۹ نشانه تشخیص تصادفی بودن یک خودروی دست دوم!

0

خوشبختانه در عصر مدرن امروز، خریداران ابزار مناسبی مانند اینترنت در دسترس دارند. خودروهای مشخصی تعداد فراخوان بیش‌تری نسبت به دیگر خودروها دارند و اگر شما به جستجوی مناسبی بپردازید می‌توانید درباره مشکل‌دار بودن فلان مدل یک خودرو اطلاعاتی به دست آورده و از به وجود آمدن مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

سعی کنید کلاه سرتان نرود. ظاهر خودرو را بدون هیچ رودربایستی کاملا بررسی کنید و حتی اگر یک صدمه تقریبا سطحی دیدید و فقط یک سپر یا هر دو سپرها نیاز به تعویض داشت، از چانه زدن با فروشنده دریغ نکنید. مشکل را به او نشان داده و درباره قیمت با وی صحبت کنید. احتمالا بتوانید قیمت را کاهش دهید.

خودروهای دست دوم خوبی در بازار موجود است اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که خودرویی که می‌خرید تصادفی نیست،‌ به این ۹ نکته توجه کنید:

۱. وجود رنگ در جاهای عجیب

فروشندگان دغل‌باز خودروهای مورددار هر کاری را که برای مخفی ماندن رنگ‌شدگی خودرو می‌توانند، انجام می‌دهند. اما معمولا برای این‌کار شتاب‌زده عمل می‌کنند و اگر شما بدانید که باید دنبال چه بگردید، فریب‌کاری آن‌ها آشکار خواهد شد.

اول دنبال رنگ‌ تازه‌ای باشید که از نظر درخشندگی یا بافت رنگ با اکثر قسمت‌های خودرو متفاوت است. به لولا‌های درب و قسمت‌های اطراف چفت درب کاپوت خودرو و نزدیک گلگیرها توجه ویژه‌ای داشته باشید، رنگ کردن مناسب این نقاط زمان، هزینه و انرژی زیادی می‌طلبد. اگر در هرجایی از خودرو رنگ متفاوتی پیدا کردید دلیل آن را از فروشنده بپرسید. اگر او جواب مناسبی نداشت، بهتر است از خرید آن خودرو صرف‌نظر کنید.

نتیجه تصویری برای تصادفی بودن یک خودرو

۲. هم‌تراز نبودن برخی قسمت‌ها

پنل درب‌ها، سپرها، درب‌ صندوق عقب و گلگیرهای خودرو همیشه باید با سایر قسمت‌های خودرو در یک امتداد بوده و نباید فاصله‌ای بین قسمت‌های مختلف وجود داشته باشد. اگر دیدید که یک قسمت از خودرو با بقیه قسمت‌ها همخوانی ندارد با دقت آن را بررسی کنید. اگر هر چیزی به آن قسمت متصل شده، حتی در صورت مطابق بودن رنگ‌ها، باز هم ممکن است نشانه‌ای از تصادفی بودن خودرو و تعویض یا تعمیر آن قسمت وجود دارد.

۳. استفاده از موادی برای پوشش آسیب بدنه خودرو

گاهی اوقات با یک پولیش ساده می‌توان خش‌های کوچک بدنه خودرو را از بین برد. اما وقتی که آسیب بدنه جدی‌ باشد نیاز به مواد دیگری برای این کار است. از این مواد معمولا در زیر درب کاپوت و زیر گلگیرها استفاده می‌شود. بنابراین گول نخورید! همین‌طور که دور تا دور خودرو را چک می‌کنید، هر جا را که به نظرتان مشکوک رسید لمس کنید و از این‌که جنس آن قسمت همانی است که باید باشد، مطمئن شوید.

نتیجه تصویری برای تصادفی بودن یک خودرو

۴. وارد شدن فشار به شاسی خودرو

شاید یکی از بدترین چیزهایی که می‌تواند برای یک خودرو رخ دهد،‌ مصالحه ساختار شاسی خودرو باشد. متاسفانه برخی از متخصصان بدنه خودرو بعضی اوقات تلاش می‌کنند که مشکلات جدی مربوط به اسکلت خودرو را با فشار شاسی به شکلی که ظاهر خودرو مثل اولش شود، ‌رفع کنند. شاید با این کار خودرو شبیه به خودروی اولیه شود، اما به هرحال قبل از این کار به خودرو صدمه وارد شده و شما نمی‌خواهید خودروی تصادفی و خودرویی شاسی آن به زور جا انداخته شده است، بخرید.

