مقایسه میتسوبیشی لنسر با هیوندای النترا +قیمت و مشخصات

0
در این هفته، خودروهای میتسوبیشی لنسر و هیوندای النترا را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

مشخصات فنی

شرکت آرین‌موتور، در حال حاضر لنسر را فقط با یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۱۶ سوپاپ به بازار عرضه می‌کند که این پیشرانه قادر است بیشینه قدرت ۱۴۰ اسب‌بخار را در دور ۶۰۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۷۶ نیوتن‌متر را در دور ۴۲۰۰ تولید نماید. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض دنده ۶ دنده به صورت دستی از پشت فرمان به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود و این خودرو را در زمان ۱۱.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و قادر است تا به بیشینه سرعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو۵، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۶.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای یک این خودرو سدان ۱۳۵۰ کیلوگرمی، رقم مناسبی است.

میتسوبیشی لنسر بخرم یا هیوندای النترا؟

کرمان‌موتور این نسل از النترا را با یک پیشرانه ۲ لیتری به بازار عرضه می‌کند. این پیشرانه با حجم دقیق ۱۹۹۹ سی‌سی، قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۵۲ اسب‌بخار در دور ۶۲۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۹۶ نیوتن‌متر در دور ۴۰۰۰ است که وظیفه انتقال این قدرت و گشتاور، بر عهده یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار با قابلیت تعویض به صورت دستی است. با این ویژگی‌ها، این سدان جلو محرک ۱۳۵۰ کیلوگرمی، در مدت زمان ۱۰.۱ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده و در نهایت قادر است به بیشینه سرعت ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. النترا با داشتن استاندارد آلایندگی یورو۶، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۷.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در بخش مشخصات فنی، النترا از پیشرانه قدرتمندتری نسبت به لنسر برخوردار است و کندی شروع حرکت جعبه دنده CVT لنسر در ابن خودرو مشاهده نمی‌شود، اما در دور بالا، قابلیت معکوس دادن به جعبه دنده لنسر در هر دور باعث شده تا این خودرو شتاب ثانویه بهتری نسبت به النترا داشته باشد و به دلیل برخوردار بودن از پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان و هندلینگ بهتر، لنسر از کیفیت رانندگی بهتری نسبت به النترا برخوردار است.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

لنسر در ابتدا دارای دو مدل دستی و اتوماتیک بود که در حال حاضر آرین‌موتور تنها مدل اتوماتیک این خودرو را به بازار عرضه می‌کند. مدل اتوماتیک این خودرو در ابتدا، دارای سیستم صوتی Rockford Fosgate بوده که در مدل ۲۰۱۷ به بعد، به همراه سیستم استارت دکمه‌ای، از این خودرو حذف شده است. در حال حاضر مجهزترین مدل لنسر که به بازار عرضه می‌شود دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند هفت کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای، زانویی)، کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی ترمز، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور باران، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، سانروف برقی دو حالته، سنسور نور، تنظیم برقی آینه‌ها، سیستم شست و شوی چراغ‌های جلو، سیستم گردش اتوماتیک چراغ‌ها با گردش فرمان، چراغ روشنایی در روز، سیستم صوتی با نمایشگر لمسی و دارای درگاه بلوتوث، AUX و USB، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن صندلی‌های جلو است.

میتسوبیشی لنسر بخرم یا هیوندای النترا؟

هیوندای النترا، دارای تریم‌های مختلف با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی گوناگونی است که مجهزترین مدل النترا که کرمان‌موتور آن را به بازار عرضه می‌کند، دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند هفت کیسه هوا برای راننده، سرنشین، کناری، پرده‌ای و زانویی راننده، سیستم تشخیص و هشدار نقطه کور، سیستم هشدار فشار باد چرخ‌ها، سیستم ترمز ضد قفل و توزیغ الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری ESC، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف برقی، آینه‌های برقی با سیستم تاشوندگی خودکار، آینه الکتروکرومیک میانی، گرم‌کن فرمان، تزیینات چرمی داخلی (صندلی، غربیلک فرمان)، حافظه صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی‌ راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر، گرم‌کن فرمان و صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با دریچه برای سرنشینان عقب، در هوشمند صندوق عقب، روشن شدن خودکار چراغ‌ها، چراغ روشنایی در روز، سنسور باران، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی و تصویری با نمایشگر لمسی و شش بلندگو و ساب‌ووفر فابریک، فرمان برقی دارای کلید‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل و سیستم روشنایی دستگیره درها به هنگام ورود به خودرو است.

در بخش تجهیزات ایمنی، هیوندای النترا با اختلاف زیادی از لنسر پیش است و لقب مجهزترین خودرو در این سگمنت را در بازار داخلی می‌توان به این خودرو نسبت داد، چراکه میتسوبیشی هزینه زیادی برای طراحی پلتفرم و شاسی لنسر کرده است و اگر بخواهد این خودرو را با تجهیزاتی مشابه خودروهای کره‌ای در بازار عرضه کند، برچسب قیمتی به مراتب بالاتر را برای این خودرو شاهد خواهیم بود.

سخن آخر

برای انتخاب بین این دو خودرو، باید بین لذت رانندگی و داشتن خودروی با کابینی لوکس، یک گزینه را انتخاب کرد، در صورتی که مایل به داشتن خودرویی با سطح بالای تجهیزات رفاهی هستید، قطعا به سراغ النترا بروید ولی اگر کیفیت و لذت رانندگی برایتان مهم است و دوست دارید سوار بر خودرویی باشید که از راندن آن خسته نشوید، قطعا به سراغ لنسر بروید.

قیمت روز

مدل خودرو

قیمت ( در زمان نگارش)

میتسوبیشی لنسر ۱.۸

۱۸۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان

هیوندای النترا AD کرمان‌موتور

۱۴۷.۹۰۰.۰۰۰ تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.