چری تیگو۷ بخریم یا سوزوکی گرند ویتارا ؟کهنه کار ژاپنی یا چینی تازه وارد

0

اگر در حدود ۱۳۰ الی ۱۴۰ میلیون تومان برای خرید ماشین بودجه داشته باشیم و به دنبال یک اتومبیل کراس اوور باشیم سامورایی کهنه کار یعنی سوزوکی ویتارا و چینی تازه وارد یعنی چری تیگو ۷ دو تا از گزینه های پیش روی ما هستند
سوزوکی ویتارا

اولین ماشین شاسی بلند مونتاژ شده در ایران خودرو که بیش از ۱۰ سال است از شروع عرضه آن در ایران میگذرد سوزوکی گرند ویتارا است که حالا با ویژگی هایی جذاب تر از گذشته خود را بروز رسانی کرده است و سوزوکی ویتارا اکنون سعی دارد تا محبوبیت گذشته خود را دوباره به دست بیاورد .  سوزوکی ویتارا طراحی ساده ولی زیبایی دارد و شخصیت مستقل را به نمایش میگذارد و حالا چند مدتی است که با فیس لیفت انجام شده بر روی سوزوکی ویتارا طراحی ماشین مدرن تر شده است و چهره جلو سوزوکی ویتارا زیبایی بیشتری را به نمایش میگذارد و رینگ های اسپرت با طرح جدید حالا باعث شده اند تا سوزوکی ویتارا چهره دلنشین تری داشته باشد و بهتر بتواند به جذب مخاطبین کمک کند  .

با قدم گذاشتن به داخل کابین سوزوکی ویتارا با طراحی زیبا ، ارگونومیک و هماهنگ با ظاهر ماشین رو به رو میشویم که کابین سوزوکی ویتارا را ساده ولی کاربردی نشان میدهد . سامورایی های ژاپنی همیشه در بحث کیفیت در میان ماشین های هم قیمت و هم رده خود پیشتاز هستند و سوزوکی ویتارا هم با کیفیت متریال عالی و کیفیت ساخت بسیار بالا توانسته است پرچم ژاپن را بالا نگه دارد و در طول این سال های تولید ، تا به حال هیچکس از کیفیت سوزوکی ویتارا کوچکترین گلایه ای نداشته است . سوزوکی ویتارا بعد از انجام فیس لیفت در بخش آپشن های رفاهی پیشرفت بزرگی داشته است و سوزوکی ویتارا به راحتی توان رقابت با چری تیگو ۷ که یک ماشین فول آپشن است را دارا میباشد .

سوزوکی گرند ویتارا در طول سالهای عرضه با وجود تغییر نداشتن پیشرانه ماشین پر بازده و خوبی بوده است و توانسته است رضایت صاحبان سوزوکی ویتارا را کسب کند . سوزوکی ویتارا از یک پیشرانه ۴ سیلندر با آرایش ردیفی سود میبرد ، ۲۴۰۰ سی سی حجم دارد و ۱۶۹ اسب بخار قدرت ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور از مشخصه های پیشرانه سوزوکی ویتارا است . سوزوکی ویتارا با توجه به اینکه وزن سنگینی دارد اما به لطف گشتاور مناسب پیشرانه و در اختیار گذاشتن آن در دور های پایین شتاب اولیه مناسبی دارد اما سوزوکی ویتارا در شتابگیری ثانویه قدرت واقعی خود را نشان میدهد و با تعویض دنده های صحیح و تخته کردن پدال گاز یک شتابگیری ایده آل را میتوانید تجربه نمایید . پیشرانه سوزوکی ویتارا با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک کوپل شده است که نسبت دنده هایش خوب است و برنامه ریزی خوبی هم دارد اما در بعضی مواقع با کمی تاخیر عمل میکند و در معکوس های شدید هم ضربه میزند ولی در کل با پیشرانه هماهنگ است و عملکرد خوبی دارد . سوزوکی ویتارا تقریبا ماشین پر مصرفی است اما استهلاک پایینی دارد و با سوزوکی ویتارا میتوانید تا کارکرد های بالا بدون کوچکترین اذیت و هزینه اضافی از ماشین خود بهره ببرید .

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1396/9/7/7136239_155.jpg

سوزوکی ویتارا یک شاسی بلند با توانایی های خوبی در آفرود است که سیستم تعلیق محکم و قدرتمندی دارد و به سبب همین موضوع هندلینگ و پایداری سوزوکی ویتارا در سطح عالی ارزیابی میگردد البته سواری خشک سوزوکی ویتارا را نباید دور از انتظار داشت که البته با توجه به طراحی سیستم تعلیق و کاربرد سوزوکی ویتارا این موضوع طبیعی است . سوزوکی ویتارا فرمان پذیری خوب و قابلیت مانور عالی دارد و ترمز های این ماشین هم تیز و حساس هستند البته در بعضی از ترمز های ناگهانی با سوزوکی ویتارا احساس میکنید که پدال ترمز حالت اسفنجی دارد .

