آموزش از بین بردن و پاک کردن نوشته یا لکه رنگ از روی ماشین +عکس

0

نحوه پاک کردن رنگ از روی شیشه ،تاثیر تینر بر رنگ ماشین ،روش پاک کردن رنگ روغن ،اسید روی رنگ ماشین ،حلال رنگ خشک شده ،لکه سیمان روی ماشین ،از بین بردن رنگ ماشین با روغن ترمز ،لکه گیری رنگ خودرو

شاید شما هم با صحنه ناخوشایند رنگ شدن ماشین تان با اسپری های رنگی رو به رو شده باشید احتمالا اکثر افراد با دیدن چنین صحنه هایی بسیار ناراحت و عصبی می شوند و به دنبال اولین مغازه نقاشی ماشین می گردند تا رنگ حاصل را از روی خودروی خود پاک کنند

هیچ چیز بدتر از این نیست که از خواب بیدار شوید و ببینید که یک سری بچه شیطان با اسپری رنگی به خدمت ماشین شما رسیده اند. اما نگران نباشید. گام های پیش رو را دنبال کنید تا بدون صدمه به رنگ اصلی ماشین و صرف هزینه کم، از شر این رنگ اسپری لعنتی خلاص شوید.

پیش از آغاز
۱-یک سطل بزرگ را با آب خیلی گرم و مواد شوینده پر کنید.

از یک ماده شوینده ملایم مانند مایع ظرف شویی یا محلول شستشوی ماشین استفاده کنید. از یک تکه پارچه استفاده کنید و با آب و مایع شوینده روی سطح اسپری رنگی بمالید. با توجه به نوع مواد رنگی اسپری ممکن است مشکل شما در همینجا حل شود. به یاد داشته باشید که بعضی از اسپری های رنگی کاملا قابل شستشو هستند و صرفا برای شوخی و سرگرمی ساخته شده اند. به هر حال صرف نظر از نوع رنگ، اگر رنگ هنوز خشک نشده باشد ممکن است در همین مرحله به طور کامل پاک شود. هرچه زودتر اقدام کنید بهتر است. رنگی که ممکن است با یک محلوا آب گرم و صابون ساده پاک شود، در صورت خشک شدن رنگ و پخته تر شدن در زیر نور آفتاب تبدیل به چیزی می شود که به سختی قادر به پاک کردن آن خواهید بود.

۲ -با اداره بیمه و یک کارگاه صافکاری و رنگ ماشین تماس بگیرید.

اگر تلاشهای شما نتیجه ای نداشت و نگران بودید که آیا خودتان این کار را انجام دهید، با یک متخصص تماس بگیرید. اگر ماشین شما بیمه بدنه داشته باشد بدون نگرانی می بایست هزینه را تقبل کند و اگر بیمه بدنه ندارید برای تخمین هزینه به یک کارگاه رنگ اتوموبیل مراجعه کنید. ممکن است با یکی از روشهایی که در همین مقاله به آن اشاره شد مشکل را حل کند و یا به کل ماشین را از ابتدا رنگ کند. با یک حساب سر انگشتی می توانید تصمیم بگیرید که اگر هزینه ها بیش از حد انتظار شد با روشهایی که در گامهای بعدی توضیح خواهیم داد، خودتان کار پاک سازی را امتحان کنید و یا دردسر پاک کردن رنگ را فراموش کنید و کار را به یک متخصص واگذار کنید.

پاک کننده لاک ناخن
۱ ،یک پاک کننده لاک ناخن بدون استون تهیه کنید.

فرمول این ماده جوری تهیه شده که لایه رنگی روی ناخن ها را پاک کند. دقیقا کاری که شما می خواهید با ماشین خود بکنید.

۲ -مقداری از این ماده را روی یک پارچه حوله ای بریزید.
۳ -به آرامی پارچه را روی محل اسپری بکشید. باید بلافاصله رنگ اسپری پاک شود.
۴  -ماشین را به طور کامل بشویید و آبکشی کنید.
استفاده از استون
۱ -مقداری استون تهیه کنید.

استون را می توانید به مقدار زیاد برای مواردی که رنگ اسپری سطح زیادی از ماشین را پوشانده خریداری کنید و برای مواردی که رنگ اسپری زیاد نیست می توانید از پاک کننده های لاک ناخن حاوی استون استفاده کنید.

