پیشرفته‌ترین ماشین های برف روب برای مواجهه با برف و یخبندان +عکس

0

بارش برف یکی از پدیده‌های طبیعی و نعمتی است که آمادگی در مواجهه با آن باعث خواهد شد خللی در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود. استفاده از خودروهای سنگین اختصاصی‌شده، برنامه‌ریزی و تمرین‌های منظم، بخش اعظم این آمادگی را تشکیل می‌دهد.

ایسنا، در کشورهای خارجی برای مواجهه با بارش سنگین برف، فناوری‌ها و ماشین‌آلات متنوعی برای برف‌روبی و ایمن‌سازی و امکان عبور و مرور مردم به کار گرفته می‌شود. در این گزارش به معرفی فهرست ده‌گانه جذابی می‌پردازیم که در برف‌روبی جاده‌ها و فرودگاه‌ها و پاکسازی خطوط ریلی استفاده می‌شوند.

۱۰- OVERAASEN RS 200

برف‌روبی جاده‌ها همیشه کار سختی است، اما «اووه‌راسن آر-اس۲۰۰» ماشینی فوق‌العاده قدرتمند و سریع برای برف‌روبی جاده‌هاست. این ماشین به صورت ماژولار طراحی شده تا برای برف‌روبی جاده‌های پرترافیک با برف سنگین هم به کار گرفته شود. استفاده از فایبرگلاس با فناوری پیشرفته، آیرودینامیک این خودروی سنگین را به‌خوبی فراهم کرده است. این ماشین با ویژگی‌هایی همچون برس غول‌پیکر، فن ظرفیت بالا و تنظیمات خودکار برف‌روبی، ماشینی با کاربری آسان است که هزینه‌های برف‌روبی را هم کاهش داده است.

۹- SCHMIDT SUPRA

این ماشین برای برف‌روبی مناطق وسیع که زیر حجم سنگینی از برف دفن شده‌اند، طراحی شده است. ماشین هوشمند «اشمیت سوپرا» به سیستم هدایت دقیق مجهز شده تا بهترین بهره‌وری را داشته باشد. سوپرا برف‌روب‌های معکوسی دارد که از شفت اصلی نیرو می‌گیرند. مخزن ظرفیت بالای این ماشین به آن امکان می‌دهد تا ۸ ساعت مستمر برف‌روبی کند و برف‌ها را تا فاصله ۳۰ متری پرتاب کند. این ماشین همچنین سازگار با محیط‌زیست است، چراکه مصرف سوخت بهینه و آلودگی صوتی بسیار کمی دارد. کابین داخلی سوپرا هم ضدصداست.

۸- MDOTTOW PLOWS

این ماشین غول‌پیکر به سرعت و با دقت قابل‌توجهی جاده‌های یخ‌زده را باز می‌کند. برف‌روب پشتی این ماشین قابلیت تشخیص خودروهای ایستاده در کنار جاده را دارد.

۷- SNOWBLAST

ماشین اسنوبلست با دو تیغه بزرگ به راحتی برف‌های تلنبار شده و یخ‌زده را می‌روبد.

۶- برف‌روب اتوبوس

این دستگاه مثل کارواش‌های خودکار، برف‌های نشسته روی اتوبوس‌ها را پاک می‌کند. اتوبوس‌ها یک‌به‌یک با رد شدن از میان این دستگاه با فشار هوا به‌طور کامل برف‌روبی می‌شوند.

۵- CN JET

اگر تابه‌حال این سؤال را در ذهن داشته‌اید که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی هنگام بارش برف و یخبندان چه می‌کنند، باید گفت که ماشین «سی‌ان جت» در برف‌روبی به آن‌ها کمک می‌کند. این ماشین خارق‌العاده برای برف‌روبی ریل‌های راه‌آهن از موتور جت استفاده می‌کند. موتور جت به جلوی ترن متصل می‌شود و فشار هوای حاصل از کار موتور جت و حرکت آرام ترن، ریل را برف‌روبی می‌کند.

۴- OVERAASEN RS400

برادر بزرگ‌تر اووه‌رآسن RS20 در فرودگاه‌های بزرگ سراسر دنیا مستقر است و مسئولیت برف‌روبی سریع و مؤثر باند فرودگاه را برعهده دارد تا پروازی با تاخیر مواجه نشود. این برف‌روب با برس هوشمند، تنظیم خودکار و ظرفیت بالای فن به یکی از مجهزترین برف‌روب‌های دنیا تبدیل شده است. این ماشین همچنین برای حمل‌ونقل و پارک آسان از قطعات تاشو بهره می‌برد. سرعت برف‌روبی آن ۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

۳- PRINOTH SW4S

پرینوث SW4S ماشینی فوق‌العاده برای برف‌روبی پیاده‌روها و مسیرهای باریک است. از این ماشین در سطح شهر و برای مسیرهای باریک استفاده می‌شود. پرینوث با قدرت فوق‌العاده خود برف را از سطح زمین می‌روبد و برای اطمینان از آب شدن یخ‌های زیر برف از پشت نمک می‌پاشد.

۲- BNSF

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای قطار بیفتد، آن است که حجم عظیمی از برف و یخ سد راهش شود و ریل را مسدود کند. بی‌ان‌اس‌اف، بزرگ‌ترین برف‌روب دنیاست که جلوی قطار نصب می‌شود. این دستگاه می‌تواند برف‌های تلنبار شده به اندازه ارتفاع قطار را از سد راه بردارد.

۱- ZAUGG PIPE MONSTER

اما شماره یک این فهرست مربوط به غول برف‌روبی است که برای طراحی مسیرهای ورزش‌های زمستانی استفاده می‌شود تا ورزشکاران حرفه‌ای با آسودگی خیال روی برف‌ها به ورزش بپردازند. شرکت زاگ ماشین‌آلات برف‌روبی مختلفی می‌سازد اما این یکی به‌طور ویژه برای حفاری تونل‌های روباز مخصوص ورزش‌های زمستانی طراحی شده است. از این ماشین به منظور آماده سازی محل برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی پیش‌رو نیز استفاده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.