Bloodhound SSC رکورد سرعت زمینی را خواهد شکست.

0

Bloodhound SSC رکورد سرعت زمینی را خواهد شکست

خودروی Thrust SSC که از دو موتور جت ساخت رولزرویس نیرو می‌گرفت در تاریخ ۱۵ اکتبر ۱۹۹۷ با رانندگی «اندی گرین»، خلبان نیروی هوای سلطنتی بریتانیا، توانست به سرعت ۱۲۲۸ کیلومتر در ساعت (۷۶۳ مایل در ساعت) دست‌یافته و رکورد سرعت زمینی را بنام خود به ثبت برساند. این رکورد همچنان پابرجا است اما خودروی Bloodhound SSC قصد شکستن آن و ثبت سرعت بیشتری را دارد.

Thrust SSC
Thrust SSC

خودروی Bloodhound SSC برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۵ در لندن به نمایش عمومی درآمد که این رویداد به تأمین بودجهٔ موردنیاز جهت پیشرفت پروژه کمک شایانی نمود. حال تیم سازندهٔ بریتانیایی این خودروی خارق‌العاده اعلام کرده است اولین آزمایش آن در اکتبر سال ۲۰۱۷ انجام خواهد گرفت و آن‌ها قصد دستیابی به سرعت ۸۰۰ مایل در ساعت معادل ۱۲۸۷ کیلومتر در ساعت را دارند.

Bloodhound SSC
Bloodhound SSC

مسئولیت رانندگی این خودروی مافوق صوت را بازهم اندی گرین بر عهده خواهد داشت و ۲۰ سال پس از ثبت رکورد سرعت ۱۲۲۸ کیلومتر در ساعت با Thrust SSC، رکورد جدیدی را در این زمینه با Bloodhound SSC به ثبت خواهد رساند. او تنها مردی است که تاکنون توانسته دیوار صوتی را بر روی زمین بشکند. البته هدف نهایی تیم Bloodhound SSC ثبت سرعت ۱۰۰۰ مایل در ساعت یا ۱۶۰۹ کیلومتر در ساعت است. هرچند که هنوز زمانی برای آن تعیین نشده است.

Bloodhound SSC برخلاف Thrust SSC مجهز به چند پیشرانه است. پیشرانهٔ نخست، یک موتور جت Eurojet EJ200 ساخت رولزرویس است که برای جنگندهٔ یوروفایتر طراحی‌شده است. این موتور سرعت وسیله را به ۴۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. سپس موتور دوم که از نوع راکت یا موشک است وارد عمل شده و سرعت این هواپیمای زمینی را به ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رساند. موتور سوم، یک پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ ساخت جاگوار است و از آن به‌عنوان یک واحد نیروی کمکی استفاده می‌شود.

1200035865

Bloodhound SSC، طول ۱۲٫۹ متر، ۲٫۵ متر عرض و ۳ متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ بین دو محور آن ۸٫۹ متر است. وزن آن ۶۴۲۲ کیلوگرم بوده و مجهز به چهارچرخ ۳۶ اینچی است که با استفاده آلومینیوم تقویت‌شده و می‌توانند تا ۱۰۲۰۰ دور در دقیقه چرخش داشته باشند. شتاب صفرتا ۱۰۰۰ مایل Bloodhound SSC نیز از سوی سازنده ۴۲ ثانیه اعلام‌شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.