حواستان به برجستگی‌های غیرمعمول،‌ قسمت‌های خم شده خودرو، قوس‌های اطراف گلگیر، قسمت عقب شاسی خودرو و تمامی قسمت‌هایی که به راحتی آسیب می‌بینند باشد.

۵. وجود پوشش تازه در زیر خودرو

یکی از گام‌های کلیدی تعمیر یک خودروی تصادفی اعمال یک پوشش رزینی در زیر خودرو است. این اسپری چسبنده کف خودرو را از خاک و سنگ یا نمک و هر آلوده‌کننده دیگری محافظت می‌کند. این پوشش بسیار مهم است چرا که خودروها تمایل بسیاری به زنگ زدن و پوسیدگی دارند!

بنابراین، اگر دیدید که ناحیه خاصی از زیر خودرو اسپری شده است حواستان باشد. قطعان آن ناحیه ممکن است به تازگی تعویض شده باشد. اگر چنین موردی دیدید حتما از فروشنده درباره آن سوال کنید. ممکن است او صادقانه درباره تصادفی بودن خودرو به شما پاسخ دهد! علاوه بر این، احتمال این‌که این پوشش برای محافظت بیش‌تر برروی یک خودرو سالم و غیرتصادفی نیز اعمال شود، وجود دارد.

۶. وجود ترک در شیشه جلوی خودرو

وجود ترک در شیشه جلوی خودرو، خصوصا اگر این ترک‌ها به شکل تار عنکبوت باشد، برخی اوقات نشانه تصادفی بودن خودرو است. این مورد واضح به راحتی قابل مشاهده است. بنابراین در صورت وجود ترک در شیشه جلوی خودرو می‌توان به تصادفی بودن خودرو کمی مشکوک شد.

۷. شل بودن یا عدم وجود پیچ در بعضی از قسمت‌ها

این مشکل شاید مسخره به نظر برسد و با چند بسط پلاستیکی و یک یا دو پیچ قابل حل باشد،‌ اما همین نکته می‌تواند نشانه چیزی جدی‌تر باشد. شل بودن پیچ‌ها، خصوصا در قسمت گلگیرها می‌تواند نشانه مواجهه این خودرو با شرایط دشوار باشد. اما بدتر از آن، خودرو می‌تواند تصادفی بوده و کسانی که دوباره خودرو را سرهم می‌کردند،‌ بستن چند پیچ را فراموش کرده باشند.

مکان‌های کلیدی برای این مورد می‌تواند زیر گلگیرها در قسمت بالای چر‌خ‌ها و هرجایی در زیر کاپوت،‌ چفت درب‌ها باشد،‌ چرا که درب‌ها و گلگیرها معمولا به شاسی پیچ می‌شوند.

۸. وجود پیچ‌های فرسوده و آسیب‌دیده

این مورد مهم‌تر از مورد قبلی است. خودروسازان هنگام مونتاژ خودرو از ابزار مخصوصی استفاده می‌کنند که به رنگ سرپیچ‌ها و مهره‌ها آسیبی نمی‌رساند. بنابراین وجود یک پیچ یا مهره آسیب‌دیده و فرسوده، توجه بیش‌تری می‌طلبد.

اگر شما دیدید که یک سری از پیچ و مهره‌های یک ناحیه مشخص از خودرو دچار آسیب است،‌ دیگر قسمت‌های خودرو را هم به دقت بررسی کنید. وجود پیچ و مهره‌های آسیب دیده،‌ زنگ زده یا خورده شده در هر قسمتی از خودرو می‌تواند به معنای این باشد که آن قسمت در یک تصادف آسیب دیده است. درباره تصادفی بودن آن قسمت از فروشنده سوال کنید و عکس‌العمل او را ببینید.

نتیجه تصویری برای تصادفی بودن یک خودرو

۹. تعویضی بودن چراغ‌‌های جلو

اکثر قاب‌های چراغ‌های جلوی خودرو پلاستیکی هستند. اگر شما می‌بینید که یکی از چراغ‌های یک خودرو جدیدتر به نظر می‌رسد و نور بهتری دارد و آن یکی زرد و تار است،‌ حواستان را جمع کنید،‌ چرا که احتمالا فروشنده آن را به خوبی پولیش نزده است. این چراغ به دلیل رخ‌دادن تصادف تعویض شده است. بنابراین کاپوت را بالا بزنید و وجود آسیب‌ها احتمالی در پشت چراغ را بررسی کنید.

البته این احتمال هم وجود دارد که فروشنده فرد صادقی باشد و فقط به دلیل وجود ترک در قاب چراغ، آن را تعویض کرده و خودرو تصادفی نباشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.