۲۰ خودرویی که دنیا را تغییر دادند +عکس

0

از آغاز تولید خودروها، مدل‌های بسیار زیادی توسط شرکت‌ها به بازار عرضه شده‌اند. برخی از خودروها موفق و بعضی دیگر ناموفق بوده‌اند. اما تعدادی از آنها تاریخ‌ساز می‌باشند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با این مدل‌ها آشنا شوید.

۱- لندرور دیفندر، رفتن به هرکجا

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

با این خودرو مهم نیست که کجا می‌روید. با دیفندر احساس راحتی می‌کنید.در مزرعه،  جنگل یا جدا از خانواده . درواقع مانند چکمه‌های ویلینگتون ولی پیشرفته‌تر هستند که در همه‌جا  با استفاده از آن‌ها احساس خوشایندی دارید.

۲- آئودی R10 TDI،  آوردن قدرت دیزل به مسابقات سرعت

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

هنگامی‌که یکی از مدیران ارشد اجرایی آئودی برای اولین بار صدای R۱۰  را شنید او فکر کرد ، اشتباه بزرگی رخ‌داده است.در حقیقت موتور دیزلی آن بسیار بی‌صدا بود درواقع تنها صدایی که شنیده می‌شد اصطکاک تایرها بروی اسفالت جاده بود. از سال ۲۰۰۶ تا زمانی که پورشه به مسابقات لمانز بازگشت ،  TDIتنها خودروی دیزلی بود که قهرمان مسابقات شد.

۳- تویوتا پریوس، شروع خودروهای هیبریدی

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

ازنظر فنی هوندا insight اولین بود ولی هرگز  مانند پریوس محبوب  نشد . پریوس یک‌راه حل خوب و کارآمد برای نجات جهان از آلودگی‌های ناشی از احتراق خودروهای بنزینی است.

۴- خودروی پلاستیکی cozy coupe، رانندگی هر شخص

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

شاید فکر کنید که پرفروش‌ترین خودروی دنیا تویوتا یا پیکاپ hillbilly باشد . اما نه .درواقع بیش از یک میلیارد کودک اولین رانندگی و همچنین نخستین تصادف خود را با چهارچرخه پلاستیکی cozy coupe  تجربه می‌کنند .

۵- تراست SSC، سریع‌تر از سرعت صوت

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

ممکن است کمی از جانشین موفق خود Bloodhound SSC کندتر باشد ولی در سال ۱۹۹۷ توانست اولین خودرویی باشد که با سرعت ۷۶۳ مایل در ساعت دیوار صوتی را بشکند . رکوردی که در آن سال ثبت کرد ه است .هنوز هم یک رقم فوق‌العاده است .

۶- فولکس‌واگن بیتل، خودروی مردم

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

میلیون‌ها شهروند عادی همه روزه با آن تردد می‌کردند، درحالیکه از سیستم موتورعقب پورشه ۹۱۱ الهام گرفته بود .

۷- بوگاتی ویرون، تبدیل‌شدن به کنکورد خودروها

آیا سرعت ۲۵۳ مایل بر ساعت برای یک خودرو لازم است؟ البته که نه.تولید این خودرو توان مهندسی بشر برای خودروهای بسیار سریع را بر همگان ثابت کرد.

۸- نیسان قشقایی، اختراع کراس اور

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

درزمانی نه چندان دور دسته‌بندی خودروها مشخص بود . مثل سدان و هاچبک.قشقایی ساخته شد .وقتی به آن نگاه می‌کنیم ،متوجه می‌شویم که هر بخش آن از مدل‌های مختلف خودرو در دسته‌بندی‌های متفاوت قرض گرفته‌شده است.و دنیای  خودروها برای همیشه تغییر کرد .

۹- آئودی کواترو، آوردن سیستم  چهارچرخ متحرک به رالی

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

قبل از اینکه این اتفاق بیفتد.در خودروهای مسابقه‌ای انتقال قدرت به چرخ‌های عقب بود . با ورود سیستم چهارچرخ متحرک به خودروهای مسابقه‌ای  لذت و کیفیت رانندگی آن‌ها به‌مراتب بهتر از قبل شد.

۱۰- تویوتا هایولوکس، وانت خراب‌نشدنی

خودروسازان هرساله میلیون‌ها پوند خرج می‌کنند تا مطمئن شوند که خودروهایشان چپ نمی‌کنند یا خراب نمی‌شوند . تویوتا هایولوکس در این زمینه  سرآمد دیگر خودروهاست و به دلیل کیفیت و دوام بالای خود روزبه‌روز بر خریداران آن افزوده می‌شود.

