معرفی قدرتمندترین موتورسیکلت‌های دنیا + قیمت ،مشخصات و عکس

0

 یکی از دلایل افراد برای خرید موتورسیکلت، هزینه‌ی پایین آن است. در این مطلب، به معرفی باکیفیت‌ترین و قوی‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا با قیمت کمتر از ۶۰۰۰ دلار می‌پردازیم.

افراد مختلف معیارهای متفاوتی برای انتخاب وسایل نقلیه خود دارند و برای خرید موتورسیکلت نیز هر فردی به اقتضای سلیقه معیارهایی دارد؛ اما اگر بخواهیم مهم‌ترین معیارها را در نظر بگیریم، یک موتورسیکلت مناسب باید کوچک، سریع و ارزان باشد. موتورسیکلت‌های ژاپنی نمونه‌ای از بهترین شاهکارهای این صنعت هستند که طی دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ میلادی، تقریبا تمام بازار جهانی را در اختیار داشتند. محصولاتی مانند هوندا CB750، کاوازاکی KZ440، و یاماها XS650، موتورسیکلت‌های رویایی جوانان در ۴۰ سال پیش بودند.

نمونه‌هایی از این موتورسیکلت‌های قدرتمند هنوز هم در ایران وجود دارند و با وجود گذشت سال‌ها از زمان تولید، مانند روز اول با کیفیت بالا کار می‌کنند. این موتورسیکلت‌های استاندارد ژاپنی که با نام UJM شناخته می‌شوند، همگی ارزان قیمت، اما سریع بودند و این عاملی بود که باعث اقبال عمومی به آن‌ها می‌شد.  هنوز هم شرکت‌های ژاپنی مانند هوندا، یاماها و کاوازاکی نمونه‌هایی با این شرایط در بازار جهانی عرضه می‌کنند.

در حالی که قیمت موتورسیکلت طی سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است و حتی تا ۶۵،۰۰۰ دلار هم می‌رسد، اما هنوز هم مدل‌های ارزان‌قیمتی وجود دارند که بتوان با قیمت زیر ۶۰۰۰ دلار خرید. البته این قیمت مخصوص بازار ایران نیست، چرا که ۶۰۰۰ دلار با افزایش نرخ ارز حدود ۳۰ میلیون تومان می‌شود و بیش از قیمت یک سواری، برای خریدار تمام می‌شود.

در بازار جهانی موتورسیکلت که پرداخت هزینه‌ی ۱۰,۰۰۰ دلار برای آن معمول است، پیدا کردن موتورسیکلت‌هایی با قیمت زیر ۶۰۰۰ دلار نعمت بزرگی است. اگرچه کار سختی به نظر می‌رسد، اما با جستجوهای سایت رایداپارت می‌توان چند نمونه ارزان، سریع و جوان‌پسند پیدا کرد. این نمونه‌ها معمولا برای جوانان صرفه‌جو و مقتصد طراحی شده‌اند، که هدفشان از سواری انجام کارهای روزانه یا خدمات اداری است. در ادامه، فهرستی از این موتورسیکلت‌های جذاب ارائه می‌شود.

