معرفی وانت فورد ۶X6 هنسی ولوسی رپتور +عکس و مشخصات

0

شرکت تیونینگ و خودروسازی آمریکایی هنسی نسخه‌ی ۳ محوره از وانت فورد F-150 رپتور را با قدرت ۷۰۰ اسب بخار عرضه می‌کند.

قبل از هر چیزی باید گفت، ۶ چرخ بودن این وانت پیکاپ غول‌پیکر است که توجه همه را جلب می‌کند. از لحاظ تئوری ساده، چرخ بیشتر، مساوی است با تایر بیشتر، چسبندگی بیشتر و البته جلب توجه بیشتر. شرکت هنسی پرفورمنس (Hennessey Performance) با پیروی از این تئوری، به سراغ وانت فورد F-150 رپتور رفته است. تیم مهندسی هنسی با اضافه کردن یک محور و نام ولوسی‌رپتور (VelociRaptor) به وانت فورد، یکی از جذاب‌ترین و پرقدرت‌ترین وانت پیکاپ‌های جهان را خلق کرده‌ است.

پیشرانه و قوای فنی؛ ولوسی رپتور در بدنه‌ی تی‌-رکس

از نام برازنده‌ی ولوسی‌رپتور که بگذریم، به قوای فنی و قدرت این وانت ۳ محوره می‌رسیم. فورد F-150 رپتور از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین‌توربو با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که حالا با تیونینگ و بهینه‌سازی هنسی، امکان سفارش نسخه‌ی ۶ چرخ ولوسی‌رپتور با قدرت‌های ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ اسب بخار وجود دارد.

مدلی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، پکیج ۶۰۰ اسب بخاری هنسی با گشتاور ۸۴۰ نیوتن‌متر است که این وانت خارق‌العاده را در زمانی کمتر از ۵ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای درک بهتر عملکرد بی‌نظیر ولوسی رپتور، کافی است که تعداد چرخ‌ها، وزن و ابعاد آن و البته قوانین فیزیک را در نظر گرفت.

۳ پکیج تیونینگ مختلف؛ ۳ قدرت متفاوت

هنسی ولوسی رپتور / Hennessey VelociRaptor

بهینه‌سازی هنسی شامل سیستم جدید و قدرتمند گردش هوا، تقویت قدرت توبوشارژرها (مرحله‌ی اول)، اینترکولرهای بزرگ‌تر و ECU تیونینگ شده است. تمام این موارد با قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار در دسترس است؛ برای افزایش قدرت تا ۷۰۰ اسب بخار باید کیت توربو مرحله‌ی دوم، منیفولدهای توربو و سوپاپ تخلیه فشار خروچی اگزوز استیل ضد زنگ، اینترکولر بهتر، سوپاپ‌های تخلیه فشار دوگانه و ECU تقویت‌شده را به قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ دلار سفارش داد. با اینکه خبری از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل نیست, اما به لطف سیستم اگزوز استیل ضد رنگ جدید، صدای ولوسی رپتور درخور ظاهر آن است.

هنسی ولوسی رپتور / Hennessey VelociRaptor

محور وسط ولوسی رپتور، دقیقاً در جای همان چرخ‌های محور عقب فورد F-150 رپتور قرار دارند. تیم مهندسی هنسی با اضافه کردن ۷۶ سانتی‌متر دیگر به طول این وانت، محور سوم ۶.۳۵ سانتی‌متری را در کنار کمک‌فنرهای بیشتر قرار داده‌ است. تمام قدرت و گشتاور ولوسی رپتور توسط جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته استاندارد به دو محور عقب فرستاده می‌شود.

