کدام شرکت های خودروساز در نمایشگاه شیراز حضور دارند؟

0

کدام شرکت های خودروساز در نمایشگاه شیراز حضور دارند؟

خودروهایی که در نمایشگاه شیراز حضور دارند

اولین نمایشگاه خودرو کشور در سال ۹۵ می‌تواند یک پیام روشن به شرکای خارجی که میان آمدن و نیامدن مردد مانده‌اند نیز بدهد و آن این است که بازار بکر و بزرگ ۸۰ میلیونی ایران حرکت خود را آغاز کرده است و مانند زمان منتظر کسی نمی‌ماند.

مروز پانزدهمین نمایشگاه خودرو شیراز افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه جزو مهم‌ترین گردهمایی‌های صنایع خودرویی کشور است که هر سال در آن اتفاقات مهمی رخ می‌دهد.

ایران خودرو

تاکید امسال ایران‌ خودرو روی محصولات پژو است. خودروبری که این شرکت در جاده شیراز تردد می‌کرد، پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸، ۳۰۱، دانگ‌فنگ H30 کراس، سورن توربو و ۲۰۷آی و سمند را همراه خود داشت. این خودروها جزو محصولاتی هستند که برای نمایشگاه شیراز به صورت قطعی حضور دارند. پیش‌بینی می‌شود در این نمایشگاه اطلاعات دقیق‌تری در مورد قیمت قطعی H30 کراس به‌دست آید.

گروه بهمن

گروه خودروسازی بهمن نیز با محصولات روی خط تولید خود به شیراز می‌آید. برخی شنیده‌ها حاکی است گروه بهمن در این نمایشگاه از برخی محصولات جدید خود رونمایی می‌کند. فاو بسترن B70 جدید یکی از این گزینه‌هاست.

خودروسازان بم

خودروسازان بم نیز با جیلی GC6 به نمایشگاه می‌آیند و احتمال دارد کراس‌اوور جدید جیلی، NL3 در این نمایشگاه رونمایی شود.

کرمان‌ موتور

کرمان‌ موتور نیز با محصولات جک و لیفان آمده است و شاید در این دوره لیفان X60 اتوماتیک را به نمایش گذارد. لیفان ۸۲۰ و جک S5 اتوماتیک مونتاژی که سطح امکانات آن تغییر کرده است نیز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

خودروسازی کارمانیا

خودروسازی کارمانیا نیز با محصول BYD S6 به نمایشگاه آمده است و می‌خواهد این خودرو را بهتر به اهالی این شهر و استان معرفی کند. چهار دستگاه از این خودرو در طیف رنگ و تودزوی مختلف در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد.

مدیران‌ خودرو

مدیران‌خودرو هم می‌خواهد چری آریزو۵ را به‌عنوان یک سدان جدید با قیمت حدودی ۷۰ میلیون تومان رونمایی کند.

گلرنگ‌ موتور‌ فامیلی

گلرنگ‌ موتور‌ فامیلی هم در صورت حضور قطعی برنامه رونمایی از هوندا آکورد فیس‌لیفت ۲۰۱۶ را دارد که خودرویی گران است. این خودرو که از نظر شمایل به یک سدان نزدیک است، با تغییرات جدید هوندا ظاهر جوان‌پسندی را دارد. با اینکه هوندا به‌عنوان یک برند مطرح در دنیا شناخته می‌شود، ولی به خاطر خدمات و قیمت نه‌چندان خوب و منطقی، این روزها از بازار ایران جا مانده است.

نبود سایپا

نبود سایپا در نمایشگاه خودرو شیراز می‌تواند نمود زیادی داشته باشد. البته سایپا قصد دارد در نمایشگاه مشهد از رنو ساندرو Stepway و برخی محصولات سیتروئن رونمایی کند.

پیش‌بینی استقبال

پیش‌بینی می‌شود با توجه به حضور قدرتمند شرکت‌ها در این نمایشگاه، شیراز تا جمعه میزبان میهمان‌های گردشگری باشد که به خودرو علاقه دارند و برای بازدید، به نمایشگاه بین‌المللی شیراز می‌آیند. از سوی دیگر این نمایشگاه یک تفاوت عمده با سال پیش از آن و در کل تمام نمایشگاه‌های سال گذشته دارد.

سال پیش هر چند حضور خودروسازان داخلی در اکثر نمایشگاه پر‌رنگ و پربار بود و در آن از محصولات جدید نیز رونمایی می‌شد؛ اما تمام آنها در سایه تحریم بودند. ولی در حال حاضر ورق برگشته و صنعت خودروی ایران در آستانه پوست‌اندازی وحرکتی دوباره است.

از یک سو دو خودروساز بزرگ کشور پس از نهایی شدن قرارداد ایجاد شرکت‌های مشترک با دو خودروساز مطرح فرانسوی، همچنان در حال رایزنی و مذاکره برای نهایی کردن سایر قراردادها با تولیدکنندگانی از کشورهای دیگر هستند و از سوی دیگر خط تولید خودروهای جدید چینی در قابل جوینت‌ونچر نیز راه افتاده است و در این عرصه نیز شاهد رقابتی تمام‌عیار میان تولیدکنندگان خواهیم بود.

اولین نمایشگاه خودرو کشور در سال ۹۵ می‌تواند یک پیام روشن به شرکای خارجی که میان آمدن و نیامدن مردد مانده‌اند نیز بدهد و آن این است که بازار بکر و بزرگ ۸۰ میلیونی ایران حرکت خود را آغاز کرده است و مانند زمان منتظر کسی نمی‌ماند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.