۱۱- تسلا مدل S، خودروی الکتریکی خوانندگی

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

قبل از  تولید مدل S ، خودروهای برقی باید هرچند مایل یا بیشتر ،باطری‌های خود را شارژ می‌کردند . دنیا به خودروهای برقی نیاز داشت که بتواند با یک‌بار شارژ یک سفر یا حداقل ۲۵۰ مایل را طی کند . ساخت تسلا مدل  S   پاسخ مناسبی به این درخواست بود.

۱۲- خودروهای استریت ویو گوگل، برای  نقشه‌برداری از سطح زمین

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

این خودروها بیش از ۵ میلیون مایل را طی کرده و ۲۰ پتابایت نقشه و تصاویر را گردآوری کرده‌اند . آن‌ها مسیریابی را تغییر داده و  کمک می‌کنند تا بهترین مسیرها را  انتخاب کنیم . اما برخی افراد هستند که این سیستم را قبول ندارند.

۱۳- جیپ چروکی، اولین شاسی‌بلند قابل‌قبول

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند خودروهای  شاسی‌بلند یا شاسی‌بلند به‌عنوان یک مفهوم ضعیف از سی سال پیش وجود داشت. مانند فورد برنکو که در سال ۱۹۶۶ تولید شد.اما جیپ چروکی در سال ۱۹۸۴ عرضه شد و نمونه کامل از یک خودروی افرود ، شاسی‌بلند و جان‌سخت محسوب می‌شد.

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

۱۴- مینی کوچک بودن و خوب بودن

زمانی که مینی عرضه شد ، اتومبیل‌های کوچک هیچ‌چیز جدیدی نداشتند.و هیچ‌کدام طراحی هوشمندانه‌ای نداشتند. مینی با نصب موتور خودرو در جلو و افزایش فضای اتاقک مسافران طراحی خاص انگلیسی را به نمایش می‌گذاشت.و آن را برنده رالی مونت‌کارلو کرد.

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند ۱۵- G-wiz

آنجایی که باید از اشتباهاتمان درس بگیریم

درحالی‌که مینی نشان داد که در تولید خودروهای کوچک تخصص دارد.خودروهای  G-wiz   دقیقاً مقابل آن قرار داشت.زشت،ضعیف و با طراحی بد.

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند ۱۶- فورد موستانگ

در شش ماه نخست این خودرو به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تاریخ شناخته شد.در ۱۸ ماه نخست بیش از یک‌میلیون نسخه از آن بفروش رسید.در انگلستان نیز این خودرو بافرمان سمت راست ارائه می‌شود.

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

۱۷- Lunar Rover

رانندگی در ماه

این خودرو زمین را با یک موشک ترک کرد و پس از طی ۲۵۰هزار مایل با سفینه بروی ماه فرود آمد و شروع به کاوش در سطح ماه کرد.به فضانوردان کمک کرد تا مسافت بیشتری را طی کرده و سنگ‌ها و نمونه‌های بیشتری را جمع‌آوری کنند.

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

۱۸- کوپر T43

اسطوره خودروهای فرمول یک

هنگامی‌که T43 مسابقه گرند پری ۱۹۵۸ آرژانتین را به پایان رساند.اولین خودرویی موتور وسط بود که در مسابقات فرمول یک برنده شد.این مدل الهام‌بخش خودروسازان برای تولید مدل‌های جدید فرمول یک شد.

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

۱۹- فورد GT40

نابودگر فراری

بعدازاینکه انزو قرارداد خرید  فراری توسط فورد را لغو کرد.هنری فورد به بخش مسابقه‌ای خود دستور داد خودرویی طراحی کنند که بتواند فراری را در مسابقات لمانز شکست دهد.در سال ۱۹۶۶ او به آرزوی خود رسید و سه خودروی  GT40 توانستند به‌عنوان خودروی اول ،دوم و سوم از خط پایان عبور کند.

20 خودرویی که دنیا را تغییر دادند

۲۰-  بنز موتور واگن ۱۸۸۶

رقابت با اسب‌ها

این خودرو کمی بیش از یک کالسکه با سه‌چرخ بود.کارل بنز روی این خودرو یک موتور تک سیلندر نصب‌کرده بود که کارکرد قابل‌قبول و موفقی داشت. این اختراع در تکامل خودروهای امروزی بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.