بررسی آئودی S4 آوانت ۲۰۱۶+ عکس ومشخصات

0

بررسی آئودی S4 آوانت ۲۰۱۶+عکس ومشخصات

بررسی آئودی S4 آوانت ۲۰۱۶

آئودی A4 کاملاً جدید سال گذشته معرفی شده و حالا نیز شاهد عرضه‌ی S4 بت ۳۴۹ اسب بخار نیرو هستیم. ما نسخه‌ی آوانت این خودرو را بررسی نموده‌ایم. آیا این خودرو خوب است؟

New Audi S4 Avant 2016
New Audi S4 Avant 2016

تا زمانی که نسخه‌ی RS از راه برسد، همین مدل S4 سطح بالاترین مدل در خط تولید آئودی A4 خواهد بود. آئودی‌های سریعی همچون این خودرو همیشه توانا بوده‌اند و پرفورمنسی عالی را با راحتی و کاربردی بودن در هم آمیخته‌اند ولی درگیر کنندگی کمتری دارند، خب آیا این S4 جدید می‌تواند دربردارنده‌ی همه‌ی موارد بالا باشد؟New Audi S4 Avant 2016
همان‌طوری که انتظار دارید، کارایی خودرو بالا است. زیر کاپوت قلبی آهنین و ۶ سیلندر با ۳ لیتر حجم و مجهز به توربو با توانایی تولید ۳۴۹ اسب بخار قدرت وجود دارد. این پیشرانه به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک جدید متصل شده و سیستم کواتروی آئودی به این معنی است که S4 آوانت می‌تواند در زمان ۴٫۹ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

New Audi S4 Avant 2016
با ۵۰۰ نیوتون متر گشتاوری که در محدوده‌ی دور موتور ۱۳۷۰ تا ۴۵۰۰ گسترده شده، S4 می‌تواند کارایی نزدیک به مدل RS را ارائه کند و درعین‌حال قیمتی میخکوب کننده نداشته باشد.

New Audi S4 Avant 2016
انتظار می‌رود که قیمت این خودرو حدود ۴۳ هزار پوند باشد بنابراین ارزان نیست اما خودروهای معدودی هستند که این‌چنین توانایی بالایی را ارائه می‌کنند.

New Audi S4 Avant 2016
در دورهای پایین، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر کمی کند عمل می‌کند اما در دورهای میانی عملکردی قوی از خود بروز می‌دهد. سیستم چهارچرخ محرک خودرو هم باعث می‌شود تا شما بتوانید از قدرت خودرو نهایت استفاده را ببرید و مقادیر زیادی کشش وجود دارد که ۸۵ درصد نیرو به لطف جدیدترین نسل سیستم کواترو به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

New Audi S4 Avant 2016
گیربکس اتوماتیک خودرو نیز تعویض‌های خوب و سریعی دارد و شیفترهای دستی آن نیز به خوبی واکنش نشان می‌دهند.

New Audi S4 Avant 2016
درحالی‌که این خودرو در خط مستقیم از پس رقبایی چون ب‌ام‌و ۳۴۰i برمی‌آید اما از پشت فرمان حس درگیر کننده‌ای به اندازه‌ی ب‌ام‌و ندارد. فرمان S4 سبک و سریع است و با چسبندگی زیادی که خودرو دارد می‌توانید به خوبی با این خودرو رانندگی کنید.

Audi S4 Avant 2016
اما احساس شاسی خودرو در مقایسه با رقیبی چون ب‌ام‌و گیرایی کمتری دارد. خودروی حاضر در تست از آپشن فرمان پذیری دینامیک آئودی سود می‌برد که در S4 بهتر از سیستم‌های قبلی نشان می‌دهد اما هنوز هم کاملاً بااحساس نیست.

Audi S4 Avant 2016
این سیستم به خوبی کار می‌کند و با ترمز چرخ‌های داخلی در پیچ، خودرو بهتر عمل می‌کند و وجود دیفرانسیل اسپورت سفارشی آئودی که دارای گشتاور بُرداری در اکسل عقب است کمک می‌کند تا خودرو به خوبی از پس پیچ‌ها برآید.

Audi S4 Avant 2016
عملکرد مناسب و توانایی عبور از راه‌های ناهموار و سواری لذت‌بخش در بزرگراه‌ها چیزی است که باعث جذابیت S4 می‌شود. به موارد بالا می‌توان صندوق ۵۰۵ لیتری و انعطاف‌پذیری را نیز اضافه نمود.

Audi S4 Avant 2016
رینگ‌های ۱۸ اینچی به‌صورت استاندارد نصب شده‌اند و به همراه دامپرهای تطبیق شونده‌ی سفارشی، سواری خودرو در حالت راحت کنترل‌شده و نرم است.

Audi S4 Avant 2016
همان‌طوری که انتظار دارید، در حالت دینامیک دامپرها سفت‌تر می‌شوند تا خودرو پیچ‌ها را با اعتمادبه‌نفس بیشتری طی کند و درحالی‌که تکان‌های بدنه در این حالت محدودتر هستند اما با تنظیمات نرم‌تر دست اندازها با آرامش بیشتری جذب می‌شوند.

در کابین شاهد کیفیت درجه‌یک مواد استفاده‌شده هستیم و سطوحی همچون درب‌ها با چرم آلکانترا پوشیده شده و صندلی‌های اسپورت این خودرو باعث برجسته شدن جایگاه S4 می‌شوند. تکنولوژی‌های زیادی نیز در این خودرو بکار رفته است که شاخص‌ترین آن‌ها صفحه‌نمایش بزرگ مربوط به کاکپیت مجازی آئودی است.Audi S4 Avant 2016
مدل‌های مخصوص S برخی ریزه‌کاری‌های ظاهری را نشان می‌دهند که عبارت‌اند از رکاب‌های جانبی متفاوت، خروجی‌های ۴ تایی اگزوز، آینه‌های روشن و اسپویلر لبه‌ای کوچک صندوق. برای تشخیص این مدل از سایر مدل‌ها به چشمانی تیزبین نیاز است اما برای خیلی‌ها همین ظاهر محتاط و پرفورمنس مثال‌زدنی جذاب است.

Audi S4 Avant 2016
با توجه به کارایی و عملکرد خودرو، مصرف سوخت ادعایی ۶٫۳ لیتری در هر صد کیلومتر برجسته و قابل‌تقدیر است و اگر از حداکثر قدرت استفاده نکنید، در بزرگراه این خودرو را کم‌مصرف خواهید یافت.

audi_s4_avant_23
در مجموع S4 آوانت همان استیتی است که باید باشد: دست کم گرفته شده، آرام و متین و به‌طور فریب آمیزی سریع. این خودرو دینامیک‌ترین مدل گروه خود نیست (برای کسانی که نگاهشان به ب‌ام‌و یا جگوار است) اما آئودی مخلوطی از پرفورمنس، کیفیت داخلی بالا و تجهیزات مناسب را ارائه می‌دهد. شاید این خودرو در برخی نقاط دارای اندکی ضعف باشد اما قطعاً در بسیاری از موارد دست بالاتر را دارد.

مشخصات آئودی S4 آوانت

قیمت: ۴۳ هزار پوند (تخمینی)

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو

قدرت/گشتاور: ۳۴۹ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر

گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴٫۹ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۶٫۳ لیتر در هر صد کیلومتر

فروش: تابستان ۲۰۱۶

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.