معرفی و مشخصات کامل میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی در ایران +تصاویر

0

مشخصات فنی اوتلندر هیبریدی ،قیمت اوتلندر هیبریدی ،اوتلندر هیبریدی در ایران ،میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی ۲۰۱۸

فروش بالا و کاربردی بودن خودروهای شاس بلند سبب شده است تا برخی سازندگان این گونه خودرو ها به سمت عرضه ی مدل های هیبریدی از اس یو وی ها نیز روی بیاورند. اما در این بازار رو به رشد اینطور که آمار به نظر می رسد میتسوبیشی اوتلندر PHEV یکی از پیشگامان و محبوب ترین خودروها است. شاید این میزان محبوبیت برای …

میتسوبیشی اوتلندر PHEV دارای سه نوع حالت رانندگی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت که البته همگی آن ها دارای راندمان بسیار بالایی هستند. این حالت ها شامل حالت تمام برقی EV، حالت هیبرید و حالت هیبرید موازی هستند.

در حالت تمام برقی که با نام EV شناخته می شود خودرو تنها با اتکا به موتور برقی خود حرکت می کند و موتور بنزینی در صورت اتمام باتری ها تنها نقش ژنراتور را خواهد داشت که در چنین صورتی مصرف سوخت خودرو تنها به میزان ۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر نخست خواهد بود.

این میزان مصرف سوخت در نسل قبلی اوتلندر هیبریدی ۱.۹ لیتر بود که همانطور که مشاهده می کنید حتی در حالت تمام برقی نیز مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با قبل کاهش یافته است.

در حالت هیبرید و در هنگام رانندگی در اتوبان نیز مصرف سوخت واقعی عددی بین ۵.۷ لیتر الی ۶ لیتر است و به نظر می رسد که دستیابی به عددی کمتر از این ممکن نباشد مگر اینکه از حالت EV استفاده کنید.

میتسوبیشی اعلام کرده است که استفاده از حالت EV تنها در صورتی میسر است که سرعت خودرو از ۵۴ کیلومتر بر ساعت تجاوز نکند. شعاع حرکتی خودرو در این حالت نیز چیزی حدود ۳۵ الی ۴۰ کیلومتر است.

پس از طی این مسافت، موتور بنزینی وارد مدر می شود و به دلیل شارژ باتری، همانطوری که گفته شد، مصرف سوختی در حدود ۱.۷ لیتر را پدید می آورد.

به لطف استفاده از سیستم شارژر سریع امکان شارژ کردن ۸۰ درصد ظرفیت باتری ها در عرض ۲۵ دقیقه رفاهم شده است. همچنین امکان شارژ کردن باتری ها در حین حرکت نیز وجود دارد که یا از طریق موتور درون سوز انجام می شود و یا به کمک سیستم بازیابی نیروی ترمز. این بدان معناست که اگر مسیر رفت و برگشت روزانه شما از منزل به محل کار حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر باشد شما می توانید بدون مصرف کردن هیچگونه سوختی هر روز با خودروی خود و تنها با کمک نیروی برق رفت و آمد کنید.

میتسوبیشی اعلام کرده است که مجموع قدرت موتورهای الکتریکی اوتلندر هیبریدی معادل ۱۶۰ اسب بخار است که از این مقدار، موتور متصل به محور جلویی ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور و موتور متصل به محور عقب نیز ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتون متر گشتاور را تولید می کنند.

موتور بنزینی نیز همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر مورد استفاده در نسل قبلی است و در این نسل نیز بدون تغییر باقی مانده است. این موتور می تواند ۱۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. از آنجا که موتور بنزینی بیشتر در نقش ژنراتور ایفای نقش می کند و به ندرت نیرویی را به چرخ ها انتقال می دهد، میتسوبیشی از تجمیع ارقام مربوط به قدرت هر سه موتور خودداری کرده است.

این درحالیست که سایر خودروسازان معمولا مجموع قدرت موتورهای بنزینی و دیزلی را به عنوان حداکثر قدرت تولیدی خودرو به مصرف کنندگان اعلام می کنند.

تغییر وضعیت بین حالت های رانندگی نیز در این خودرو به شکلی بسیار آرام و نامحسوس صورت می گیرد و روشن و خاموش شدن موتور بنزینی را نیز در هنگام رانندگی متوجه نمی شوید چون کارکرد آن بسیار نرم و بدون تنش است.

باک بنزین این خودرو نیز ۴۵ لیتر ظرفیت دارد و این بدان معناست که با توجه به مصرف سوخت بسیار مناسب، شعاع حرکتی آن کاملا قابل رقابت با سایر شاسی بلندهای دیگر در این کلاس است و هیچگونه نگرانی از بابت شعاع حرکتی اوتلندر پلاگین هیبرید وجود ندارد.

