سیستم راننده خودکار تسلا باز هم حادثه ساز شد.

0

سیستم راننده خودکار تسلا باز هم حادثه ساز شد

یک دستگاه خودروی تسلا مدل X روز یک شنبه در آمریکا در حین استفاده از سیستم راننده خودکار دچار سانحه شد.

 راننده و دیگر سرنشین آسیبی ندیده و تسلا احتمال میدهد، سیستم راننده اتوماتیک به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است.

تسلا

تسلا

داده ها نشان میدهد از سیستم فرمان خودکار در یک جاده تک بانده کوهستانی استفاده شده و راننده دستان خود را از روی فرمان برداشته که در نتیجه این اس یو وی الکتریکی با یکی از علائم راهنمایی در کنار جاده مونتانا در کالیفرنیا برخورد کرده است.

دستورالعمل های تسلا توصیه میکنند در هنگام استفاده از فرمان خودکار دستان راننده از فرمان جدا نشده و کارخانه نسبت به استفاده از این سیستم در سرعت های بالا و جاده های تک بانده بدون حائل میانی هشدار داده است. این سومین حادثه ثبت شده در خصوص تصادف اتومبیل های تسلا در حین استفاده از راننده اتوماتیک است که در اولین مورد یک دستگاه تسلا مدل S با تریلر یک تراکتور برخورد نمود که در نتیجه آن راننده کشته شد.

در مورد دیگر در پنسیلوانیا تسلا مدل X پس از برخورد با گارد ریل بر روی سقف واژگون و متوقف گردید. راننده و سرنشین مجروح شده و پلیس وی را به علت رانندگی بی دقت جریمه نمود. هنوز استفاده یا عدم از استفاده از راننده خودکار در این حادثه تایید نشده است.

با وجود این حوادث اما الون ماسک مدیرعامل تسلا بر ادامه استفاده از برنامه راننده خودکار در اتومبیل های این کارخانه تاکید کرده است. سایر خودروسازها نیز به سرعت در حال توسعه سیستم های مشابه هستند.

نیسان سامانه پروپایلوت را در اتومبیل های تولید شده برای بازار ژاپن بکار گرفته است. این سیستم سال آینده در انگلستان نیز در دسترس خواهد بود.

جاگوار لندروور نیز از سیستم خودران برای محصولات خود پرده برداری کرده است. به گفته شرکت ۱۰۰ خودروی تست به مدت چهار سال مشغول آزمایش این سیستم در جاده های انگلیس بودند.

منبع : autocar

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.