سه خطر جدی که با مراجعه به تعمیرگاه های غیرمجاز خودروی شما را تهدید میکند

0

تعمیرگاه تخصصی ۲۰۶ ،تعمیرگاه تخصصی ۲۰۶ شرق تهران ،جلوبندی ساز خوب تهران ،تعمیرگاه تخصصی برق ۲۰۶ ،جلوبندی ساز خوب شرق تهران ،تعمیرگاه تخصصی پژو ۴۰۵ ،تعمیرگاه تخصصی پراید در تهران ،تعمیرگاه تخصصی ریو در تهران

ایجاد خرابی در خودروی شما امری طبیعیست و تمام خودروها ممکن است زمانی به تعمیر و بررسی نیاز داشته باشند. اتخاذ تصمیمات مناسب و رعایت نکات کلیدی در هنگام تعمیر بسیار مهم است و در تعیین طول عمر خودروی شما بسیار نقش دارد. بنابراین لازم است صاحبان خودرو با خطرات احتمالی و نکات مهم در تعمیرات خودرو آشنا باشند.

  • عیب یابی بر خلاف استانداردهای تعیین شده از سوی تولید کننده

 

اولین بخش در پروسه تعمیر خودروی شما عیب یابی است. اگر عیب یابی مناسبی صورت نگیرد مسلما تمام فرآیندهای بعد از آن نیز بی فایده است و حتی آسیب بیشتری به خودروی شما خواهد زد. در نتیجه فرآیند عیب یابی باید به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

طبیعتا سازنده ی یک خودرو می‌تواند بهترین استانداردها را برای عیب یابی آن خودرو تعریف کند. برای عیب یابی محصولات مرسدس بنز هم استانداردهایی از سوی کارشناسان دایملر تعیین شده که برای حفظ سلامت خودرو لازم است جدی گرفته شود.

طبق این استاندارد عیب یابی خودرو بدون استفاده از دستگاه عیب یاب و بر اساس تجربه مکانیک مربوطه کاملا غیر اصولی است و به شدت خطرناک است.

همچنین خودروهای مرسدس بنز باید توسط دستگاه عیب یاب مخصوص خود عیب یابی شوند نه هر عیب یابی. استفاده از دستگاه های عیب یابی که برای دیگر خودروها استفاده میشود مورد تایید نیست.

لازم به ذکر است که عیب های مورد استفاده در تعمیرگاه مرکزی ستاره ایران مخصوص خودروهای بنز است و مورد تایید کارشناسان آلمانی دایملر قرار دارد.

  1. جا به جایی قطعه های اصل با قطعه ی تقلبی

در طراحی خودروی مرسدس بنز از بهترین قطعات ممکن استفاده میشود و خودروی شما در تمامی بخش ها شامل بهترین قطعات است. متاسفانه جا به جایی و تعویض قطعه ی اصل سالم با قطعه ی تقلبی رواج زیادی در کشورمان دارد و قطعات با کیفیت در این بین, طعمه اصلی هستند.

قطعات تقلبی و بی‌کیفیت می‌تواند عملکرد خودروی شما را مختل کرده و در آن تاثیرگذار باشد. این نکته اهمیت مراجعه به تعمیرگاهی مطمئن و مورد تایید را دو چندان میکند.

  1. عدم شفافیت در تعمیرات و انعام دریافتی

در بسیاری از موارد خودروی شما ممکن است تنها به یک تعویض روغن نیاز داشته باشد و در باقی قطعات مشکلی نداشته باشد. اما تعویض روغن معمولا برای تعمیرگاه ها فرآیند درآمدزایی نیست و در بسیاری از موارد از اطلاعات پایین مشتری سواستفاده شده و برای دریافت انعام بیشتر دست به تعمیرات غیر ضروری زده میشود.

اگر برای تعمیرخودروی خود به تعمیرگاه مرکزی مراجعه کنید کاملا در جریان بررسی و عیب یابی خودروی خود قرار خواهید گرفت و لیست معایب خودروی شما در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هزینه پرداختی شما توسط سیستم و بر اساس استانداردهای مشخص شده محاسبه خواهد شد و در مسیر تعمیرات و پرداخت هزینه هیچ گونه ابهامی برای شما باقی نخواهد ماند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.