سودهای میلیاردی بازار موتورسیکلت در جیب فرصت طلبان خارج نشین

0
چه کسانی از توقف طرح نوسازی موتورسیکلت های فرسوده منتفع می شوند؟ :
در صورتی که برنامه ریزی درستی برای توسعه صنعت موتورسیکلت وجود داشت امروز ایران قطب صادرات موتورسیکلت در منطقه بود.

 عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت : در صورتی که شرایط به همین منوال ادامه یابد و فشار بر تولیدکنندگان موتورسیکلت ادامه داشته باشد ظرف چند سال آینده ، صنعتی به نام موتورسیکلت در ایران وجود نخواهد داشت .

ابوالفضل حجازی با اشاره به مصرف وسیع این صنعت در کشورهای منطقه خاطر نشان کرد : با این جریانی که وجود دارد قطعا بازارهایی مثل افغانستان و عراق را هم از دست خواهد رفت.

کاستی هایی که منجر به خروج قطعه سازان موتورسیکلت از چرخه تولید شد

وی در ادامه با اشاره به رقابتی بودن بسیاری از تولیدات و کالاهای داخلی ، تاکید کرد : امروز لاستیک تولیدی موتورسیکلت در کشور از لحاظ کیفیت و استاندارد چیزی کم تر از نمونه مشابه اروپایی ندارد این در حالی است که هم اکنون لاستیک ایرانی در عراق و افغانستان از تقاضای بالایی نسبت به نمونه های چینی برخوردار است.

وی همچنین به توانمندی بالای صنعت موتورسیکلت در ساخت قطعات فلزی در این صنعت پرداخت و افزود : در حال حاضر اقبال کشورهایی مانند عراق ، افغانستان و پاکستان به قطعات فلزی موتورسیکلت ایرانی بهتر از قطعات چینی است.

وی گفت : متاسفانه به حهت عدم حمایت از حوزه قطعه سازی در صنعت موتورسیکلت کشور، این بخش از قطعه سازان در حال خروج از جریان تولید هستند و بمانند شمع در حال خاموش شدن هستند.

این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در ادامه با توجه به ضرورت نوسازی در صنعت موتورسیکلت گفت : متاسفانه طرح نوسازی موتورسیکلت های فرسوده با لابی گری عده ای عملا اجرایی نگردید.

حجازی با اشاره به آلایندگی بالای موتورسیکلت های فرسوده تصریح کرد : با وجود آثار منفی تردد موتورسیکلت های فرسوده و تبعات آن بر آفزایش آلودگی هوای کلان شهرها ، کسی به فکر مشکلات ناشی از تردد این موتورها و آلایندگی هوا و سلامتی مردم نیست.

به گفته وی کسانی که در جریان توقف نوسازی موتورسیکلت های فرسوده منفعت های میلیاردی می بردند خارج نشین هستند.

وی با اشاره به موانع زیاد نوسازی در صنعت موتورسیکلت در کشور گفت : مسائلی در این جریان وجود دارد که با طرح آن نیز هیچ اتفاقی در این راستا رخ نخواهد داد چرا که گوش شنوایی در این زمینه وجود ندارد در حالی که با جمع آوری موتورهای فرسوده ضمن رونق تولید در این صنعت ، شاهد کاهش آلایندگی هوا خواهیم بود.

وی تاکید کرد : سال گذشته ۸ کارخانه تولیدی موتورسیکلت تعهد دادند که ۱۵۰ هزار موتورسیکلت فرسوده را اسقاط و جایگزین کنند که متاسفانه هیچ اتفاقی در این زمینه صورت نگرفت و برخی با لابی گری مانع اجرای این تعهد شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.