هنسی VELOCIRAPTOR 6×6

علاوه بر بهینه‌سازی‌های سیستم اگزوز، اینترکولر و ECU، آپشن‌های زیادی هم برای ولوسی رپتور در نظر گرفته شده است. ترمزهای سفارشی برند برمبو در عقبو جلو، رینگ و تایرهای بزرگ‌تر، سیستم روشنایی LED، طراحی سفارشی کابین و پنل‌های ضد گلوله از آپشن‌های این غول آمریکایی هستند. تمام این موارد را در کنار سیستم تعلیق برند Fox که هم‌رده‌ی خودروهای مسابقه‌ای آف‌رود Baja است، رینگ‌های ۲۰ اینچی، تایرهای مخصوص آف‌رود، سپرهای بزرگ جلو و عقب و چراغ‌های LED سقفی قرار دهید، تا ولوسی رپتور از جذاب‌ترین خودروهای رویایی لیست آرزوهای علاقمندان دنیای خودرو باشد.

فورد F-150 رپتور، بزرگ‌تر از همیشه

هنسی ولوسی رپتور / Hennessey VelociRaptor

اضافه کردن یک محور اضافه، فورد F-150 رپتور بزرگ را بزرگ‌تر کرده که البته این مورد کاملا مناسب سلیقه‌ی خریداران ولوسی رپتور است. بخش زیادی از این ابعاد بزرگ متوجه افزایش ارتفاع ۲۰ سانتی‌متری و افزایش طول ۷۶ سانتی‌متری است. شاید این اعداد روی کاغذ چندان جلب توجه نکنند؛ اما افزایش طول رپتور F-150 از ۱.۷ متر به ۲.۴ متر و اضافه کردن کیت بدنه‌ی عریض‌تر حتماً در جاده احساس می‌شود.

کیفیت سواری؛ سخت، پرسروصدا و سریع

هنسی ولوسی رپتور / Hennessey VelociRaptor

با اضافه کردن ارتفاع و یک محور بیشتر، چابکی وانت فورد تحت تأثیر قرار گرفته است. فرمان سنگین در پیچیدن کمترین بازخورد ممکن از جاده را به راننده منتقل می‌کند. البته با وجود سیستم تعلیق ساده‌ی تخت در عقب، سواری سفت و سخت در ولوسی رپتور نمایان شده است. رپتور استاندارد به لطف کمک فنرهای بزرگ Fox سواری نرمی دارد؛ ولی ولوسی رپتور کاملاً در نقطه‌ی مقابل آن قرار می‌گیرد. رانندگی با ولوسی رپتور نیازمند ستون فقرات مستحکم است؛ چرا که تک‌تک ناهمواری‌ها و دست‌اندازهای جاده را باید تحمل کرد.

اما سواری بسیار سخت ولوسی رپتور با وجود دو توربوشارژر در کنار پیشرانه‌ی V6 اکوبوست فورد و عملکرد بی‌نظیر آن که هیچ شباهتی به وانت پیکاپ ندارد، در عرض چند دقیقه فراموش می‌شود. قدرت ۶۰۰ اسب بخاری ولوسی رپتور در کنار گیربکس ۱۰ سرعته‌ی عالی و سیستم اگزوز عصبانی قرار گرفته است که در مقابل رپتور استاندارد ۴۵۰ اسب بخاری، عملکردی متفاوت و دیدنی دارد.

کلام آخر

هنسی ولوسی رپتور / Hennessey VelociRaptor

هنسی ولوسی رپتور به هیچ وجه به پیچیدگی و خوش‌ساختی مرسدس بنز G63 آلمانی با ۶ چرخ نیست؛ اما حداقل در میدان مبارزه‌ی قیمت، ۶ چرخ آمریکایی عملکرد بهتری دارد. هنسی ولوسی رپتور فول آپشن با قیمت ۲۶۰ هزار پوند (حدود ۳۷۰ هزار دلار) عرضه می‌شود که در برابر مرسدس بنز ۳۷۰ هزار پوندی (حدود ۵۲۵ هزار دلار)، قیمت بسیار کمتری است. از طرفی غول ۶ چرخ هنسی فقط در تعداد محدود ۱۰۰ دستگاه عرضه می‌شود که بدون شک به لطف سلیقه‌ی آمریکایی‌ها، بخش زیادی از این تعداد در خانه فروخته خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.