تصاویر لورفته از سری‌ترین ابرخودروی فراری: «۴۸۸ وی۸ پیستا»

0

تصاویر لورفته از سری‌ترین ابرخودروی فراری: «۴۸۸ وی۸ پیستا» صفحه عکس فراری در اینستاگرام (Ferrari Photo Page) عکس‌های خودروی سری فراری ۴۸۸ «V8 special series: Pista» را که ماه گذشته برای مدیران این شرکت معرفی شده بود، لو داد.

روز گذشته، صفحه اینستاگرام فراری، عکس‌هایی از این تازه‌ترین خودروی فراری با نام «۴۸۸ پیستا» منتشر کرد که به نظر می‌رسد عکس‌های مطبوعاتی آن باشند. همین‌طور در بین اطلاعات منتشرشده، برخی مشخصات فنی این خودرو مانند قدرت ۷۲۱ اسب بخاری موتور آن دیده می‌شود.

عبارت «Pista» در زبان ایتالیایی به معنی «پیست مسابقه» است و به نظر می‌رسد با این نام‌گذاری، فراری ابرخودروی تازه خود را مختص رقابت در پیست اتومبیل‌رانی ساخته باشد.
اگر عکس‌های لو رفته صحت داشته باشند (که بعید است نداشته باشد)، می‌توانیم ببینیم که فراری چگونه کارایی آئرودینامیکی خودرو را ۲۰ درصد نسبت به مدل استاندارد «۴۸۸ GTB» افزایش داده است.

گفته می‌شود که فراری قصد داشت مانند خودروی پورشه «۹۱۱ GT2»، در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، به نیروی آئرودینامیکی پایین‌گرای ۳۴۰ کیلوگرم‌نیرو برسد که ۱۵ کیلوگرم‌نیرو بیشتر از مدل ۴۸۸ جی‌تی‌بی است. همچنین کاپوت این خودرو به‌جای اینکه مثل ۴۸۸ جی‌تی‌بی، محدب با دو چراغ عمیق باشد، تقریبا به‌صورت کلی، مقعر و فرورفته است.

پشت این خودرو هم به باله‌ای بزرگ و سنگین روی در جدید صندوق‌عقب آن مجهز شده و قسمت مرکزی‌اش هم چند سانتی‌متر از سطح در صندوق‌عقب فاصله دارد. کمی پایین‌تر از آن هم دو اگزوز در دو طرف خودرو به فاصله نه چندان دوری از هم قرار دارند.

داخل این خودرو آن‌چنان تغییر زیادی نکرده است، اما به این توجه داشته باشید که کف فیبر کربنی، جای کفی‌های تشکی، قسمت تونلی صاف وسط و دکمه‌های مختلف تغییر وضعیت، شبیه به کابین «لا فراری» (LaFerrari) قرار گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد اطلاعات بیشتری ازاین خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو منتشر خواهد شد. در حال حاضر، تنها می‌دانیم که موتور این خودرو از خودروی مسابقه‌ای «۴۸۸ چلنج» (۴۸۸ Challenge) الهام گرفته شده، ولی ۱۰ درصد سبک‌تر از آن است. بااین‌حال، بر اساس آنچه تا این لحظه دیده‌ایم، می‌دانیم که نمایشگاه‌های خودروی ژنو همیشه پر از هیجان و نوآوری بوده و خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.