رقابت جذاب رکستون G4 با میتسوبیشی اوتلندر! کدام یک بهتر است ؟

0
مقایسه رکستون G4 با اوتلندر میتسوبیشی

اگر در حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید ماشین بودجه داشته باشیم و در پی یافتن یک شاسی بلند با کیفیت و جادار باشیم میتسوبیشی اوتلندر جزء اولین گزینه هایی است که پیش روی شما قرار دارد و جدیدترین گزینه بازار تا آن را با این سامورایی پر فروش ژاپنی مقایسه کند سانگ یانگ رکستون G4 تازه وارد است که گویا حرف های زیادی برای گفتن دارد ؛ با ما همراه باشید تا ببینیم سانگ یانگ رکستون G4 که با اشتیاق زیادی به بازار ایران معرفی شده است گزینه ارزشمند تری برای خرید است یا میتسوبیشی اوتلندر ژاپنی گزینه ایده آل تری است .

سانگ یانگ رکستون G4

نسل دوم سانگ یانگ رکستون که با کد g4 شناخته میشود به تازگی معرفی شده است و با توجه به استقبال خوبی که از آن به عمل آمده است تا مدتی دیگر به صورت انبوه به جاده های ایران وارد میشود . از ظاهر بیرونی سانگ یانگ رکستون G4 که مقایسه را شروع کنیم و با توجه به اینکه رکستون G4 از آخرین زبان طراحی سانگ یانگ سود میبرد با یک ماشین شاسی بلند  سایز بزرگ جذاب ، هماهنگ ، زیبا و بی نقص از نظر طراحی در این کلاس سر و کار داریم که اقشار و سلایق مختلف را به راحتی جذب ظاهر دلربایش میکند و علت این امر چراغ های بزرگ ، جلو پنجره پهن ، برجستگی و گودی ها ، خطوط ، نوار های کروم و حتی طراحی رینگ های سانگ یانگ رکستون G4 است که بر اساس هارمونی یکسان و در نظر گرفتن سلایق خریداران در بازار های متفاوت شکل گرفته و به تولید رسیده است .

به داخل کابین سانگ یانگ رکستون G4 که قدم میگذاریم فضایی لوکس و سرشار از آرامش در انتظار شما است و ترکیب چرم و چوب و آلومینیوم و طراحی ارگونومیک به شما نوید یک راحتی و حس خوب را میدهد . سانگ یانگ در طول این سالها به ساخت ماشین های با کیفیتی پرداخته است و رکستون G4 هم از این ویژگی سود میبرد و در جای جای اتومبیل سعی شده تا بهترین کیفیت ممکن در این رنج قیمت به نمایش گذاشته شود . در کلاسی که سانگ یانگ رکستون G4 قرار دارد لیست آپشن از اهمیت ویژه برخوردار است و موفق هم عمل کرده است زیرا در بحث ایمنی که سانگ یانگ رکستون G4 سنگ تمام گذاشته است و تجهیزات فراوانی اعمال کرده است و در بخش رفاهی هم کروز کنترل هوشمند ، دوربین ۳۶۰ درجه ، درب صندوق خودکار و مانیتور ۸ اینچی لمسی با سیستم صوتی پیشرفته تنها بخشی از این آپشن ها هستند .

نتیجه تصویری برای مقایسه رکستون

سانگ یانگ رکستون G4 با پیشرانه ۲ لیتری توربو مجوز ورود به ایران دریافت کرده است که نیرو تولیدی این پیشرانه یکی از چند برگ برنده این ماشین به حساب میاید . پیشرانه سانگ یانگ رکستون G4 با حجم دقیق ۱۹۹۸ سی سی قابلیت تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته خوش ساخت متعلق به شرکت AISIN به سیستم ۴WD نیمه وقت ماشین منتقل میشود و سپس هر ۴ چرخ به حرکت درمیایند . نیرو پیشرانه سانگ یانگ رکستون G4 در طیف وسیعی از دور موتور در حداکثر مقدار خودش قرار دارد و گیربکس هم طوری برنامه ریزی شده است که در شیب های متفاوت بتواند بهترین عملکرد را به نمایش بگذارد و به عکس العمل پدال گاز نیز حساس است و مجموعا به این معنی است که سانگ سانگ رکستون G4 در کل کم مصرف و کم استهلاک است و راندمان خوبی دارد که فشردن پدال گاز را در یک ماشینی که در حدود ۲.۱ تن وزن دارد را به امری لذت بخش تبدیل میکند .

در ساخت سانگ یانگ رکستون G4 به موضوع سواری و چند منظوره عمل کردن توجه ویژه ای داشته اند و به همین دلیل در کنار سیستم انتقال قدرت ۴ چرخ محرک نیمه وقت از سیستم تعلیق  جناغی دوبل با فنر لول در جلو و مستقل ۵ اتصالی در عقب استفاده کرده اند که در نهایت در شهر و جاده سواری نرم ، بدون سر و صدا و با مانور و فرمان پذیری خوب را شاهد هستیم و هنگامی که به خارج جاده میروید تا کمی آفرود سانگ یانگ رکستون G4 را محک بزنید به خوبی شاهد عبور ماشین از موانع ، سطوح با سطح شیب های متفاوت هستید .