سوزوکی ویتارا شاسی بلند جذابی است که سابقه حضور درخشانی در بازار ایران دارد و در برابر چری تیگو ۷ که یک شاسی بلند تازه وارد بی هویت چینی است در اکثر بخش ها بهتر و با کیفیت تر و ارزشمند تر است و ارزش خرید سوزوکی ویتارا نسبت به چری تیگو ۷ با مبالغ تقریبا یکسان اختلاف قابل توجهی است .

چری تیگو۷

چری تیگو ۷ بزرگترین کراس اوور چری در بازار ایران است که سعی میکند خود را لوکس جلوه دهد که البته طراحی کپی شده  چری تیگو ۷ از کیا اسپرتیج جدید یا دیگر ماشین ها ارزش و امتیاز چری تیگو ۷ را کاهش میدهد زیرا نشان دهنده این است که چری تیگو ۷ ماشین بی شخصیت و بی هویتی است و ویژگی خاصی ندارد که به شما عرضه کند  . چری تیگو ۷ در طراحی پر زرق و برقش خطوط و حجم هایی به کار برده است تا بتواند کمی ظاهر ماشین را از دیگر ماشین های چینی بازار متمایز کند و کمی لوکس تر به نظر بیاید که  موفق هم عمل کرده است زیرا چری تیگو ۷ با ظاهرش قابلیت جذب مشتری و  بیننده را دارا میباشد . طراحی کابین چری تیگو ۷ با ماشین های ارزانتر چری قابل مقایسه است و سادگی بیش از حد این ماشین توی ذوق میزند ضمن اینکه کیفیت ساخت و متریال هم در شان یک ماشین ۱۳۰ میلیون تومانی نیست که نکته منفی میباشد و اصلا و به هیچ وجه کیفیت چری تیگو ۷ مناسب و قابل پذیرش نیست و چری تیگو ۷ از این نظر ضعف بزرگی را دارا میباشد .

در سینه تیگو ۷ یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی است که ۱۴۹۸ سی سی حجم دارد و مجهز به سامانه پرخوران توربوشارژر است . این پیشرانه در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه به قدرت ۱۴۵ اسب بخار دست پیدا میکند و گشتاورش نیز در دور موتور ۱۷۵۰ دور در دقیقه به ۲۱۰ نیوتن متر میرسد . مصرف سوخت ترکیبی این ماشین ۶.۳ لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را میتواند پاس کند البته با توجه به توربو بودن ماشین و ضعف بنزین ایران و دیگر مسائل باید ببینیم چری تیگو ۷ تا چه حد در برابر این مشکلات تاب مقاومت دارد . برای انتقال قدرت چری تیگو ۷ به چرخ های ماشین از یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه استفاده شده است . در تست ها و مقالات بین المللی شتاب چری تیگو ۷ معمولی عنوان شده است و از کشش ماشین رضایت کافی نداشته اند ولی باز هم باید ببینیم تا این ماشین به بازار عرضه شود و ببینیم در ایران به چه شکل خود را نشان میدهد . سوزوکی ویتارا به واسطه حضور طولانی اش در بازار ایران ثابت کرده است که در بخش فنی حرف های زیادی را برای گفتن دارا میباشد و استهلاک پایین و راندمان بالا جزء ویژگی های سوزوکی ویتارا است و به طور عادلانه حداقل از چری تیگو ۷ سه الی چهار پله سطح بهتری را دارا میباشد .

چری تیگو ۷ یک ماشین با سیستم تعلیق مناسبی است که سواری تقریبا قابل قبولی را دارا میباشد و طراحی اصولی سیستم تعلیق چری تیگو ۷ باعث شده است تا پایداری ماشین مناسب باشد و از نظر هندلینگ ، سواری و پارامتر های اینچنینی چری تیگو ۷ ماشین قابل قبولی است .

چری تیگو ۷ یک ماشین چینی بدون شخصیت مستقل و هویت است که کیفیت یک ماشین ۱۳۰ میلیونی را به راننده ارائه نمی دهد . برگ برنده چری تیگو۷ آپشن های غلط انداز و ظاهر قابل قبول آن است که به خریدار اجازه نمیدهد که در مورد آینده چری تیگو۷ تفکر کند !

در این مقایسه کیفیت سواری و ارزش خرید سوزوکی ویتارا به مراتب بالاتر و جذاب تراز چری تیگو۷ تازه وارد میباشد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.