چه خودروهایی می توان با پول پراید دست دوم در دنیا خرید؟/۱۰ شاسی بلند برتر از منظر مشتریان

0

چه خودروهایی می توان با پول پراید دست دوم در دنیا خرید؟/ ارزانترین شاسی بلندهای بازار/ خودروهای ۶۰ و ۱۴۰ میلیونی کدامند؟

در بسته اخبار خودرو امشب به معرفی ارزانترین شاسی بلندهای بازار ایران می پردازیم و مقایسه ای بین قیمت پراید دست دوم و خودروهای دیگر در بازار جهانی خواهیم داشت.

خودروهای شاسی‌بلند ارزان و باکیفیت ایران؟

اقتصاد آنلاین نوشت: نتایج تحقیق اندازه‌ ‌گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برای نوزدهمین دوره متوالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفت دسته قیمتی انتشار یافت.

بر اساس این گزارش با کیفیت ترین خودروهای شاسی بلند زیر ۱۰۰ میلیون از دیدگاه مشتریان، به ترتیب هایما S7 توربو اتوماتیک، بی وای دی S6 اتوماتیک، جک S5 دنده ای در رده اول تا سوم قرار گرفتند.

در ادامه ام وی ام X22 دنده ای، چری تیگو۵ اتوماتیک، جک S5 اتوماتیک، چانگان CS35 اتوماتیک، ام وی ام X33 اتوماتیک، ام وی ام X22 اتوماتیک و لیفان X60 اتوماتیک توسط مصرف کنندگان به عنوان برترین خودروهای شاسی بلند زیر ۱۰۰ میلیون انتخاب شده اند.

در این تحقیق با ۶۹.۰۷۴ نفر از خریداران ۹۷ خودروی سواری که از ۱۷ شرکت عرضه کننده خودرو در شش ماهه اول سال ۱۳۹۶ خودرو خریداری کرده بودند مصاحبه انجام شده است که نتایج نشان می دهد رضایتمندی مشتریان در مقایسه با سال ۱۳۹۵ از رشد ۱۵ امتیازی برخوردار بوده است.

 

با ۱۴۰ میلیون کدام ماشین ها را می شود خرید؟

جام نیوز نوشت:اگر می خواهید برای خرید خودرو حدود ۱۴۰ میلیون تومان هزینه کنید، گزینه هایی همچون سانتافه، رنو داستر و مزدا ۳ پیش رو دارید.

با گشتی در بازار خودروهای لوکس صفر و کارکرده، با حدود ۱۴۰  میلیون تومان می توان خودروهایی نظیر سانتافه، هیوندای النترا، رنو داستر، مزدا ۳ و نیسان تی ینا خریداری کرد.

برخی از این خودروها به شرح زیر است:

چه خودروهایی می توان با پول پراید دست دوم در دنیا خرید؟/ ارزانترین شاسی بلندهای بازار/ خودروهای 60 و 140 میلیونی کدامند؟

 

۱۱ خودروی هم قیمت با پراید دست دوم  

خودرو بانک نوشت: همه ما عاشق خودروهای ارزان قیمتی هستیم که عملکرد هیجان انگیز، هندلینگ عالی و لذت رانندگی بالایی دارند. در این مقاله ۱۱ خودرو را معرفی می کنیم که با قیمت ۲۰۰۰ پوند یا کمتر (حدود ۱۳ میلیون تومان) از ویژگی هایی که ذکر شد برخوردار هستند.

۱ – هوندا سیویک Type-R EP3

سیویک Type-R EP3 یک هاچبک اسپرت دیفرانسیل جلو با تعادل عالی، بسیار جذاب و پرقدرت است که در مواقع عبور سریع از پیچ ها یا به عبارتی بریدن پیچ، حالت بیش فرمانی آن هنگام رها کردن پدال گاز قابل پیش بینی است. موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی این خودرو ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. سیویک EP3 خودروی بادوامی است و از فناوری لیفت متغیر سوپاپ (VTEC) بهره می برد و یک گیربکس عالی دارد که برای نگه داشتن موتور در محدوده گشتاور مفید در دورهای بالا، باید مدام از دنده های آن استفاده کنید. سیویک تایپ-آر EP3 چون تنها ۱۲۰۴ کیلوگرم وزن دارد خودروی سریعی نیز هست و شتاب صفر تا صد آن ۶.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۵ کیلومتر در ساعت است.

