نسخه‌ی برفی از موتورسیکلت هارلى دیویدسن معرفی شد

0

شرکت آمریکایی هارلی دیویدسون با همکاری دو مکانیک از شرکت سویساید ماشین، موتورسیکلت استریت راد ۷۵۰ را برای حرکت در مسیرهای برفی رونمایی کرد.

وقتی که شما با یک موتورسیکلت استریت راد ۷۵۰ هارلی دیویدسون روبرو می‌شوید، چه چیزی از آن در نگاه اول توجه شما را جلب می‌کند؟ ممکن است پیشرانه‌ی ۷۴۹ سی‌سی ۲ سیلندر خورجینی با زاویه ۶۰ درجه همراه با قدرت ۶۴ اسب بخار و ۶۵ نیوتن متر گشتاور جذاب باشد. فصل زمستان همراه با برف آمده و بازی‌های المپیک زمستانی نیز در جریان است. هارلی دیویدسون نیز برای همراهی با جو زمستانی و شادی حاصل از بارش برف، نسخه برف‌رو از این موتورسیکلت قدرتمند را عرضه کرده است.

مدتی پیش صحبت‌هایی در مورد هیل کلایمب (تپه نورد) برفی هارلی دیویدسون در بازی‌های زمستانی سال ۲۰۱۸ آسپن کلرادو مطرح شد؛ ظاهرا این رویداد تنها چیزی نبود که هارلی دیویدسون برای امسال برنامه‌ریزی کرده و طبق گفته‌ اسکات بک مدیر بازاریابی شرکت، هارلی دیویدسون از دو موتورساز معروف کمک گرفته است. همراه با خودروهای اسپرت شرکت‌کننده در هیل کلایمب برفی، آرون و شاون گواردادو از شرکت سویساید ماشین (Suicide Machine Company) دعوت شدند تا برای جابجایی ورزشکاران در مسیرهای برفی موتورسیکلتی مناسب بسازند.

یکی از اولین سوالاتی که از اسکات بک پرسیده شده این بود که چرا هارلی در بازی‌های زمستانی در این سطح مشارکت می‌کند؟ وقتی به هارلی فکر می‌کنیم بیش‌تر به یاد بزرگ‌راه و جاده‌های باز می‌افتیم و کسی به فکر حضور هارلی دیویدسون در بازی‌های زمستانی نیست. اسکات بک صادقانه جواب داد که رویداد هیل کلایمب و استفاده از موتورسیکلت برف‌رو، همه بخشی از تلاش‌های هارلی برای جذب بیش‌تر مردم به استفاده از موتورسیکلت و لذت بردن از هیجان سرعت است.

بک در مورد این رویداد زمستانی گفت:

موتورسواران زیادی طی ۱۱۵ سال با موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون، سرعت و هیجان را همران با آدرنالین فراوان تجربه کرده‌اند. موتورسیکلت‌های هارلی همراه با بازی‌های زمستانی مورد علاقه‌ی اکثر آمریکایی‌ها است و طبیعی است که ما به دنبال روش‌هایی بگردیم که چیزهای مورد علاقه مردم یک‌جا با هم جمع شوند. مسابقات بسیاری در زمینه موتورسواری انجام می‌شود و هیل کلایمب هم به همین نحو علاقه‌مندان خود را دارد، به همین دلیل هارلی دیویدسون فکر می‌کند که برگزاری هیل کلایمب برفی روشی برای رشد ورزش موتورسواری است. ما موتورسواران و طرفداران بازی‌های زمستانی را می‌شناسیم که هر دو به طور یکسان شور و شوق زیادی برای آدرنالین و هیجان سرعت دارند.

