بررسی تخصصی لیفان X50 +عکس ومشخصات

0

بررسی تخصصی لیفان X50 +عکس ومشخصات

بررسی کامل لیفان X50 ، هاچ بکی در لباس کراس اوور

مانند بسیاری از خودروهای چینی، لیفان X50 نیز برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل پکن و در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. این کراس اوور کامپکت اکنون با قیمت ۹ تا ۱۳٫۵ هزار دلار در بازار چین عرضه میشود.

با انتشار نخستین تصاویر رسمی از X50، شباهت آن با سدان چهار در لیفان سلیا (لیفان ۵۳۰) ، به عنوان دیگر محصول این خودروساز چینی آشکار شد. اما این شباهت فقط در نمای جلو بود.

لیفان X50

لیفان X50

در باقی بخش ها X50 از ظاهری اسپرت و جذاب تر بهره مند است. X50 به عنوان یک کراس اوور کامپکت پنج در توسط شرکت لیفان موتور عرضه میشود.

ارتفاع این خودرو از سطح زمین عدد قابل توجه ۲۰۰ میلی متر بوده و بخش های پایینی مانند قوس چرخ ها و سپرها توسط پوشش های پلاستیکی محکم محافظت میشود که نمای اسپرت تری به آن بخشیده است.

این اتومبیل تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده و عملا از قابلیت آفرود بی بهره است. با این حال کراس اوور بودن به این خودرو ظرفیت عبور از جاده های ناهموار و همچنین سطوح لغزنده زمستانی بدون لغزش و لیز خوردن را بخشیده است.

لیفان X50

لیفان X50

ابعاد خارجی این خودرو که شامل ۴۱۰۰ میلی متر طول، ۱۷۲۲ میلی متر عرض، ۱۵۴۰ میلی متر ارتفاع و ۲۵۵۰ میلی متر فاصله بین دو محور میشود آن را از نظر اندازه در کلاس B و در کنار امثال تویوتا یاریس، رنو ساندرو و سیتروئن C3 قرار داده است. در این میان با توجه به قیمت خودرو، رنو ساندرو میتواند رقیب سرسختی برای آن محسوب شود.

طراحی دقیق بدنه X50 در خور توجه بوده و به طور کامل محصول کد X شرکت لیفان از ظاهری به روز، مدرن و اورجینال برخوردار هستند. طراحی نمای جلو علی رغم شباهت با سدان سلیا از یک ورودی هوای بزرگ ذوزنقه ای در پایین جلوپنجره، لبه های آئرودینامیک و مه شکن های LED بهره میبرد. چراغ های بزرگ با LED و لنزهای اپتیکی و چراغ های روشنایی روز دو طرف جلوپنجره باریک قرار گرفته اند.

لیفان X50

لیفان X50

خطوط سقف و بدنه بدون آنکه در امتداد هم باشند مانند یک اس یو وی همدیگر را قطع کرده اند اما شکل رو به بالای شیشه عقب بیشتر به یک هاچ بک اسپرت شباهت دارد. قوس های چرخ به راحتی لاستیک ها با رینگ ۱۵ اینچی و طراحی خاص را درون خود جای داده اند. فاصله کم محور چرخ ها تا انتهای عقبی و جلویی و کاپوت کوتاه X50 از جمله ویژگی های متداول در اتومبیل های هاچ بک است. تنها با توجه به محافظ های پلاستیکی دور تا دور و ارتفاع نسبتا بالای خودرو از سطح زمین میتوان آن را یک کراس اوور نامید.

لیفان X50

لیفان X50

طراحی عقب لیفان X50 بسیار جذاب تر بوده و شباهت زیادی به طرح های آلفارومئو دارد. خطوط هموار درب صندوق، شیشه عقب جمع و جور که در بالا به یک اسپویلر ختم میشود، سپرهای بزرگ و اسپرت و در کل شکل قطره ای نمای عقب ظاهر چشم نوازی برای X50 ایجاد کرده است. با ایجاد یک انحنا در پایین آن به عنوان دستگیره، به جای یک دستگیره پلاستیکی در وسط درب،میشد ظاهر بهتری نیز بدست آورد.

