایی تولید ۱۷۱ اسب‌بخار قدرت را دارد، شاید تعجب کنید که چرا از پیشرانه این خودرو به‌عنوان ضعف یاد شده درحالی که محدودیت در واردات خودرو با حجم موتور بالا وجود دارد. پیشرانه ایکس‌تریل نسبت به سایر رقبای خود در ایران از قدرت کمتری برخوردار است، در حالی‌که وزن آن در برخی از موارد بیشتر نیز هست. بنابراین کاملا مشخص است که ایکس‌تریل بیشتر برای مصارف خانوادگی مناسب است و قدرت شگفت‌انگیزی برای سواری لذت‌بخش ندارد.

منبع :چرخان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.