حالت پدال ترمز زیر پای شما باید چگونه باشد؟

0

خرابی بوستر ترمز ،هواگیری ترمز abs ،هواگیری ترمز پراید ،چوب شدن ترمز ،روش تقویت ترمز پراید ،صدای فس فس بوستر ترمز ،علائم تمام شدن لنت ترمز ،علل چوب شدن ترمز abs

زمانی‌که در بزرگراه در حال رانندگی هستید و از موسیقی و هوای مطبوع لذت می‌برید، باید به این نکته توجه کنید شاید نیاز باشد که سرعت ۱۰۰ کیلومتری شما به صفر برسد. … ترمز باشد. اگر برای توقف خودرو باید پای خود را تا انتها بر روی پدال ترمز فشار دهید، این امر به معنای لنت ترمز فرسوده و یا مشکل در سیستم هیدرولیک ترمز است.

آیا تا به حال در فیلم‌ها دیده‌اید که یک نفر با سرعت زیاد در حال رانندگی باشد و ناگهان به شدت ترمز کند و پدال ترمز به کف خودرو بچسبد و هم‌زمان صدای جیغ لاستیک‌ها بلند شود؟ آیا تا به حال چنین اتفاقی را تجربه کرده‌اید؟ امیدواریم که پاسخ منفی باشد. اگرچه این صحنه برای استفاده در فیلم‌های کمدی مناسب است اما مطمئناً شما نمی‌خواهید چنین صحنه‌ای را تجربه کنید.

در شرایط بهینه معمولی، پدال ترمز باید محکم و سفت (ولی نه خیلی زیاد) باشد. هنگامی‌که یک‌باره ترمز را به شدت فشار می‌دهید، پدال ترمز باید سفت‌ترین حالت را داشته باشد. ترمزها در هنگام خاموش بودن خودرو فوق‌العاده سفت هستند ولی به محض اینکه خودرو را روشن می‌کنید، کمی‌نرم‌تر می‌شوند که این مسئله هم طبیعی است.

اگر پدال ترمز تا کف خودرو پایین می‌رود مطمئناً مشکل دارد که اولین حدسی هم که زده می‌شود وجود شکافی در سیستم ترمز است که باعث می‌شود سیال موجود در سیستم ترمز (روغن ترمز) فرار کند یا اینکه هوا وارد خطوط ترمز شود. اگر پدال ترمز شما حالت اسفنجی دارد یا تا کف خودرو پایین می‌رود، سریعاً روغن ترمز را کنترل کنید. شاید روغن ترمز تخلیه شده باشد. سیستم ترمز از فشار هیدرولیکی استفاده می‌کند و اگر نشتی در سیستم باشد، پدال ترمز نرم خواهد شد. به راحتی می‌توانید با بررسی زیر خودرو محل نشتی را پیدا کنید. اگر کنار چرخ‌های خودرو مایعی ریخته شده باشد، احتمالاً باید دنبال محل نشتی در آن نواحی باشید.

روشی دیگر برای تشخیص وجود نشتی یا حتی انسداد در سیستم ترمز، توجه به نحوه توقف خودرو است، اگر خودرو هنگام توقف به یک سمت (مثلاً سمت راست) کشیده می‌شود، بدان معنی است که ترمز سمت چپ به اندازه ترمز سمت راست خوب کار نمی‌کند. دلیل احتمالی می‌تواند نرسیدن کافی روغن ترمز به قسمت سمت چپ سیستم ترمز باشد، که این مسئله ممکن است به دلیل وجود انسداد در سیستم ترمز به وجود آمده باشد.

BrksConv

اسفنجی بودن پدال ترمز هم می‌تواند به این معنی باشد که هوا وارد سیستم ترمز شده و باید آن را از خطوط ترمز خارج کرد که اصطلاحاً به آن هواگیری میگویند. این مسئله ممکن است هنگامی‌که قصد نصب پدال ترمز، لوله‌های ترمز یا ریختن روغن ترمز دارید به وجود آمده باشد و هوا در سیستم بسته ترمز، به تله بیفتد.

پدال ترمز نرم می‌تواند بر اثر خرابی سیلندر اصلی هم اتفاق بیفتد. البته این مسئله برای نرمی‌که به علت جنس پدال تجربه می‌کنید متفاوت است. اگر به پدالی عادت دارید و بعد از مدتی آن را تعویض کنید، احتمالاً نرمی‌یا سختی آن متفاوت خواهد بود، پدال‌های با جنس کربن- کولار یا ترکیبهای سرامیکی متفاوت از پدال‌های نیمه فلزی هستند. پدال‌های سرامیکی و ترکیبهای کولار خیلی نرم‌تر از پدال‌های نیمه فلزی هستند. پدال ترمز می‌تواند بیانگر شرایط ترمزهای شما باشد. اگر فشار پدال برای شما عذاب آور است آن‌را تعویض کنید، اگر پدال ترمز لرزش دارد به احتمال زیاد روتور خراب شده است. در هر دو حالت گفته شده، پدال ترمز و به احتمال زیاد روتورها باید تعویض شوند.

در زیر لیستی برای کمک به شما در تشخیص نحوه عملکرد پدال بیان خواهیم کرد:

• پدال تا کف خودرو پایین می‌رود: هیچ فشاری به سیلندر اصلی وارد نمی‌شود؛ احتمال وجود نشتی در سیستم ترمز.

• پدال نرم است و بیشتر از حد نرمال پایین می‌رود: روغن ترمز از قسمتی از سیستم ترمز نشت می‌کند.

• پدال حس خوبی را به پای شما منتقل نمی‌کند: پدال ترمز و احتمالاً روتورها باید تعویض شوند.

• پدال خیلی سفت است و ترمزها کار نمی‌کنند: بوستر ترمز به خوبی کار نمی‌کند.

در آخر، سعی کنید سیستم ترمز خودرو را به طور منظم کنترل کنید و کوچک‌ترین تغییر در سیستم ترمز یا پدال را بررسی کنید و در اولین فرصت مشکل آن‌را برطرف کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.