با ۸۰ میلیون تویوتا کمری ،هیوندای سوناتا یا نیسان ماکسیما بخریم ؟

0

با متنوع شدن بازار خودرو ایران انتخاب بین خودروهای هم کلاس یا هم قیمت دشوارتر از گذشته شده است. در ادامه مقایسه ای داریم بین خودروهایی که نزدیک به هم هستند. از این نظر که برای خرید چه برتری هایی بر هم دارند. هر چند انتخاب نهایی باشماست!

هنوز هم افرادی هستند که اگر در حدود ۸۰ میلیون تومان برای خرید ماشین بودجه داشته باشند، گزینه های صفر را کنار گذاشته و سدان های کارکرده اما سالمی که گاها ۱۰ سال از عمر آنها میگذرد را برای خرید انتخاب میکنند. مقایسه امروز ما برای این افراد مناسب است؛ میخواهیم  یک مقایسه جامع و کامل بین ماشین های تویوتا کمری ۲۰۰۸، هیوندای سوناتا nf و نیسان ماکسیما انجام دهیم. با ما همراه باشید تا ببینیم کدام سدان متوسط امتیازهای بیشتری را میتواند به خود اختصاص دهد. آیا برنده از کشور ژاپن است و یک سامورایی میباشد یا دو ماشین ژاپنی مغلوب حریف کره ای خود خواهند شد.

 TOYOTA camry

تویوتا کمری

در بین این سه ماشین مدرن ترین و به نوعی زیباترین طراحی متعلق به تویوتا کمری است که با وجود سادگی در طراحی هم زیبایی خاص خود را دارا میباشد و هم  المان های لوکس بودن را در این ماشین میتوانید بیابید . با وجود اینکه بیش از یک دهه از عمر این ماشین ها میگذرد اما هنوز هم تویوتا کمری را میتوان ماشین خوش چهره ای دانست که علت آن در اصولی شکل گرفتن و رعایت نکات صحیح طراحی است . آیرودینامیک ترین ماشین این مقایسه تویوتا کمری است که با ضریب پسار ۰.۲۷ علاوه بر امنیت و پایداری در سواری هنگام راندن این ماشین در مسافت های طولانی از آرامش درون کابین تویوتا کمری بسیار لذت خواهید برد . داخل کابین تویوتا کمری همانند ظاهرش بیشترین المان و ویژگی به کار رفته سادگی است و در ساخت تویوتا کمری نسل ششم بیش از هر چیز به راحتی و ماندگاری این ماشین توجه شده است . تویوتا کمری به لطف طراحی داخلی ارگونومیک ، صندلی های خیلی راحت و ساخت عالی یک ماشین بسیار راحت است که با وجود ساده بودن طراحی این ماشین حتی در طولانی ترین مسافت ها هم حتی به مقدار کم هم احساس خستگی نمیکنید . در میان این سه ماشین از نظر امکانات و آپشن هر سه ماشین ساده هستند زیرا در آن زمان مبنای اصلی ساخت ماشین ها کیفیت بود . تویوتا کمری در این مقایسه با کیفیت ترین ماشین است و حتی نمونه های بسیار پر کارکرد تویوتا کمری از نظر سر و صدا در کابین یا ماندگاری اجزا نمونه هایی کاملا سالم هستند .

قلب تپنده تویوتا کمری  یک پیشرانه ۴ سیلندر با آرایش خطی است که ۲۳۶۲ سی سی حجم دارد . این پیشرانه قابلیت تولید ۱۵۷ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۷۰۰ دور در دقیقه را دارد . گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز ۲۱۸ نیوتن متر است که در دور موتور ۴۰۰۰ دور در دقیقه به دست می آید . برای تویوتا کمری ۲ نوع گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته اتوماتیک ارائه میشود که هر دو به خوبی با موتور کوپل شده اند . تویوتا کمری با هر دو گیربکس ماشین کم استهلاک و خوبی است و  انتقال قدرت هماهنگ و روانی را دارا میباشد . در میان ماشین های این مقایسه کم استهلاک ترین و کم خرج ترین ماشین تویوتا کمری است و اگر تویوتا کمری سالمی پیدا کردید در خرید ماشین شک نکنید زیرا تویوتا کمری کارکرده حتی از ماشین های صفر موجود در بازار هم عمر بیشتری دارد  .

