معرفی مزدا ۶ مدل ۲۰۱۸ (MAZDA 6 sedan)+ عکس و مشخصات

0

تجهیزات و امکانات ایمنی مزدا ۶ شامل: سیستم نظارت برعقب خودرو RVM، چراغ های جلو منطبق شونده AFS ، سیستم پشتیبانی ترمز هوشمند SCBS، سیستم کنترل هوشمند نوربالای چراغ ها HBC، سیستم کمک حرکت در سطوح شیب دار HLA، سیگنال توقف اضطراری ESS، سیستم هشداردهنده خروج از خطوط جاده، کروز کنترل، …

مزدا در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از مدل توربوی مزدا ۶ رونمایی کرد که طراحی داخلی آن نیز دستخوش تغییراتی شده است.

مزدا اعلام کرده است که خودروی سدان مزدا ۶ را مورد بهینه‌سازی و بازنگری دوباره قرار داده و این خودرو را که پرچم‌دار محصولات سدان مزدا به حساب می‌آید، برای سال ۲۰۱۸ با مشخصات جدیدی وارد بازار خواهد کرد. البته نیروی تولیدی پیشرانه در مدل ۲۰۱۸ این خودرو همانند مدل فعلی، به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد؛ اما مزدا در مدل جدید این خودرو از پیشرانه‌ی جدیدی با نام SKYAVTIV-G2.5 T استفاده خواهد کرد که حرف T در انتهای نام آن، نشان‌دهنده‌ی استفاده از توربوشارژر است.

با به بازار آمدن این پیشرانه، دیگر انتظار طرفداران مزدا برای دیدن یک مزدای توربوشارژردار به پایان می‌رسد. اما در مورد مشخصات این پیشرانه باید گفت که یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری است که می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. مزدا از فناوری توربوشارژر این پیشرانه با نام Dynamic Pressure Turbo یاد می‌کند. در این نوع توربوشارژر، یک مجرای کوچک در نظر گرفته شده است که سبب می‌شود توربو در دورهای پایین فعال شود و فورا شروع به چرخش کند. در کنار این مجرا، مجرای بزرگ‌تر دیگری نیز وجود دارد که در دورهای بالا گازهای خروجی از سیلندر از طریق آن به توربوها می‌رسند. نتیجه‌ی استفاده از چنین توربوشارژری این است که تأخیر در عملکرد آن به حداقل می‌رسد. همچنین مزدا اعلام کرده است که برای دستیابی به حداکثر گشتاور این پیشرانه لازم است از بنزین دارای عدد اکتان ۹۳ استفاده شود. گرچه مزدا گفته است استفاده از بنزین‌ دارای اکتان پایین‌تر برای این خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کنند؛ اما قدرت آن را به ۲۲۷ اسب بخار کاهش می‌دهد.

استفاده از این پیشرانه‌ی توربو بزرگ‌ترین تغییری است که در مزدا ۶ مدل ۲۰۱۸ مشاهده می‌شود؛ چون مدل فعلی این خودرو دارای پیشرانه‌ای تنفس طبیعی با حجمی مشابه است که می‌تواند تنها ۱۸۴ اسب بخار قدرت تولید کند. گرچه این پیشرانه‌ی تنفس طبیعی به دلیل بهینه‌سازی‌های صورت‌گرفته روی قطعات درونی دارای کارکردی نرم‌تر و مصرف سوخت پایین‌تر است. یکی دیگر از فناوری‌هایی که در مزدا ۶ جدید مشاهده خواهیم کرد، سیستم غیر فعال‌سازی سیلندرها است که تأثیر بسزایی روی کاهش مصرف سوخت خودرو می‌گذارد؛ به‌طوری که اگر با این خودرو با سرعتی بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنید تنها دو سیلندر آن کار می‌کند و دو سیلندر دیگر به حالت غیر فعال درمی‌آیند. همچنین مزدا اعلام کرده است در صورتی که راننده نیاز به حداکثر قدرت خودرو داشته باشد و پدال گاز را فشار دهد، دو سیلندری که غیر فعال هستند به شکلی کاملا نامحسوس و فوری وارد عمل می‌شوند. مزدا در خصوص مصرف سوخت این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نکرده است.