۲ -مقداری از استون را روی بخشی از ماشین که زیاد جلوی دید نیست امتحان کنید.

با استفاده از یک تکه پارچه غیر رنگی مقداری استون را به بخش کوچکی بمالید و یک تا دو دقیقه صبر کنید و بلافاصله با یک تکه پارچه دیگر محل را خشک کنید.

۳ -به تدریج مقدار بیشتری استون به محل تست بمالید.

اگر بخشی از رنگ ماشین تغییر رنگ داد و یا محو شد دیگر استون بیشتری نزنید. اگر رنگ اصلی ماشین آسیبی ندید و رنگ اسپری نیز پاک نشد، مقدار بیشتری استون در همان محل بمالید و قبل از پاک کردن محل با پارچه خشک، کمی بیشتر محل تست را با پارچه آغشته به استون بمالید. ممکن است در همان امتحان اول رنگ اسپری به کلی پاک شود اما گاها نیاز به دقت و تکرار عملیات دارد. هرچند که پوشش محافظ رنگ ماشین بسیار مقاومتر از رنگ  اسپری است و به سادگی آسیب نمی بیند، اما بهتر است که احتیاط کنید و به تدریج و کنترل شده اینکار را انجام دهید تا ریسک صدمه زدن به رنگ اصلی ماشین را به حداقل برسانید.

استفاده از بنزین یا گازوئیل
۱ -از بنزین استفاده کنید.

ممکن است به پوشش محافظ رنگ اصلی ماشین صدمه بزند اما بیشتر رنگ اسپری را نیز از بین می برد.

۲-بعد از پاک کردن رنگ اسپری، تمامی بده ماشین را واکس بزنید و پولیش کنید.

این کار کمک می کند که در دفعات بعدی، رنگ اسپری بسیار راحت تر پاک شود.

نکته ها:
  1. اگر رنگ اسپری با آب و صابون پاک نشد اما با ناخن دست خراشیده می شود، می توانید از “اسپری پاک کننده ترمز” استفاده کنید. مقداری از این ماده را روی یک تکه پارچه اسپری کنید و یک تکه پارچه هم برای پاک کردن این ماده از روی بدنه به همراه داشته باشید. پاک کننده ترمز را روی محل رنگ اسپری بمالید تا به کلی پاک شود و بعد با تکه پارچه دیگر محل را پاک کنید.
  2. به جای استون از الکل صنعتی نیز می توانید استفاده کنید اما اگر استون کار نکرد، استفاده از الکل نیز بی فایده است.
  3. محصولاتی در بازار موجود هستند که به طور خاص برای پاک کردن رنگ اسپری به فروش می رسند.  ممکن است کمی گران باشند اما اگر بقیه روش ها جواب ندادند، می توانید این محصولات را امتحان کنید.
  4. مطمئن نیستید که کشیدن پارچه و محلول روی محل اسپری اثری داشته یا نه؟ به پارچه نگاه کنید و ببینید که رنگ اسپری را بخود گرفته باشد. هنگام کار مطمئن شوید که رنگ به جا مانده روی تکه پارچه همرنگ بدنه ماشین نباشد.
  5. اگر ضخامت اسپری در بعضی نقاط زیاد بود، ابتدا با یک کاردک یا لیسک پلاستیکی رنگ ها اضافی را بتراشید. مراقب باشید کاردک با بدنه ماشین تماس برقرار نکند.
  6.  اگر شیشه ماشین نیز رنگی شده بود با مقداری استون و یک تکه تیغ براحتی پاک می شود.
  7. مواد شیمیایی مورد استفاده در این مقاله قابل اشتعال و سمی هستند. قبل از مصرف موارد ایمنی را رعایت کنید.
  8. قبل از انجام هر کدام از این روش ها ابتدا روی بخش کوچکی امتحان کنید و این کار را زیر نور خورشید انجام دهید تا بتوانید هرگونه تغییر رنگ و آسیبی در رنگ اصلی ماشین را تشخیص دهید.
  9. مراقب قسمت های پلاستیکی ماشین باشید. استون و مشتقات آن خاصیت خورندگی سریعی نسبت به این مواد نشان می دهند.
  10. قبل از مراجعه به بیمه بدنه مطمئن شوید که هزینه ناچز بر طرف کردن صدمه ناشی از این اسپری رنگی اعتبار بیمه شما را کاهش ندهد. در این صورت شاید صرف هزینه شخصی به صرفه تر باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.