۱ – هوندا ریبل ۵۰۰؛ سرکش به معنای واقعی کلمه

نتیجه تصویری برای هوندا ربل

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

قیمت پیشنهادی سازنده: ۵۹۹۹ دلار

موتورسیکلت هوندا ریبل ۵۰۰ (Rebel 500)، جانشین معنوی نمونه بسیار قدیمی ریبل CMX250C است. حدود ۳۰ سال پیش، ریبل ۲۵۰ مهم‌ترین عضو خدمت‌رسانی در اداره پلیس شهرهای بزرگ آمریکا و جزوی از برنامه آموزش راندن موتورسیکلت بود. این موتورسیکلت بسیار سبک وزن و آسان برای رانندگی، بیش‌تر برای سواران تازه‌کاری طراحی شده بود که قادر نبودند با موتورسیکلت‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر هوندا مانند نایت‌هاوک ۷۵۰ یا VT1100C سواری کنند. سری CMX موتورسیکلت‌های هوندا در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی تولید شد و چند دوره طولانی را پشت سر گذاشت تا سال ۱۹۹۸ که تولید آن متوقف شد. در سال ۲۰۱۶ و پس از یک دوره‌ی طولانی، هوندا تصمیم گرفت که به‌جای مدل ۲۵۰ نمونه‌های ریبل ۳۰۰ و ریبل ۵۰۰ را با تغییرات زیاد جایگزین کند.

قدرتمندترین موتورسیکلت‌های دنیا با قیمت اقتصادی +عکس

چهره تهاجمی، همراه با پیشرانه ۴۷۱ سی‌سی آب‌خنک دو سیلندر موازی و جعبه دنده ۶ سرعته از جمله چیزهایی است که در سری جدید موتورسیکلت هوندا ریبل وجود دارد. وزن سبک، صندلی کوچک و پایین برای موتورسواران تازه‌کار، سرعت و قدرت مناسب، و قیمت عالی از جمله ویژگی‌هایی هستند که موتورسیکلت هوندا ریبل ۵۰۰ را به عنوان یکی از گزینه‌های ارزان قیمت و مناسب معرفی می‌کنند.

۲ – کاوازاکی ورسیس X 300؛ خشن و تطبیق‌پذیر

قدرتمندترین موتورسیکلت‌های دنیا با قیمت اقتصادی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

قیمت پیشنهادی سازنده: ۵۳۹۹ دلار

برند جدید کاوازاکی ورسیس X300، جدیدترین محصول ارزان قیمت و کوچک در خط تولید موتورساز ژاپنی است که با رنگ سبز از دیگر محصولات متمایز می‌شود. آن‌طور که کاوازاکی می‌گوید ورسیس (Versys)‌ در حقیقت یک موتورسیکلت خیابانی با پتانسیل رانندگی در مسیر خاکی است، و به عنوان موتورسیکلت آف‌رود با قابلیت تردد خیابانی طراحی نمی‌شود. کاوازاکی این موتورسیکلت را به گونه‌ای طراحی کرده است که عناصری از طراحی اسپرت، استاندارد، تورینگ و آف‌رود را در یک پکیج قدرتمند ارائه می‌دهد؛ با این تفاوت که به تنهایی نمی‌توان آن را در هر کدام از دسته‌های ذکر شده قرار داد.

موتورسیکلت کاوازاکی ورسیس X300، محصولی کوچک، نسبتا سبک و بسیار تطبیق‌پذیر است که با پیشرانه ۲۹۶ سی‌سی تک سیلندر آب‌خنک چهار زمانه و جعبه دنده ۶ سرعته ارائه می‌شود. ترمز دستی جلو و عقب دیسکی به عنوان حالت استاندارد در نظر گرفته شده است، که می‌توان با ۳۰۰ دلار آن را به سیستم ترمز ضدقفل نیز مجهز کرد. البته کاوازاکی مجموعه‌ای از لوازم جانبی سفارشی نیز برای X300 ارائه می‌دهد، که عبارتند از میله‌های حفاظ تصادف، چراغ‌های کمکی قوی، و باربند سفارشی.

۳ – سوزوکی ونوان؛ نوستالژیک

قدرتمندترین موتورسیکلت‌های دنیا با قیمت اقتصادی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

قیمت پیشنهادی سازنده: ۴،۵۹۹ دلار

همراه با موتورسیکلت‌های مدرن UJM مانند SR400 یاماها، CB1100 هوندا و TU250X سوزوکی، نمونه‌هایی هم وجود دارند که نوستالژیک طراحی شده‌اند و یاد‌آور خاطرات قدیمی هستند. اسکرامبلر تریومف طی بیش از یک دهه در زمینه تولید چنین موتورسیکلت‌هایی موفق شده است تا سلطه برند بریتانیایی را با معرفی استریت اسکرامبلر (Street Scrambler) ادامه دهد. دوکاتی نیز نمونه‌هایی از این مدل را برای افراد مسن و قدیمی معرفی کرده است؛ اما سوزوکی برای سال ۲۰۱۷ با موتورسیکلت ونوان (Vanvan)‌ وارد شده تا با رقبا مبارزه کند.