کار فوق‌العاده‌ای است و به همین علت باید سراغ آرون گواردادو برویم تا کمی بیش‌تر در مورد موتورسیکلت تغییر یافته ساخت آن‌ها بدانیم. سوالاتی در مورد روش ساخت این موتورسیکلت برف‌رو پرسیده شد و آرون با گرمی به سوالات پاسخ داد.

harley davidson snow bike / هارلی دیویدسون

موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسون در حقیقت به عنوان اسکلت همراه با پلت‌فرم استریت راد XG750، قبل از کریسمس تحویل برادران گواردادو شد. این دو جستجوی خود را برای یافتن کیت‌های تبدیل موتورسیکلت آغاز کردند و البته با این‌که فروش این کیت‌ها معمول است و در همه جا فروخته می‌شوند اما به دلیل فرصت کم مانده تا کریسمس کمی اوضاع دشوار شد. پس از تماس‌های تلفنی فراوان، ۲۳ دسامبر کیت تبدیل Camso DTS-129 در یکی از نمایندگی‌های فروش کمسو در سالت‌لیک سیتی ایالت یوتا پیدا شد. در آستانه کریسمس نماینده فروش کمسو کیت‌ها را با جیپ شخصی همسرش به فروشگاه سویساید ماشین در شهر لانگ بیچ ایالات کالیفرنیا آورد و تحویل داد، اما این فقط آغاز راه بود.

برادران گواردادو در مورد تبدیل موتورسیکلت با مشکلات زیادی مواجه شدند؛ کیت‌های تبدیل زنجیر موتورسیکلت مانند کمسو به طور خاص برای موتورسیکلت‌ جاده‌های خاکی ساخته می‌شوند نه برای نمونه‌های شهری و این چیزی بود که آرون متوجه شده بود. معنی آن این بود که هم بدنه موتورسیکلت و هم کیت زنجیر برای سازگاری با هم‌دیگر باید تغییر می‌کردند، و این نیازمند کار فراوانی بود. ابتدا دوشاخه عقب، تایر عقب و کمک‌فنرها برداشته شدند و یک جفت اهرم با سخت‌افزار سریع برای اتصال موتورسیکلت به زنجیر ساخته شد. مسئله با مشکل دیگری مواجه شد و باریک بودن زنجیر موتورسیکلت بود که منجر به انحراف آن می‌شد. با همکاری یک دوست ماشین‌کار، ابزار دست‌سازی شامل چند اسپلیتر و آداپتور (منطبق‌کننده) برای سازگاری زنجیر با محرک اصلی پیشرانه توسط برادران گواردادو ساخته شد. خوشبختانه با توجه به این‌که قسمت زنجیر عقب دارای سیستم تعلیق کامل بود، نیازی به پیدا کردن فنربندی و نصب آن نبود و روند تبدیل موتورسیکلت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرد.

harley davidson snow bike / هارلی دیویدسون

در قسمت جلو، آن‌ها چرخ جلو و گل‌گیر را برداشتند و کیت تبدیل اسکی را جایگزین آن کردند. با استفاده از اکسل موتورسیکلت، دوشاخه و چند فاصله‌ دهنده ماشین‌کاری شده آن‌ها توانستند اسکی را همراه با مشکل کم‌تری نسبت به زنجیر سوار کنند. با توجه به رنگ سفید برف، برادران گواردادو تصمیم گرفتند که اسکی را با پوشش سراکوت سیاه رنگ بپوشانند تا علاوه بر بهبود زیبایی موتورسیکلت، لایه محافظتی اضافی روی آن تشکیل دهد.

