آموزش تخصصی عیب یابی خودرو بر اساس استاندارد OBD-II

0

پارامترهای دستگاه دیاگ ،جدول عیب یابی خودروهای انژکتوری ،طریقه دیاگ زدن پراید، کتاب عیب یابی خودروهای انژکتوری، آموزش کار با دستگاه عیب یاب خودرو دیاگ ،جدول پارامترهای استاندارد خودروهای ایرانی ،پارامترهای استاندارد دیاگ پراید

طبیعتا سازنده ی یک خودرو می‌تواند بهترین استانداردها را برای عیب یابی آن خودرو تعریف کند. برای عیب یابی محصولات مرسدس بنز هم استانداردهایی از سوی کارشناسان دایملر تعیین شده که برای حفظ سلامت خودرو لازم است جدی گرفته شود. طبق این استاندارد عیب یابی خودرو بدون استفاده از دستگاه عیب یاب و بر اساس تجربه مکانیک مربوطه کاملا غیر اصولی است و به شدت خطرناک است.

OBD-II یک استاندارد متداول در طراحی نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوترها و اجزاء الکترونیک خودرو است که قابلیت عیب یابی آن را فراهم می کند.اینکار از طریق دریافت اطلاعات و محاسبه آن ها از سنسورها و عملگرهای خودرو و  نمایش اطلاعات و خطاها میسر می شود.طراحی نرم افزار دستگاه های دیاگ بر مبنای این استاندارد انجام می شود تا بتوانند کدهای بازگشتی از کامپیوترها و یونیت های خودرو را به زبان انسانی ترجمه کنند و دستورات را از دیاگ به شبکه های ارتباطی خودرو و کامپیوترهای آن ارسال کنند.

اطلاعات بیشتر درباره تاریخچه استانداردهای  On-board diagnostics
کدهای OBD-II و نحوه محاسبه آن ها

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.