تویوتا کمری یک ماشین با هندلینگ خوب و سواری بسیار نرم و راحت است و یکی از مناسب ترین ماشین ها برای خانواده ها است زیرا تویوتا کمری با سواری نرم و در عین حال پایدار و سود بردن از ترمز های خوب قابلیت مانور پذیری بالایی دارد و هم درون شهر ماشین مناسبی است و هم در جاده های برون شهری به خوبی میتوانید بر روی قابلیت های تویوتا کمری حساب باز کنید .

تویوتا کمری نسل ششم یک ماشین بسیار کم استهلاک و عالی با قابلیت های فراوان است که به علت ویژگی های خوبش این ماشین در ایران فروش خوبی را تجربه کرد و هنوز هم این ماشین بازار فروش خوبی را در بین طرفدارانش دارد . علت کسب مقام اول تویوتا کمری در این مقایسه توانایی های فراوان این ماشین است و مهم تر از آن هزینه نکهداری های بسیار کم تویوتا کمری است که ارزش خرید این ماشین را تا حدود زیادی بالا میبرد .

Hyundai sonata

هیوندای سوناتا ۲۰۰۸

مقایسه تویوتا کمری با هیوندای سوناتا و نیسان ماکسیما

هیوندای سوناتا

هیوندای سوناتا که مابین سال های ۲۰۰۷ تا اوایل ۲۰۱۱ با کد NF وارد کشور میشد یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین سدان های سایز متوسط در کشور بود که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارا میباشد . در میان این سه ماشین هیوندای سوناتا طراحی اش مدرن تر است اما زود خسته کننده و تکراری میشود و مانند تویوتا کمری المان های ماندگار بودن در مدت زمان زیاد  در طراحی اش رعایت نشده است .  هیوندای سوناتا NF در زمانی توسط این کارخانه تولید و عرضه شد که هیوندای بیش از هر چیز به ثابت کردن خود در جهان فکر میکرد بنابر این بیش ار هر چیز سعی داشت تا مجموعه ای از ویژگی های قابل قبول را عرضه کند تا با رقبای جهانیش بتواند رقابت نماید . با ورود به کابین هیوندای سوناتا NF با طراحی قابل قبول و هماهنگ این ماشین با استایل خارجی اش روبرو میشویم و کیفیت ساخت مناسب و متریال خوب مورد استفاده نکاتی هستند که در اولین نگاه به چشم میایند . ماشین های هیوندای امکانات رفاهی قابل قبولی دارند و سوناتا NF هم از این ویژگی سود میبرد و یک پله از رقبایش سطح بالاتری دارد البته هر سه ماشین ساده هستند اما درون کابین هیوندای سوناتا NF سرگرم تر هستید .

قلب تپنده هیوتدای سوناتا NF  یک پیشرانه ۴ سیلندر با آرایش خطی است که به طور دقیق ۲۳۵۹ سی سی حجم دارد .  هیوندای سوناتا NF به لطف پیشرانه اش قابلیت تولید ۱۶۴ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور را دارد . هیوندای سوناتا NF تقریبا ماشین کم استهلاکی است و در این مقایسه حد وسط دارد زیرا از تویوتا کمری استهلاک بیشتری دارد و از نیسان ماکسیما هزینه های نگهداری این ماشین پایین تر است . هیوندای سوناتا به طور محدود با گیربکس ۵ سرعته دستی وارد کشور شده است اما اکثریت نمونه های این ماشین از گیربکس اتوماتیک بهره میبرند . هیوندای سوناتا NF شتابگیری خوبی دارد و کشش این ماشین مناسب است و مصرف سوخت هیوندای سوناتا هم اندازه مناسبی است .

هیوندای سوناتا NF یک ماشین خوش دست و با هندلینگ عالی است که سواری نرم و خانوادگی دارد و کیفیت سواری مناسبی هم به شما ارائه میکند . هیوندای سوناتا سیستم تعلیق خوبی دارد و این ماشین به راحتی تویوتا کمری نیست و مانند نیسان ماکسیما هم چندان نرم نیست اما سطح خوب و قابل قبولی دارد البته از نظر وضعیت سلامت جلوبندی هیوندای سوناتا ماشین حساسی است .

