ورود اولین مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۸ به ایران +قیمت و مشخصات

0

اولین نسل مزدا CX-5 به خاطر دینامیک رانندگی قابل‌اعتنا و ظاهر شیک و مشتری‌پسند سریعاً به خودرویی محبوب تبدیل شد. دومین نسل این خودرو که به تازگی معرفی شده می‌خواهد موفقیت نسل قبلی را ادامه دهد…

مزدا در نسل دوم این کراس اوور راه درستی را در پیش گرفته است. همه‌چیز از پیشرانه گرفته تا شاسی، سیستم تعلیق و طراحی ظاهری دستخوش تغییر شده و توجه باورنکردنی به جزئیات ما را به یاد برندهای لوکس و رده‌بالا می‌اندازد.

این خودرو طراحی استراتژیک خود را از مزدا ۳ الهام گرفته و برخی از خوش‌چهره‌ترین تناسبات ابعادی را در کلاس خود نشان می‌دهد. مهم‌ترین کراس اوور مزدا جلوپنجره‌ی کرومی جدید و شیک، چراغ‌های جلوی صیقلی و چراغ‌های عقب نازک‌تر، کابین جدید و صندلی‌های حمایتی‌تر و رنگ قرمز کریستال زیبا را دریافت کرده است مزدا همچنین ادعا می‌کند که میزان صدا و لرزش این خودرو را بازهم به‌طور چشمگیری کاهش یافته و سیستم کنترل G-Vectoring جدید فرمان پذیری خودرو را ارتقا داده است.

مدل سال ۲۰۱۸ این خودرو دارای برخی تغییرات در سطح تجهیزات مدل پایه و همچنین معرفی تکنولوژی خلاقانه غیرفعال سازی سیلندر به منظور بهبود مصرف سوخت است. طبق گفته‌های مهندس ارشد این خودرو ماسایا کودوما، تغییرات صورت گرفته در پیشرانه باعث شده تا پاسخ پدال گاز افزایش یابد. این تأثیر حس شدنی است. حتی در اولین پیچ، حرکت تیز خودرو در دورهای پایین فوراً ظاهر می شود

این کراس اوور همیشه بهتر شاسی را در کلاس خود داشته و سیستم فرمان جدید CX-5 نیز به لطف کنترل G-Vectoring مزدا حتی تیزتر از قبل پاسخ می‌دهد. این سیستم سه پارامتر را در نظر دارد: سرعت خودرو، موقعیت پدال گاز و سرعت چرخش فرمان. تکنولوژی یاد شده گشتاور پیشرانه را در پاسخ به ورودی‌های فرمان کاهش داده و مزدا ادعا می‌کند این سیستم دقت بیشتری را برای فرمان خودرو به ارمغان می‌آورد.

ظاهر شیک: کل محصولات مزدا بسیار شیک هستند و CX-5 جدید نیز به آسانی یکی از زیباترین کراس اوورها کلاس خود لقب می‌گیرد. با ظاهری لوکس، جزئیات هوشمند و طراحی‌ای که پیر نمی‌شود، کراس اوور مزدا از طراحی‌های افراطی و تفریطی اجتناب کرده است در داخل خودرو شاهد همان طراحی شیک ظاهری هستیم. طراحی داشبورد ساده‌تر و ظریف‌تر از قبل بوده و ردپای طراحی‌های لوکس اروپایی را می‌توان در آن دید. طراحی افقی داشبورد و کنسول باعث شده کابین پهن‌تر و جادارتر به نظر آید.

تجهیزات استاندارد قابل توجه: برای سال ۲۰۱۸، حتی مدل پایه اسپورت CX-5 نیز دارای غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می‌باشد. این مدل همچنین دارای چراغ‌های جلو و واحدهای روز روشن LED می‌باشد. تمامی این تجهیزات تنها با بهای ۲۵۱۲۵ دلاری یا ۱۱۰ میلیون قیمت جهانی در دسترس است که با قیمت بسیاری از رقبای خود کاملاً رقابت می‌کند.

دینامیک رانندگی غیرقابل‌رقابت: این خودرو در کلاس کراس اوورهای کامپکت یک محصول واقعاً اسپورت بوده و فرمان و هندلینگ فوق‌العاده آن یک سر و گردن بالاتر از رقبا می‌باشد. یکی از نویسندگان اتوگاید درباره CX-5 گفته است: “CX-5 در سر پیچ‌ها به‌طور کاملاً احساس‌برانگیز به‌صورت تخت باقی مانده که برای یک شاسی‌بلند کامپکت واقعاً برجسته محسوب می‌شود. این خودرو شهرت مزدا به عنوان خودروی راننده را زنده کرده و بهترین تجربه رانندگی کلی را در کلاس خود ارائه می‌کند. همچنین توازن با دقتی بین کاراکتر هیجان‌انگیز و سواری راحت ایجاد نموده است.

کابین فراتر از حد انتظار: حتی بدون آپشن قابل توجه کابین چرمی، مدل پایه CX-5 برخی از مدل‌های گران‌تر را نیز شرمنده می‌کند. تریم رده میانی تورینگ دارای طراحی چرم و جیر منحصربه‌فرد صندلی‌ها بوده که کاملاً جذاب است؛ اما طراحی کلی و کیفیت متریال بکار رفته فراتر از خودرویی در چنین کلاس می‌باشد. ارگونومی CX-5 نیز خوب بوده و سوئیچ‌ها و کنترل‌های ضروری نیز بسیار دوست داشتنی هستند.

مزدا به منظور دسترسی آسان کنسول مرکزی و دسته‌دنده را بالاتر آورده است. CX-5  همچنین اولین محصول مزداست که صندلی‌های خم شونده را با مکانیسمی دومرحله‌ای عرضه می‌کند. صندلی‌ها نرم‌تر و راحت‌تر بوده و از طراحی جدیدی برای در برگرفتن بدن سرنشین سود می‌برند. صندلی‌ها عملکرد گرم شوندگی نیز دارند.

نسبت‌های ابعادی جدید  : برای مدل جدید مزدا ستون‌های A را ۳۵ میلی‌متر عقب کشیده که بنا به گفته‌های شرکت باعث بهبود میدان دید راننده شده است. مزدا همچنین مرکز ثقل مدل جدید را پایین‌تر آورده است.

در تصاویر این‌گونه به نظر می‌رسد که نسل جدید دماغه‌ی طویلی دارد اما در حقیقت از نزدیک کاملاً کوچک دیده می‌شود مخصوصاً وقتی آن را از نمای سه‌چهارم جلو می‌بینیم. به لطف اورهنگ کوتاه عقب، نسل جدید کوتاه‌تر از مدل قبلی به نظر می‌رسد؛ اما در واقعیت هر دو خودرو طول تقریباً یکسانی دارند.

در اطراف ستون‌های A خودرو تقویت‌های ساختاری اضافی صورت گرفته و از فولادهای مستحکم‌تر و با کشش بیشتر در شاسی سود برده شده تا خودروی کیفیت سواری بهتر و حتی چابکی بیشتری داشته باشد.مزدا CX-5 جدید از هر جنبه‌ای که فکرش را بکنید پیشرفت داشته و به جرات می توان گفت که از بهترین کراس اوورهایی است که می‌توان آن را خرید.

قیمت مدل ۲٫۵ لیتری دو دیفرانسیل ۲۰۱۸ منطقه به قدرت ۱۸۵ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن گشتاور و ۰ تا ۱۰۰ ۷٫۵ ثانیه از ۱۳۰ الی ۱۶۰ میلیون.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.