آموزش تعویض واشر سربی اگزوز (واشر منیفولد دود) +عکس

0

منیفولد اگزوز ،تعویض واشر منیفولد پراید ،خرابی واشر منیفولد  ،واشر منیفولد دود ،قیمت واشر منیفولد  ،علائم خرابی واشر منیفولد ،واشر منیفولد سمند

http://khodrocar.ir/files/fa/news/1396/11/13/62745_913.jpg

به طور معمول لوله خروجی از سیلندر با استفاده از بست اگزوز و همچنین یک عدد واشر نسوز به انبازه اگزوز وصل می شه. واشر نسوز یک جسم لوله شکلیه که از تنیده شدن فلزی سربی شک و طوری فولادی درست، تا حدودی نرم و انعطاف پذیره و حرارت بالا رو تحمل می کنه و آب بندی یا بهتره بگم گاز بندی اگزوز خیلی خوبه!

پاره ای از ایرادهای خودرویی بسیار ساده و روش برطرف کردن آن ها نیز آسان است. “تعمیرکار خود باشید” با بیان ساده شما را به رفع مشکل پیش آمده دعوت و تا زمان رفع مشکل مرحله به مرحله راهنمایی می کند<  اگزوز خودرو به دلیل داشتن طول زیاد بصورت چند تکه ساخته می شود. همچنین این سیستم به دلیل اتصال به پیشرانه و داشتن طول زیاد تکانه های زیادی را نیز تحمل می کند. این دو نکته باعث می شود واشرهای سربی آب بندی قرار گرفته در بین فلنچ های متصل کننده هر بخش از سیستم خودرو در درازمدت دچار خوردگی و لهیدگی شده و عملکرد خود را از دست بدهند. strong>واشر سربی چه می کند؟

واشر سربی در حقیقت واشری متشکل از شبکه توری مانند سیم های فولادی نازکی است که حفره های آن با سرب ریخته گری شده پر شده است. این واشر به دلیل جنس و نوع طراحی ساختار نرمی دارد و تحت فشار له شده و شکل می گیرد. با قرارگیری این واشر در فلنچ های سیستم اگزوز و سفت شدن پیچ های فلنچ، این واشر کمی له شده و به گازهای خروجی اگزوز اجازه عبور جز از مسیر استاندارد و از پیش تعیین شده را نمی دهد.
با گرم و سرد شدن دائمی اگزوز و تکانه های زیاد این سیستم، واشر سربی رفته رفته از بین می رود و باعث فرار گازهای داغ اگزوز می شود. این مهم وابسته به اینکه در کدام فلنچ و در کدام بخش از خودرو اتفاق افتاده باشد می تواند موجب به مشام رسیدن بوی دود ویا بروز سوختگی شود.
در سیستم های اگزوز امروزی فلنچ ها را به صورت کونیک (کله قندی) طراحی می کنند تا ضمن عدم نیاز به وجود واشر سربی، حفظ و نگهداری آن نیز ساده تر باشد.

جایگزینی واشر سربی

جایگزینی این واشر کاری بسیار ساده است. فلنچ ها معمولا با دو پیچ بلند به یکدیگر متصل می شوند. این پیچ ها در حقیقت به دو فنر فولادی فشار می آورند تا ضمن تنظیم فشار وارد بر فلنچ به آن ها کمی آزادی عمل دهد.

ابتدا از سرد بودن اگزوز خودرو اطمینان حاصل کنید. با باز کردن این دو پیچ، فلنچ ها از یکدیگر جدا شده و واشر سربی از جای خود بیرون می آید. دقت کنید که رها شدن وزن اگزوز به منجید ها و اتصالات آن و یا شخص خود شما آسیب وارد نکند.  کافی است که واشر نو را با توجه به زاویه و شیب کونیک های اکزوز در جای خود قرار دهید و سپس هر دو پیچ فلنچ را بصورت کاملا مساوی و موازی سفت کنید.
توجه داشته باشید درصورتی که پیچ ها را بصورت همزمان و مساوی سفت نکنید، فشار وارده بر واشر سربی باعث له شدن و دفرمیدگی آن می شود که کارایی آن را به شدت خدشه دار می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.