سانگ یانگ رکستون G4 یک شاسی بلند با ابعادی متفاوت تر از رقبا و با ظاهری زیبا ، مجهز ، پر قدرت ، چند منطوره و لذت بخش در رنج قیمت ۳۰۰ میلیون تومان است که در مقایسه امروز ما با میتسوبیشی اوتلندر که تنها نماینده حال حاضر این کلاس میباشد که به صورت صفر کیلومتر در بازار حضور دارد ارزش خرید بالاتری دارد و از آپشن تا توانایی های حرکتی و … گزینه های جذاب تری را به پیش روی خریدار قرار میدهد .

میتسوبیشی اوتلندر

 هنگامی که نخستین بار میتسوبیشی اوتلندر وارد ایران شد همگان از آن به عنوان یک ماشین ساده با چهره معمولی یا میکردند اما با فیس لیفت میتسوبیشی اوتلندر و تغییر رنگ بندی ماشین نظر های بسیاری به سمت میتسوبیشی اوتلندر و چهره جذابش جلب شد . میتسوبیشی اوتلندر ظاهری هماهنگ دارد که در قسمت جلو ترکیبی از خشم و هیجان را در قالب یک چهره با پرستیژ به نمایش میگذارد و این شخصیت ظاهری میتسوبیشی اوتلندر در نمای جانبی و عقب هم به چشم میخورد اما میزان سادگی افزایش یافته است که نکته مثبتی میباشد و در واقع این سادگی باعث شده تا میتسوبیشی اوتلندر اغراق آمیز نباشد . از ظاهر بیرونی و میزان جذابیت هر دو ماشین زیبا هستند و در یک سطح عالی قرار دارند و سانگ یانگ رکستون G4 و میتسوبیشی اوتلندر فارغ از بحث سلیقه شخصی نظرات مثبت بسیاری را به سمت خود جذب میکنند .

با ورود به کابین میتسوبیشی اوتلندر طراحی ساده اما با دیدگاه لوکس جلوه دادن انجام شده است اما جدا از این بحث طراحی بر اساس پارامتر های همیشگی میتسوبیشی انجام شده است و به محض قرار گرفتن در اوتلندر این شباهت احساس میگردد . از نظر کیفیت که میتسوبیشی اوتلندر و سابقه درخشان این برند جای هر گونه حرفی نذاشته است و از نظر آپشن هم میتسوبیشی اوتلندر کامل است اما برای کسانی که به دنبال آپشن هستند گزینه مناسب تر سانگ یانگ رکستون g4 است . نکته مشترک بین میتسوبیشی اوتلندر ژاپنی و سانگ یانگ رکستون G4 ابعاد بسیار جادار این دو است که فضای بسیار راحتی را برای سرنشینان ایجاد کرده اند .

 میتسوبیشی اوتلندر از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم  ۲۳۶۰ سی سی و با تنفس طبیعی بهره میبرد که با توجه به وزن و ابعاد ماشین خوب جوابگو بوده است و میتسوبیشی اوتلندر  را میتوان ماشین نسبتا چالاکی اطلاق کرد .این پیشرانه برای میتسوبیشی اوتلندر ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را فراهم میکند که برای این کلاس مقدار قدرت کافی است و ماشین مناسبی به نظر میرسد اما از سانگ یانگ رکستون G4 30% قدرت کمتر و بیش از ۴۰% گشتاور کمتری دارد و بالطبع کشش و توانایی های حرکتی میتسوبیشی اوتلندر هم ضعیف تر خواهد بود . همانند نسل قبل میتسوبیشی اوتلندر پیشرانه با یک گیربکس CVT  کوپل شده است که البته مورد بازنگری و اصلاحات قرار گرفته است و شاهد تعویض دنده هایی سریع ،نرم و دقیق هستیم و ماشین از نظر انتقال قدرت و تعویض دنده در سطح کاملا بالایی قرار دارد . از نظر کشش و شتاب اولیه نسبت به قبل میتسوبیشی اوتلندر با توجه به ضعف های گیربکس و میل نداشتن پیشرانه به شتابگیری چندان موفق نبود اما حالا بسیاری از ضعف های میتسوبیشی اوتلندر جبران شده است و شاهد یک شتابگیری خوب و پر نفس با توجه به وزن و ابعاد ماشین هستیم . مهم ترین تفاوت بین سانگ یانگ رکستون G4 و میتسوبیشی اوت لندر در پیشرانه نحوه تنفس موتور است که این تفاوت های حرکتی و قدرتی و … را به وجود آورده است .

نتیجه تصویری برای ‪outlander 2018‬‏

سیستم تعلیق میتسوبیشی اوتلندر و کاربردی بودن آن یکی از دلایل مهم محبوبیت آن است که علت آن تجارب بسیار میتسوبیشی در مسابقات رالی ، داکار و … است که در ساخت میتسوبیشی اوتلندر به کار رفته است و همین موضوع باعض شده تا سامورایی جذاب ما توانایی آفرود خوبی داشته باشد ، راندنش آسان باشد و هندلینگ خوبی به نمایش بگذارد و در نهایت در شهر سواری نرم و آرامی به نمایش میگذارد .

میتسوبیشی اوتلندر یک کراس اوور جذاب و با کیفیت ژاپنی است که ارزش خرید بالایی دارد اما حالا سانگ یانگ رکستون G4 قدم به میدان رقابت گذاشته است که با قدرت موتور و گشتاور بیشتر ، کشش بهتر ، آپشن های متنوع تر و تکنولوژی جدید تر از میتسوبیشی اوتلندر ارزش خرید بالاتری دارد و ویژگی های بیشتری را در رنج قیمت مشابه در اختیار شما میگذارد

منبع:ماشین ۳

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.