هیوندای النترا ۲۰۱۷ بخریم یا کیا سراتو ۲۰۱۷ ؟

0

هیوندای النترا بخرم یا کیا سراتو؟ 

۲ خودرو که در یک رده قیمتی قرار دارند را از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی،قیمت و بازار دست دوم مقایسه کردیم.

برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد. از همین رو ۲ خودرو که در یک رده قیمتی قرار دارند را از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی،قیمت و بازار دست دوم مقایسه کردیم.

خودروهای هیوندای النترا و کیا سراتو را برای مقایسه در نظر گرفته شده که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

مشخصات فنی

پس از فروش خوب هیوندای النترا در بازار، کرمان موتور، این خودرو را نیز به سبد محصولات مونتاژ هیوندای خود اضافه کرد و جدیدترین نسل این خودرو یعنی النترا AD را در ایران مونتاژ می‌کند. این خودرو با یک پیشرانه ۱۹۹۹ سی‌سی با سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای به بازار عرضه می‌شود که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۵۲ اسب‌بخار در دور ۶۲۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۹۶ نیو‌تن‌متر در دور ۴۰۰۰ است.

این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود و قادر است تا النترا را به بیشینه سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو۶، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، تنها ۷.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در آن سو کیا سراتو نیز از همان پیشرانه ۲ لیتری هیوندای برخوردار است که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۵۲ اسب‌بخار در دور ۶۲۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۹۲ نیو‌تن‌متر در دور ۴۰۰۰ است که این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دستی ازپشت فرمان، به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. سراتو با این مشخصات قادر است تا به بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، همچنین این خودرو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو۶، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی تنها ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در بخش پیشرانه و مشخصات فنی، به دلیل مجهز بودن هر دو خودرو به پیشرانه‌های یکسان، هیچ کدام نسبت به یکدیگر برتری ندارند و عملکرد یکسانی در شتابگیری اولیه و ثانویه دارند.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

هیوندایی النترا را با لیست کاملی از تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند، هفت کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای و زانویی راننده)، سیستم تشخیص و هشدار نقطه کور، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سانروف برقی، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، گرمکن فرمان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، انتخاب حالات مختلف رانندگی، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده خودکار، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی اینفینیتی با نمایشگر لمسی پنج اینچی و شش بلندگو به همراه ساب ووفر، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی در روزو فرمان برقی دارای کلید‌های کنترلی به بازار عرضه می‌کند.

در آن سو،  نیز کیا سراتو را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند، شش کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و مدیریت پایداری، سیستم تشخیص نقطه کور، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سانروف برقی، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، انتخاب حالات مختلف رانندگی، پدال‌های تعویض دنده از پشت فرمان، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده خودکار، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم صوتی با درگاه USB و AUX و بلوتوث، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی در روزو فرمان برقی دارای کلید‌های کنترلی به بازار عرضه می‌کند.

هیوندای النترا بخرم یا کیا سراتو؟ (+عکس)

هیوندای النترا بخرم یا کیا سراتو؟ (+عکس)

در بخش امکانات ایمنی و رفاهی، هر دو خودرو امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبولی را ارائه می‌دهند و برخی امکانات مانند پدال‌های تعویض دنده در سراتو وجود دارد که هیوندای فاقد آن است و از آن طرف، النترا هم با داشتن هفت کیسه ایمنی هوا و گرمکن فرمان از سراتو پیش است، بنابراین نمی‌توان هیچ‌کدام را نسبت به دیگری در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی برتر دانست.

هیوندای النترا بخرم یا کیا سراتو؟ (+عکس)

هیوندای النترا بخرم یا کیا سراتو؟ (+عکس)

سخن آخر

کارخانه خودروسازی هیوندای و شریک تجاری‌اش کیا، چند سالی است که با محصولات متنوع خود بازار ایران را تحت سلطه خود دارند و هر دو خودروی مورد بررسی به دلیل سابقه حضور قبلی، از بازار دست دوم خوبی برخوردار هستند. سراتو و النترا، به دلیل داشتن پلتفرم‌ و پیشرانه مشترک، ویژگی‌های مشابهی دارند و انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه مشتری بستگی دارد که طراحی ظاهری و داخلی کدام خودرو را بیش‌تر بپسندد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.