برای بهبود عملکرد موتورسیکلت نیز برادران گواردادو تصمیم گرفتند تا تغییراتی نیز در سیستم انتقال قدرت، کلاچ و ورودی انجام دهند. به همین علت کیت مدیریت بهینه پارامترهای عملکردی پیشرانه موسوم به ایگل پرو استریت ساخت اسکریمین (Screamin’)، سیستم ورودی و اگزوز ایگل اسکریمین روی موتورسیکلت نصب شد. البته سیستم اگزوز جدید کمی نیاز به تغییر داشت، چون موقع نصب زنجیر مشکل ایجاد می‌کرد و البته برطرف شد. برای بهبود انتقال قدرت و کنترل آسان موتورسیکلت، کلاچ معمولی با کلاچ‌ اتوماتیک Radius X ساخت شرکت ریکلاس (Rekluse) تعویض شد. این وسایل شامل قطعات کلاچ خودکار و یک بسته کلاچ سفارشی است که به موتورسوار اجازه می‌دهد بدون دست زدن به دسته کلاچ به راحتی موتور را روشن کند یا متوقف سازد و حتی دنده را نیز تغییر دهد. آرون در این مورد توضیح داد که کیت کلاچ ریکلاس موتورسیکلت را به ورودی دریچه گاز حساس می‌کند و عملکرد آن را به صورت قابل توجهی افزایش می‌دهد؛ عملکرد این سیستم در مقایسه با نمونه معمولی، شبیه جعبه دنده CVT نسبت به جعبه دنده معمولی است که کنترل موتورسیکلت را در برف آسان‌تر می‌کند.

harley davidson snow bike / هارلی دیویدسون

هنگامی که تمام کارهای ماشین‌کاری، سرهم‌بندی موتورسیکلت انجام شد، وقت آن رسیده بود تا برادران گواردادو خلاقیت جدید خود را آزمایش کنند. متاسفانه در لانگ بیچ برف وجود نداشت. بنابراین موتورسیکلت‌ها روی دستگاه تست موجود در کارگاه روشن شدند و آزمایش اولیه روی‌ آن‌ها انجام شد. برای آزمایش عملی در برف، موتورسیکلت‌ها به آسپن انتقال یافتند تا در برف و شرایط عملی امتحان شوند. هنگام حرکت در مسیر برفی، آن‌ها واقعا توانایی خود را نشان دادند. این موتورسیکلت‌های استریت راد خیابانی به خوبی در برف نیز کارایی خود را نشان دادند و ثابت کردند که می‌توان از آن‌ها در برف نیز استفاده مناسب کرد. عملکرد فوق‌العاده آن‌ها در دریفت به لطف پیشرانه قدرتمند و بهره‌گیری از کلاچ اتوماتیک ریکلاس، این تصور را ایجاد کرد که موتورسیکلت‌های تبدیل شده از ابتدا برای مسیر برفی ساخته شده است. در خلال آزمایش این موتورسیکلت، بن فرگوسن قهرمان اسنوبرد المپیک به همراه جک میترانی نمایش جالبی با این دو موتورسیکلت هارلی دیویدسون در برف داشتند که برای آزمایش با بکسل همدیگر را می‌کشیدند. اگرچه هیجان‌انگیز و خطرناک بود اما روش خوبی برای آزمایش قدرت موتورسیکلت در برف بود.

harley davidson snow bike / هارلی دیویدسون

با وجود همه‌ی استرس‌هایی که ساختن این دو موتورسیکلت در ایام تعطیلات برای آرون و شاون ایجاد کرد و مهلت بسیار کم برای تحویل آن‌ها، ولی دو برادر به خوبی از عهده این کار برآمدند و کاری انجام دادند که همه را غافلگیر کرد. با انجام این پروژه نه تنها مهارت‌های برادران گواردادو به عنوان سازندگان افزایش یافت، بلکه قابلیت‌های بیش‌تری از موتورسیکلت‌های استریت راد تولیدی هارلی دیویدسون نیز کشف شد.

این موتورسیکلت‌های برف‌رو بسیار عالی هستند؛ تولیداتی سفارشی از هارلی دیویدسون مبتنی بر پلت‌فرم استریت راد که قادر است هیجان و سرعت را با هم برای علاقه‌مندان بازی‌های زمستانی فراهم کند. آیا تا به حال در مورد تبدیل کردن موتورسیکلت خیابانی معمولی به موتورسیکلت برف‌رو فکر کرده‌اید؟ نظر شما در مورد این کار چیست؟

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.