دیگر تغییرات مزدا در مدل ۶، شامل تغییرات جزئی در ظاهر غربیلک فرمان و تریم‌های داخلی جدیدی است که برای این خودرو ارائه خواهند شد. داشبورد جدید این خودرو دارای دوخت چرمی است و برای دیزاین داخل خودرو از طرح چوب، چرم ناپا و جیر استفاده کرده است که مشتریان بر اساس سلیقه‌ی خود می‌توانند هر یک از این موارد را سفارش دهند. صندلی‌ها نیز جدید هستند و سر پیچ‌ها حمایت بهتری از بدن سرنشینان می‌کنند.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، صفحه نمایش مالتی مدیای مزدا با ابعاد ۸ اینچی، کروز کنترل هوشمند با قابلیت فعال‌سازی در تمامی سرعت‌ها، سیستم یخ‌زدایی از برف پاک‌کن‌ها و سیستم هداپ دیسپلی اشاره کرد. در مدل فول این خودرو، در مقابل راننده یک صفحه نمایش ۷ اینچی به جای پشت‌آمپرها وجود دارد.

http://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2017/11/2018-Mazda6-cabin-02.jpg

در نمای بیرونی این خودرو جلوپنجره‌ی جدید مزدا، چراغ‌های اصلی LED و مه‌شکن یکپارچه با چراغ‌ها اصلی به چشم می‌خورد. این خودرو در حالت استاندارد به رینگ‌های ۱۷ اینچی مجهز است؛ اما امکان سفارش رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز برای این خودرو وجود دارد. دیگر تغییراتی که مزدا در این خودرو اعمال کرده است شامل مقاوم‌سازی شاسی، ارتقاء سیستم تعلیق و بهینه‌سازی سیستم فرمان هستند که مجموعه‌ی این تغییرات سبب شده است مزدا ۶ بتواند استاندارد NVH را دریافت کند. مدل تنفس طبیعی ۱۸۴ اسب بخاری این خودرو با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی نیز قابل سفارش است؛ اما مدل توربو تنها با یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار عرضه خواهد شد.

مزدا با مدل ۶ جدید به دنبال این است تا بین تویوتا کمری و هوندا آکورد و سدان‌های لوکسی چون لکسوس و اینفینیتی، جایگاهی برای خود دست و پا کند. گرچه رقبای مزدا از قدرت بیشتری در مقایسه با این خودرو برخوردار هستند و مزدا نیز فعلا قیمت نهایی این خودرو را علام نکرده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود که مزدا با لیست امکانات خوب خود بتواند فروش خوبی در بازار سدان‌های متوسط تجربه کند. مزدا ۶ جدید از بهار سال آینده وارد بازار خواهد شد.

https://cnet1.cbsistatic.com/img/9s0j-QMo4VeYxPv9581pw-50Mqw=/936x527/2017/11/30/480de4e7-fc6b-49a4-bf1f-7b71b376de3b/mazda-mazda6-2018-110635.jpg

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده ژاپن
کارخانه تولید کننده  MAZDA
نام و مدل اتومبیل مزدا ۶ مدل ۲۰۱۴
شرکت گارانتی  –

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر خطی – بنزینی – SKYACTVE-G
حداکثر قدرت ۱۹۲ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۵۶ نیوتن متر در ۳۲۵۰ دور در دقیقه
حجم موتور ۲.۵ لیتر
 تعداد سوپاپ ۱۶
جعبه دنده اتوماتیک
تعداد دنده ۶
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت
 وزن خالص ۱۳۶۰ کیلوگرم
فاصله محورها ۲۸۳۰ میلی متر
ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب

مصرف سوخت

داخل شهر ۸.۵ Lit/100km
 خارج شهر ۵ Lit/100km
 ترکیبی ۶.۳ Lit/100km
حدآلایندگی Euro ۵

قدرت انتقال

گیربکس  ۶ سرعته اتوماتیک
دیفرانسیل  دیفرانسیل جلو

سیستم تعلیق

تعلیق جلو  مک فرسون مستقل
تعلیق عقب  چند اتصالی

ظرفیت ها

باک بنزین   ۶۲ لیتر
سرنشین   ۵ نفر

ابعاد خودرو

عرض  (۱۸۴۰) mm
طول  (۴۸۶۵) mm
ارتفاع  (۱۴۵۰) mm

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.