سوزوکی نسخه اصلی ونوان را در بازارهای خارج از کشور در سال ۱۹۷۲ به عنوان RV125 به فروش رساند. این مدل دارای پیشرانه ۱۲۳ سی‌سی تک سیلندر دو زمانه هواخنک بود و طی سال‌های بعد در مدل‌هایی با حجم سیلندر ۲۵۰ و ۴۰۰ سی‌سی نیز تولید شد. در سال ۱۹۸۲ تمام اعضای این خانواده بازنشسته شدند، اما دوباره در سال ۲۰۰۳ نسل جدید RV125 را با تغییراتی در سیستم تزریق سوخت به عنوان موتورسیکلت شهری معرفی کرد. در اواخر سال ۲۰۱۶ سوزوکی اعلام کرد که ونوان جدید با پیشرانه بزرگ‌تر و قابلیت سازگاری با مقررات آمریکا تولید می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، ونوان به پیشرانه ۴ زمانه ۱۹۹ سی‌سی با سیستم تزریق سوخت جدید و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شد. ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب، همراه با مخزن سوخت ۶.۵ لیتری از جمله امکانات سری جدید موتورسیکلت ونوان است. این موتورسیکلت با پتانسیل بسیار بالا در رانندگی و مناسب برای موتورسواران تازه‌کار، گزینه‌ی ارزان قیمت خوبی به شمار می‌رود.

۴ .  یاماها SR400؛ نسل XS-1

قدرتمندترین موتورسیکلت‌های دنیا با قیمت اقتصادی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت پیشنهادی سازنده: ۵۹۹۹ دلار

یکی دیگر از موتورسیکلت‌های ارزان یاماها SR400 است که مثل مدل TW200 همیشه با تغییراتی در سیستم ایمنی و پیشرانه در بازار حضور دارد. موتورسیکلت یاماها SR400 اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط یاماها ساخته شد، اما تنها در بازار داخلی ژاپن به فروش رسید. نمونه‌ای بزرگ‌تر با نام SR500 تا سال ۱۹۹۹ در آمریکای شمالی، تا سال ۱۹۸۱ در اروپا و تا سال ۱۹۸۳ در بازارهای دیگر از جمله آسیا و اقیانوسیه فروخته شد.

یاماها SR400 به مدت ۳۰ سال در ژاپن بدون تغییر تولید شد، تا این‌که در سال ۲۰۰۸ برای مدتی تولید آن به پایان رسید. اما در سال ۲۰۱۰ با سیستم تزریق سوخت و اگزوز جدید روانه بازار شد و تا سال ۲۰۱۴ به بازارهای اروپا و آمریکا و حتی اقیانوسیه راه یافت. آخرین مدل موتورسیکلت SR400 با پیشرانه تک سیلندر ۳۹۹ سی‌سی چهار زمانه، دو سوپاپ و میل سوپاپ رو عرضه می‌شود که بسیار شبیه مدل تولید شده در سال ۱۹۷۸ است. جعبه دنده پنج سرعته، ترمز دیسکی جلو، و ترمز کاسه‌ای عقب از دیگر امکانات موتورسیکلت یاماها SR400 است که در ترکیب با وزن سبک و شاسی کوتاه و فاصله محوری کم بسیار عالی به نظر می‌رسد.