اوتلندر هیبرید ۲۰۱۷اوتلندر PHEV که در سال ۲۰۱۷ در بازار اروپا نزدیک به ۹۰/۰۰۰ دستگاه به فروش رسیده است، توسط شرکت آرین موتور در ایران عرضه خواهد شد

kblcdukrxdvoeh4irrll.jpg
شرکت آرین‌موتور پویا نمایندگی رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن در ایران، سه‌شنبه شب مورخ ۲۴ بهمن ماه ۹۶ از پرفروش‌ترین خودروی شاسی‌بلند PHEV جهان رونمایی کرد.

اوتلندر PHEV که در سال ۲۰۱۷ در بازار اروپا نزدیک به ۹۰/۰۰۰ دستگاه به فروش رسیده است، توسط شرکت آرین موتور در ایران عرضه خواهد شد.

از ویژگی‌های اوتلندر PHEV ، بهره‌بردن از دو موتور برقی است که می‌تواند تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت را بدون استفاده از بنزین طی کند. همچنین از امکانات رفاهی این خودرو می توان به ۷ کیسه هوا، بلوتوث موبایل، ترمزدستی برقی، کروز کنترل، گرم کن صندلی، درب برقی صندوق عقب، سیستم ورود و خروج و روشن و خاموش کردن بدون سوئیچ، دی لایت و … اشاره نمود.

مشخصات فنی

حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی با قدرت ۸۷ کیلووات در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ DOHC با ۳۳۲ نیوتن متر گشتاور
دو موتور همزمان
باتری لیتیوم یونی ۳۰۰ وات با نگهداری شارژ ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه
ظرفیت باک ۴۵ لیتر و مصرف ترکیبی ۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با کویل تثبیت کننده و لینک چند گانه برای عقب
سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده و سیستم ترمز دیسکی عقب

http://smedia.asrekhodro.com/AsreKhodro/Uploaded/Image/1396/07/08/139607081432555511782993.jpg

مشخصات ایمنی

سیستم ایموبلایزر ضد سرقت هشدار دهنده
۷ ایربگ (۲ عدد راننده و شاگرد، ۲ عدد جانبی، ۲ عدد پرده‌ای و ۱ عدد زانو)
سیستم کنترل پایداری فعال (ASC) همراه با کنترل کششTCL
سیستم ترمز کمکی
سیستم ترمز ضد قفل(ABS)
سیستم توزیع الکترونیکی ترمز (EBD)
ترمز کمکی هنگام حرکت در سطوح شیبدار(HSA)
سیستم ترمز کمکی

امکانات رفاهی

صندلی‌های تمام چرم به‌همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۸ جهت
دارای ۴ فضای نگهدارنده بطری/ لیوان بر روی هر ۴ در
سیستم ترمز برقی پارک خودرو
دارای سنسور تشخیص بارش باران- همراه با ۲ برف‌پاک کن اتوماتیک
آنتن کوسه‌ای
کنترل اتوماتیک تهویه هوا
مجهز به صندلی ISO کودک همراه با قلاب نگهدارنده
دارای چراغ توقف اضطراری
مجهز به سیستم تشخیص تصادف
سیستم خنک‌کننده موتور
سیستم نظارت بر فشار واردآمده بر تایرها
سیستم صوتی هشداردهنده نسبت به وسایل نقلیه
کابل شارژ سریع
مجهز به سیستم هندزفری بلوتوث و کنترل روی فرمان
سانروف ۳ حالته استانداردکروز کنترل
چراغ‌های جلوLED، شوینده چراغ‌ها بر روی سپرجلو، Day Light، چراغ‌های عقب LED طیفی
دارای مه‌شکن LED
غربیلک گرمکن فرمان
سیستم ورود و خروج بدون سوییچ(Keyless)
کنترل اتوماتیک چراغ‌ها
دارای سنسور پارک خودرو برروی سپرهای جلو وعقب
سیستم تهویه هوای دوگانه با قابلیت تنظیم متفاوت دما برای راننده و سرنشین جلو
دستگیره‌های کرومی داخلی و خارجی
کمربند ایمنی سه نقطه‌ای
دارای سوییچ‌های حالت اقتصادی(Eco Mode)، ذخیره انرژی، EV، حالت شارژ
ترمز دستی برقی (دکمه‌ای)
درب صندوق عقب (برقی)
دارای نمایشگر ۶ اینچی لمسی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.