عذرخواهی شرکت مرسدس بنز آلمان از چین

0
شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز از چین به خاطر به کار بردن نقل قولی از دالایی لاما در یکی از تبلیغات این شرکت عذرخواهی کرد
 شرکت مرسدس بنز اعلام کرد، بعد از آنکه حساب این شرکت در شبکه اینستاگرام برای تبلیغ یکی از محصولات مرسدس بنز نقل قولی از دالایی لاما، رهبر معنوی بودایی‌های تبت را ذکر کرد، به خاطر “جریحه دار کردن احساسات” مردم در چین عذرخواهی می‌کند.

شرکت مرسدس بنز جدیدترین شرکت خارجی است که از بابت “توهین” به مشتریان چینی خود به خاطر استفاده از اطلاعات تبلیغاتی که مغایر با مواضع رسمی پکن بوده عذرخواهی می‌کند.

شرکت مرسدس بنز در تبلیغ مذکور ظاهرا “بدون قصد و غرضی” تنها یک خودروی مرسدس بنز را در ساحل دریا نشان داده و زیر آن نقل قولی با ذکر نام دالایی لاما با این مضمون نوشته است: “به وضعیت‌ها از همه زاویه‌ها نگاه کنید و خواهید دید که ذهنتان بازتر خواهد شد”.

همچنین حساب اینستاگرام مرسدس بنز در کپشن این عکس نیز نوشته است: هفته خود را با یک دید تازه به زندگی از جانب دالایی لاما آغاز کنید.

انتشار این پست بلافاصله واکنش چین و کاربران اینترنتی این کشور را در پی داشت.

پکن، دالایی لاما را متهم کرده به اینکه “یک گرگ در لباس راهب” است که به دنبال “تروریسم معنوی” برای استقلال تبت است.

با وجود آنکه شبکه اینستاگرام در چین فیلتر است و تبلیغ مرسدس بنز نیز به زبان انگلیسی بوده اما این شرکت بعد از واکنش تند چینی‌ها این تبلیغ را حذف کرد و در شبکه اجتماعی مجازی ویبو در چین نیز عذرخواهی خود را منتشر کرد.

شرکت مرسدس بنز در بیانیه خود در ویبو گفت: با وجود آنکه ما اطلاعات مربوطه را در سریع‌ترین زمان ممکن پاک کردیم اما می‌دانیم که این امر احساسات مردم این کشور را جریحه دار کرد و ما به خاطر انتشار یک اطلاعات شدیدا نادرست صادقانه متاسف هستیم.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.