۵ . موتورسیکلت بی‌ام‌و G310R؛ بیمر کوچک

قدرتمندترین موتورسیکلت‌های دنیا با قیمت اقتصادی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰۱۶

قیمت پیشنهادی سازنده: ۴۷۵۰ دلار

موتورسیکلت کوچک بی‌ام‌و اولین بار در سال ۲۰۱۶ و پس از نیم قرن طراحی، تنظیم و آزمایش تولید شد؛ این اولین موتورسیکلت کوچک بی‌ام‌و است که به دنبال تلاش‌های ناکام در دهه ۱۹۲۰ میلادی ساخته شد و یکی از اولین نمونه‌های مدرن این شرکت در حال حاضر است. البته به نظر می‌رسد بیش‌تر برای مبتدیان و رانندگان تازه‌کار مناسب باشد، که به تازگی قصد آموختن سواری با موتورسیکلت را دارند.

قدرتمندترین موتورسیکلت‌های دنیا با قیمت اقتصادی +عکس

موتورسیکلت بی‌ام‌و G310R مجهز به پیشرانه ۳۱۳ سی‌سی تک سیلندر چهار زمانه آب خنک با ۳۴ اسب بخار قدرت است، که به جعبه دنده ۶ سرعته متصل می‌شود. ترمزهای دیسکی ABS‌ در جلو و عقب، ایمنی موتورسیکلت را تضمین می‌کند و وزن ۱۵۸ کیلوگرمی آن را به یکی از سبک‌ترین مدل‌های تولید تبدیل کرده است. وزن کم همراه با ارتفاع کوتاه صندلی (۷۸ سانتی‌متر)، آن را به گزینه‌ای مناسب برای موتورسواران مبتدی، افراد کوتاه قد و کسانی که دوست دارند با هر دو پا روی زمین توقف کنند، تبدیل می‌کند.

۶ –  KTM دوک ۳۹۰؛ سبک‌وزن و مانورپذیر

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

قیمت پیشنهادی سازنده: ۴۹۹۹ دلار

موتورسیکلت KTM دوک ۳۹۰ (Duke 390) در سال ۲۰۱۳ تولید شد و در همان ابتدا طرفداران زیادی برای خود پیدا کرد. قدرت مناسب، وزن سبک، قابلیت مانور بالا از جمله ویژگی‌های برجسته موتورسیکلت جدید KTM است که با پیشرانه ۳۷۳ سی‌سی تک سیلندر چهار زمانه آب خنک و جعبه دنده ۶ سرعته تجهیز می‌شود. این مدل که در هند ساخته می‌شود، ویژگی‌های مشابهی با دیگر موتورسیکلت‌های لیست دارد و از امکاناتی مانند ترمز ضدقفل (ABS) در جلو و عقب بهره می‌برد.

۷- رویال انفیلد کنتیننتال GT؛ تولید هند با طراحی انگلستان

قدرتمندترین موتورسیکلت‌های دنیا با قیمت اقتصادی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

قیمت پیشنهادی سازنده: ۵۹۹۹ دلار

موتورسیکلت کنتیننتال جی‌تی (Continental GT) جدیدترین طراحی شرکت هندی رویال انفیلد است که در سال ۲۰۱۳ و پس از ۵۰ سال تلاش وارد بازار شد. این مدل که بر اساس کنتیننتال GT 250 و در خانه طراحی زنوفیا (Xenophya) انگلستان طراحی شده است، اولین موتورسیکلت هندی رویال انفیلد در سطح بازار بین‌المللی بود. شاسی به طور اختصاصی توسط هریس پرفورمنس انگلستان طراحی می‌شود و همراه با تایرهای پیرلی، ترمز برمبو و کمک‌فنرهای پایولی (Paioli) عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. موتورسیکلت به پیشرانه ۵۳۵ سی‌سی تک سیلندر چهار زمانه هوا خنک با ۲۹ اسب بخار قدرت مجهز است که توان خروجی را از طریق جعبه دنده پنج سرعته به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.