۲ – بی ام و ۳۲۸i E36 کوپه

یکی از با ارزش ترین مدل های بی ام و نسبت به مبلغ پرداختی که در حال حاضر می توان خرید E36 328i کوپه است. این خودرو ظاهر فوق العاده و یک موتور ۶ سیلندر خطی ۲.۸ لیتری بسیار خوش صدا با ۱۹۲ اسب بخار قدرت دارد که خیلی سریع دور می گیرد. علاوه بر این می توانید با هزینه تقریبی ۲۵۰ پوند با نصب منیفولد هوای ورودی موتور M50 بی ام و (مربوط به مدل ۳۲۵i E36) حدود ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر از این موتور استخراج کنید زیرا منیفولد ورودی موتور M50 مقاومت کمتری در برابر عبور جریان هوا ایجاد می کند. نصب یک منیفولد دود از جنس فولاد ضدزنگ نیز صدای خروجی این موتور را بسیار جذاب تر می کند.

۳ – رنو کلیو اسپرت ۱۸۲

این خودروی کوچک ولی قدرتمند ارزش بررسی و توجه جدی دارد. عدد ۱۸۲ به معنای قدرت موتور این خودرو است. این خودرو نه تنها سبک وزن (۱۰۹۰ کیلوگرم) و چابک است بلکه تعادل خوبی در سرعت های بالا دارد. علت این تعادل خوب افزایش فاصله عرضی چرخ های جلو به اندازه ۱۲ میلی متر و چرخ های عقب به اندازه ۱۶ میلی متر نسبت به مدل قبلی کلیو ۱۷۲ است. با اینکه این خودرو سیستم تعلیق اسپرت و ارتفاع پایینی دارد هنگام عبور از اکثر مسیرها راحتی سواری شگفت انگیزی دارد.

موتور ۲ لیتری این خودرو که مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ است اشتیاق زیادی دارد که تا ردلاین یعنی ۷۲۰۰ دور در دقیقه دور بگیرد و با استفاده از گیربکس ۵ دنده دستی این خودرو که تعویض سریع دنده ها با آن آسان است می توانید در عرضه ۷.۱ ثانیه به ۶۰ مایل در ساعت برسید و به حداکثر سرعت ۲۲۳ کیلومتر در ساعت دست یابید. اما بهترین ویژگی مثبت کلیو اسپرت لذت بالای رانندگی با آن است.

۴ – آلفارومئو GTV 2.0 Twin Spark

شکی وجود ندارد که این خودرو یکی از زیباترین خودروهای این فهرست است. این خودرو توسط پینین فارینا طراحی شده و با موتور ۱.۸ و۲.۰ لیتر ۴ سیلندر و ۳.۰ و ۳.۲ لیتر شش سیلندر عرضه شده است. مدل ۲ لیتری با ۱۴۸ اسب بخار قدرت می تواند در عرض ۸.۲ ثانیه به ۶۰ مایل در ساعت برسد. نقطه قوت اصلی این خودرو هندلینگ آن است. با اینکه دیفرانسیل جلو است چسبندگی بالایی دارد، بالانس شاسی آن عالی است و رانندگی با آن لذت بخش است.

۵ – آئودی TT 1.8T Quattro

آئودی TT یکی از موفق ترین محصولات این برند است که بر اساس پلتفرم آئودی A3 و گلف نسل ۴ ساخته شده است. این خودرو با موتورهای ۱.۸ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ و ۳.۲ لیتر ۶ سیلندر تنفس طبیعی (با قدرت ۲۴۷ اسب بخار) به بازار عرضه شد. نسخه قویتر مدل ۱.۸ لیتری با قدرت ۲۲۲ اسب بخار و نسخه V6 به صورت استاندارد از سیستم ۴ چرخ محرک کوآترو بهره مند شدند ولی این سیستم برای نسخه ۱۷۸ اسبی ۴ سیلندر به صورت یک آپشن قابل سفارش بود.

این خودرو با سیستم کوآترو با اطمینان از پیچ ها عبور می کند. شتاب صفر تا ۶۰ مایل آئودی TT با نسخه های مختلف ۱.۸ لیتری به ترتیب ۷.۶ و ۶.۴ ثانیه است. نسل اول آئودی TT یک خودروی بادوام و ایمن و در حال حاضر بسیار ارزان قیمت است.