هیوندای سوناتا ماشینی با سطح استهلاک مناسب است و به خوبی از پس رقابت با ماشین های ژاپنی رقیب خود برمیاید و به لطف کیفیت مناسبی که دارد از نیسان ماکسیما استهلاک کمتری دارد ، آپشن هایش بیشتر است و هزینه های نگهداری این ماشین هم کمتر است و اینها مهم ترین دلایل کسب مقامم دوم توسط هیوندای سوناتا هستند .

نیسان ماکسیما

مقایسه تویوتا کمری با هیوندای سوناتا و نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما از نظر طراحی در بین ماشین های رقیبش قدیمی ترین استایل را دارد که مدت زمان حضور این ماشین در بازار این موضوع را توجیه میکند البته با وجود این قدیمی بودن نیسان ماکسیما المان های یک سدان اسپرت را به خوبی در خود گنجانده است . بدنه نیسان ماکسیما حالت کشیدگی و خوابیدگی خاص خود را دارد که از نمای جانبی جذاب به نظر میرسد و این ماشین را بلند تر از آنچه که هست نشان میدهد . نیسان ماکسیما از نظر طراحی هماهنگ است و میان قسمت های مختلف ماشین رابطه خوبی برقرار شده است اما در قسمت جلوی نیسان ماکسیما میان طراحی چراغ ها و جلو پنجره یک حس نا خوشایند وجود دارد که کمی آشفته و نگران به نظر میرسد . با  ورود به کابین نیسان ماکسیما با فضایی گرم و زیبا رو به رو میشویم که به خوبی با ظاهر خارجی ماشین هماهنگ شده است و در زمان طراحی نیسان ماکسیما درون کابین ماشین المان های لوکس بودن را به خوبی رعایت کرده اند . ابعاد داخل کابین هر سه ماشین برابر است و کاملا راحت و جادار میباشند اما ارگونومی داخل کابین نیسان ماکسیما از دو ماشین دیگر بهتر است و با قرار گرفتن پشت فرمان نیسان ماکسیما احساس تسلط شما به ابعاد ماشین و محیط افزایش میابد . از نظر امکانات هم تویوتا کمری و نیسان ماکسیما هر دو سطح برابری را دارا میباشند .

در سینه نیسان ماکسیما از یک پیشرانه ۶ سیلندر وی شکل به حجم ۲۹۹۸ سی سی استفاده شده است . در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه به حداکثر قدرت ۲۰۱ اسب بخار و در دور موتور ۳۶۰۰ دور در دقیقه به حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر می تواند دست پیدا کند . در بخش انتقال قدرت هم از ۲ نوع گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک استفاده شده است . عملکرد هر دو گیربکس بسیار خوب و مهندسی شده است . گیربکس اتوماتیک به طرز کم نظیری با موتور ماشین هماهنگ است و از خود کارایی در سطح بسیار بالایی را نشان میدهد . البته نیسان ماکسیما در عوض این موتور پر توان بسیار پرمصرف گاهی حسابی جیب شما را خالی میکند . نیسان ماکسیما از دو ماشین دیگر توانایی حرکتی اش بسیار بهتر است اما مصرف سوخت بیشتر و استهلاک زیاد یکی از دلایل مهم در کسب مقام سوم توسط نیسان ماکسیما است .

سواری نیسان ماکسیما به لطف سیستم تعلیق خوب و فرمان دقیق بسیار لذت بخش است و هندلینگ بسیار بالایی دارد . پایداری این ماشین نیز قابل قبول است و در کل حس بسیار خوبی از راندن نیسان ماکسیما به دست می آورید .سبک بودن بیش از حد عقب نیسان ماکسیما و ساده بودن طراحی اکسل عقب این ماشین گاهی شما را در مانور های ناگهانی یا پیچ های سنگین برای کنترل ماشین به چالش میکشد که البته با کمی مهارت لذت راندن با نیسان ماکسیما دو چندان میشود .

نیسان ماکسیما هنوز هم به خاطر قابلیت های حرکتی اش جذاب است و کیفیت بالایی دارد اما هزینه های بالای نگهداری این ماشین از ارزش خریدش به مقدار زیادی کم میکند و علاوه بر این قدیمی بودن طراحی نیسان ماکسیما یا ساده بودن بیش از حد آن از نکاتی هستند که بیش از پیش شما را به فکر وا میدارد تا به ماشین های رقیب فکر کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.