مقایسه امکانات و مشخصات سمند LX با برلیانس h230 +جدول

4

بررسی خودرو با امکان مقایسه اطلاعات فنی

مقایسه سمند با برلیانس ،سمند یا برلیانس ،مقایسه برلیانس با سمند ef7 ،مقایسه سورن با برلیانس h230 ،مقایسه سمند ef7 با برلیانس h230
خودرو برلیانس H230 محصول مشترکی از سایپا و شرکت برلیانس است . برلیانس H230 شامل ظاهری زیباست که ناشی از طراحی، طراحان ایتالیایی است.
نتیجه تصویری برای ‫برلیانس H230‬‎
این محصول در دو مدل دستی و اتوماتیک در پارس خودرو تولید خواهد شد.  این محصول به دلیل ظاهری جوان پسند و امکانات و تجهیزات مناسب ایمنی و رفاهی می تواند گزینه مناسبی برای قشر جوان محسوب شود.
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره مؤسسه C-NCAP چین را دریافت نموده است و در برخی از تیپ هایش از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره می برد. علاوه بر این خودروی برلیانس H230 از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)  و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی ترمز (EBD) نیز برخوردار است. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخش های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

سمند LX یکی دیگر از تیپ های پر طرفدار از سری خودروی سمند است که در سال ۱۳۸۳ تولید شد. در این مدل از موتور XU7 پژو ۴۰۵ GLX استفاده شده بود ولی از آنجایی که خانواده های ایرانی به دنبال خودرویی ایمن با مصرف سوخت پایین هستند، در سال ۱۳۸۹ سمند LX با موتور EF7 به صورت بنزینی و گازسوز تولید شد. موتور EF7 محصول مشترک ایران خودرو و مرکز تحقیقات آلمان (F.E.V) است. موتور سمند LX EF7 از پایه بر اساس سوخت گاز طراحی شده و قابلیت کار با بنزین را هم دارد و از ده موتور برتر گازسوز دنیا رتبه سوم را دارد. سیستم مدیریت موتور سمند LX EF7 به این صورت است که به صورت خودکار  سوخت گاز را به عنوان اولین سوخت انتخاب می کند و در صورت اتمام سوخت بدون احساس در تغییر عملکرد خودرو نوع سوخت تغییر می کند.

تجهیزات ایمنی و رفاهی سمند LX شامل : کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – سیستم ترمز ABS و EBD – ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده در هنگام تصادفات) – قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده  – آینه های جانبی برقی و تنظیم برقی شیشه ها.

۱۳۹۵ ،برلیانس h230

۱۳۹۵، سمند LX

موتور ۴ سیلندر – ترمز ABS – ایربگ راننده – آیینه برقی

موتور ۴ سیلندر

ویژگی ها
۵ دنده دستی cc ۶ دنده اتوماتیک cc گیربکس
۱۷۶۱ cc ۱۵۰۰ cc حجم موتور
جلو جلو دیفرانسیل
۴ ۴ سیلندر
۸ ۱۶ تعداد سوپاپ
۶۰۰۰/۱۰۰ ۵۸۰۰/۱۰۲ اسب بخار
۳۰۰۰/۱۵۳ ۴۰۰۰/۱۳۸ گشتاور
۴۵۰۲ mm ۴۳۹۰ mm طول
۱۹۰۳ mm ۱۷۰۳ mm عرض
۱۴۶۰ mm ۱۴۸۲ mm ارتفاع
۱۲۲۰ kg ۱۱۹۴ kg وزن
۱۸۵/۶۵R15 ۱۸۵/۶۰R15 سایز تایر
۱۸۵ km/h ۱۸۰ km/h حداکثر سرعت
۱۴.۵ ۶.۵ شتاب
۸.۵ ۶.۵ سوخت
۷۰ ۴۲ ظرفیت مخزن
یورو ۳ استاندارد محیط زیست
راننده راننده – سرنشین کیسه های هوا
جلو و عقب دیسکی – ABS – EBD جلو دیسکی – عقب کاسه ای ترمز
دستی – قابلیت تنظیم ارتفاع – تنظیم دستی گودی کمر دستی صندلی
دستی دستی تهویه مطبوع
برقی برقی پنجره
برقی – گرم کن برقی آینه
مه شکن جلو و عقب جلو هالوژن – مه شکن جلو چراغ
سانروف – سنسور پارک عقب متفرقه
ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. محمد می گوید

    با سلام ، من سمند ال ایکس ، مدل ۹۸ ، سیستم اس اس ای تی ، بهینه دارم . دیشب تصمیم گرفتم با یک برلیانس مدل ۹۶ ، که این همه تعریفش میدن ، در صورت امکان معاوضش کنم . وقتی با برلیانس در داخل و بیرون شهر دور زدم ، فقط یک ذره فرمانش نرمتر بود و به گفته صاحبش مصرف سوختش کمتر بود ، اما از لحاظ تعادل و نرمی ، و قدرت که گشتاور ترکیب گیربکس و موتور هست و مانور دهی در جاده ، سمند خیلی خیلی بهتر از برلیانسه . و اتفاقا جوری هم از ریخت افتاده بود ، که اگر از عمر سمند ۲۰ سال بگذره اینجور از ریخت میفته . با احترام به تمام برلیانس سواران ، حس کردم سوار یک پراید ارتقا یافته هستم و اصلا از لحاظ ابهت قابل قیاس با سمند نیست و سمند خیلی ازش سرتر هست . در ضمن ترمز و چراغ های نور پایینش خیلی بد بود .

    1. علی می گوید

      کاملا غلط قطعا برلیانس از سمند سرتره چون که قیمت بیشتری هم داره
      مطمئنی اون ماشینی که دیدی برلیانس بود؟؟؟

  2. محمد می گوید

    سمند با موتور ۱۷۶۱ cc فقط ۱۰۰ اسب بخار!!!

    چرا سمند هنوز داره تولید میشه؟

  3. محمد می گوید

    سمند دارای یک ستاره ایمنی از یورو انکپ

    برلیانس ۲۳۰ دارای ۳ ستاره ایمنی در یورو انکپ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.