مقایسه شاسی بلند میتسوبیشی ASX با هیوندای توسان؟

0

خودروهای میتوسبیشی ASX فیس لیفت و هیوندای توسان ۲۰۱۷ را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم

مشخصات فنی

در حال حاضر شاهد حضور سه نسل از هیوندای توسان در ایران هستیم که کرمان موتور سومین نسل از توسان را در داخل کشور به صورت مونتاژ، عرضه می‌کند. بنابراین توسان سابقه حضور بیشتری در مقایسه با ASX در ایران دارد. هیوندای توسان از یک پیشرانه ۱۹۹۹ سی‌سی ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که قادر است حداکثر قدرت ۱۵۵ اسب بخار را در دور ۶۲۰۰ و حداکثر گشتاور ۱۹۶ نیوتون‌متر را در دور ۴۰۰۰ تولید و این قدرت و گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به هر دو محور خودرو منتقل ‌کند. توسان با این مشخصات قادر است به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر برسد.

در آن سو میتسوبیشی ASX از یک پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که قادر است حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب در دور ۶۰۰۰ تولید و این قدرت را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی و شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان، به هر دو محور خودرو( با قابلیت تبدیل به حالت تک محور) منتقل ‌کند. ASX با این مشخصات در زمان ۹.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر می‌رساند. همچنین میتسوبیشی ASX با استاندارد آلایندگی یورو۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، میزان ۸.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در بخش مشخصات فنی و عملکرد پیشرانه هر دو خودرو عملکرد نزدیک و قابل قبولی داشته و هیچ‌ کدام برتری مطلقی به دیگری ندارد.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

توسان جدید، ظاهری به مراتب زیباتر از نسل‌های پیشین خود دارد و ظاهری پخته و جا افتاده به خود گرفته و از جدیدترین زبان طراحی هیوندای برخوردار است. در آن سو، در ASX جدید نیز تغییرات ظاهری خوبی به خصوص در نمای جلو شاهد هستیم که باعث شده ترکیب زیبایی را در این نسل شاهد باشیم.

هیوندای توسان از امکانات رفاهی‌ای مانند ترمز پارک برقی، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، قابلیت تغییر حالات رانندگی، فرمان برقی، صندلی چرمی دارای گرمکن و سردکن در ردیف جلو، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، چرخش اتوماتیک چراغ‌های جلو، سنسور نور، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی برخوردار است که با داشتن این امکانات کابین لوکس‌تری به نسبت میتسوبیشی ASX دارد.

 

در آن سو ASX نیز با داشتن امکاناتی ترمز کمکی در سطوح شیبدار، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون سوییچ و استارت دکمه‌ای، سنسور باران و سنسور نور، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تا شوندگی خودکار، سقف پانوراما، سیستم مالتی مدیا لمسی با نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سیستم شست و شوی چراغ‌های جلو و گرمکن صندلی‌های ردیف جلو و فرمان برقی گزینه مناسبی به حساب ‌می‌آید.

در بخش امکانات رفاهی برتری از آن هیوندای توسان است که البته برای خرید آن باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید.

سخن آخر

با توجه به اینکه هر دو خودرو از توان حرکتی تقریبا یکسانی برخوردارند، انتخاب بین این دو، منوط به داشتن خودرویی با ماندگاری و امکانات رفاهی بیشتر و بازار دست دوم بهتر است. هرچند هیوندای توسان از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است ولی کیفیت قطعات و ماندگاری میتسوبیشی بالاتر بوده و هنوز کره‌ای‌ها در این قسمت در مقایسه با رقبای ژاپنی ضعف دارند. از آن سو اما میتسوبیشی ASX، علی رغم ماندگاری بیشتر، بازار دست دوم ضعیف‌تری دارد.

قیمت روز

مدل خودرو قیمت ( در زمان نگارش)
میتسوبیشی ASX 2017 ۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان
هیوندای توسان ۲۰۱۷ ۱۹۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

منبع :خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.