لیفان X50

لیفان X50

طراحی داخلی لیفان X50 نکات مدرن و شیکی به همراه دارد که الهام بخش این کراس اوور چینی شده است. پنل جلو و کنسول وسط با خطوطی هموار و دلپذیر ظاهری با اصالت و کیفیت را به نمایش میگذارند که با چیدمان ارگونومیک کنترل های سیستم صوتی و تهویه مطبوع این احساس تکمیل میگردد. در داخل خودرو اثری از طراحی اسپرت به چشم نمیخورد. یک فرمان جمع و جور و یک دورشمار بزرگ با صفحه قرمز براق که سرعت سنج دیجیتالی در مرکز آن قرار گرفته است. تنها نکته منفی صندلی های راننده و کمک راننده است که مسطح بوده و حمایت جانبی کمکی به همراه ندارد. اما در عوض با در دسترس بودن تنظیمات وسیع برای صندلی میتوان بهترین موقعیت را برای قرار گرفتن پشت فرمان بدست آورد.

لیفان X50

لیفان X50

صندلی های ردیف دوم با توجه به فاصله ۲۵۵۰ میلی متری بین دو محور از فضای مناسبی برخوردار هستند و دو سرنشین بالغ با قد بالای ۱۸۰ سانتی متر را به خوبی در خود جای میدهند. اما نمیتوان در مورد راحتی سه نفر در عقب نیز به سادگی اظهار نظر کرد.

لیفان X50

لیفان X50

محفظه بار X50 به گفته کارخانه حجمی معادل ۵۷۰ لیتر دارد و اگر به دنبال فضای بیشتر هستید میتوانید صندلی های ردیف دوم را نیز بخوابانید. البته متاسفانه با این کار سطح همواری در اختیار نخواهید داشت و یک اختلاف ارتفاع پله مانند به چشم میخورد.

لیفان X50

لیفان X50

لیفان X50 از فهرست نسبتا کاملی از تجهیزات ایمنی و رفاهی برخوردار است که از آن جمله میتوان به این موارد اشاره کرد : ترمز ABS به همراه EBD، کنترل الکترونیکی تعادل، ۶ ایربگ، مه شکن جلو و عقب، LED های روشنایی روز، راهنما بر روی آینه ها، دستگیره و جلوپنجره کرومی، رینگ های آلیاژی ۱۵ اینچی، صندلی با روکش چرمی، تهویه مطبوع، صندلی های جلو گرم شونده، فرمان الکترونیکی، شیشه های برقی عقب و جلو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۶ جهت، گرمکن برقی آینه ها، سیستم صوتی با چهار بلندگو (رادیو، MP3 و USB)، ورود بدون کلید و سنسور پارک عقب.

لیفان X50

لیفان X50

ویژگی های فنی لیفان X50 تا حد زیادی مشابه لیفان سلیا است (لیفان ۵۳۰). دیفرانسیل جلو، تعلیق جلو مستقل از نوع مک فرسون و تعلیق عقب نیمه مستقل، ترمز دیسکی برای چهار چرخ و فرمان الکتریکی از جمله این شباهت ها است. برای این کراس اوور یک موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی (قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۳ نیوتن متر) در نظر گرفته شده که همراه با گیربکس ۵ دنده دستی یا CVT عرضه میشود. مصرف سوخت این موتور طبق ادعای کارخانه ۶٫۵ لیتر در صد کیلومتر است.

لیفان X50

لیفان X50

در بازار چین لیفان X50 در یک رده تجهیزاتی پایین تر نیز عرضه میشود که شامل موتور ۱٫۳ لیتری (قدرت ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۱۱۹ نیوتن متر) به همراه گیربکس ۵ دنده دستی، فقط دو ایربگ در جلو و روکش پارچه ای صندلی ها میشود.

لیفان ایکس ۵۰ همچنین به علت ارتفاع نسبتا زیاد بدنه و فنربندی نسبتا نرم و راحت، از نظر هندلینگ نیز چندان خودرو تند و تیزی محسوب نمی شود و در سرعت های نسبتا بالا تمایلی به ناپایداری را از خود نشان می دهد که برخی مالکین به خصوص در شرایط جوی نامناسب و بر روی مسیر لغزنده، تجربه چنین شرایطی را داشته اند.با این حساب به نظر می رسد که استفاده از سامانه ایمنی ESP برای ایکس ۵۰ نسبتا ضروریست و حذف این سیستم از روی نمونه مونتاژی در کشور حرکت کاملا اشتباهی بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.