۶ – مزدا MX-5 نسل اول

مزدا MX-5 همیشه در لیست خودروهای فوق العاده زیر ۲۰۰۰ پوند حضور داشته است. علت آن ساده است. این خودرو سبک است، دیفرانسیل عقب است، هزینه نگهداری پایینی دارد، تعمیرات آن ساده است، چراغ های جلوی آن رو به بالا باز می شوند و رانندگی با آن در هر شرایطی بسیار لذت بخش است. موتورهای ۱.۶ و ۱.۸ لیتری این خودرو زیاد پرقدرت نیستند ولی اگر یک سیستم تعلیق خوب و یک دست لاستیک مناسب روی آن نصب کنید، بعضی از خودروهای گرانتر باید بسیار تلاش کنند تا بتوانند در مسیرهای مارپیچ پا به پای آن حرکت کنند. این خودرو عاری از تجملات است و تنها زرق و برق کابین آن یک دکمه روی داشبورد برای باز شدن چراغ های جلو است. با این حال افراد آگاه، نگرش این خودرو به سادگی را ستایش می کنند.

۷ – فیات کوپه ۲۰V توربو

طراحی شگفت انگیز این خودرو توسط کریس بنگل انجام شد ولی طراحی داخلی آن کار پینین فارینا است. البته شاهکار اصلی این خودرو را زیر کاپوت آن خواهید یافت. موتور ۲ لیتری ۵ سیلندر توربوشارژ آن ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارد و می تواند این خودرو را در عرض ۶.۵ ثانیه به ۶۰ مایل در ساعت برساند. فیات کوپه یک خودروی چابک است و موتور آن واکنش خوبی دارد و می توان به عنوان یک خودروی سریع در رانندگی روزمره از آن استفاده کرد. البته به این مورد هم توجه داشته باشید که مشکلات برقی در این خودرو رایج هستند و از خرید نمونه هایی که تا بیشترین حد ممکن تقویت شده اند خودداری کنید.

با ۶۰ میلیون چه خودرویی بخریم؟

میزان نوشت: با ۶۰ میلیون تومان می توانید خودروهایی شامل تویوتا کرولا‌ XLI، ام وی ام X33‌ اتوماتیک، بنز کلاس C‌ C200، دنا پلاس‌ توربو، تویوتا یاریس صندوق دار و موارد مشابه را خریداری کنید.

برخی از خودروهای ۶۰ میلیون تومانی به شرح زیر است:

چه خودروهایی می توان با پول پراید دست دوم در دنیا خرید؟/ ارزانترین شاسی بلندهای بازار/ خودروهای 60 و 140 میلیونی کدامند؟

 

اولین استیشن برقی جهان؛ تسلا مدل S شوتینگ برک در راه لندن

نمایشگاه اتومبیل لندن امسال میزبان اولین خودروی تسلا مدل S 90D شوتینگ برک (استیشن واگن) خواهد بود. این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۰ ماه می برگزار خواهد شد.

این خودروی شوتینگ برک که از نظر فنی با مدل سدان تسلا مدل S یکسان است می تواند شتاب صفر تا صد کیلوتر را در ۲.۸ ثانیه به ثبت برساند.

دیگر بخشی هایی که باید در این خودرو بدان ها اشاره کرد درب صندوق عقب فیبر کربنی و ساختار خاص سقف و ستون D این خودرو هستند. به لطف تلاش های تسلا برای کاهش وزن این خودرو، تسلا مدل S شوتینگ برک ۱۲ کیلوگرم از مدل سدان این خودرو نیز سبک تر است.

الک مامفورد مدیر نمایشگاه خودروی لندن در این خصوص عنوان کرده است که نمایشگاه خودروی لندن امسال شاهد رونمایی از اولین های بسیاری خواهد بود و یکی از این اولین ها همین خودروی تسلا مدل S شوتینگ برک است. این خودرو دارای مهندسی فوق العاده ای است و آخرین تکنولوژی های روز در آن بکار رفته اند و مطمعنا توجه افراد بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.

تسلا مدل اس شوتینگ برک در شهر نورفولک ساخته می شود و یکی از اهداف سازندگان این است که این خودرو از نظر آیرودینامیکی اگر بهتر از مدل سدان نیز نباشد اما در حد آن باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.