مقایسه قیمت و مشخصات شاسی بلند بورگوارد BX7 با هیوندای سانتافه

0

خودروهای بورگوارد BX7 و هیوندای سانتافه را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

بورگوارد BX7 بخرم یا هیوندای سانتافه؟

مشخصات فنی

شرکت کیان موتور وارنا نماینده انحصاری بورگوارد، دو خودرو BX7 و BX5 را درنمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد و به تازگی پیش فروش مدل BX7 را آغاز کرده است. این برند آلمانی-چینی به زودی با مدل‌های بیشتری در بازار ایران حضور پیدا خواهد کرد. شرکت کیان موتور وارنا، در حال حاضر BX7 را با یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت به بازار عرضه می‌کند. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۲۱ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر است که این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده شش سرعته خودکار به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود. بورگوارد BX7 در دو مدل جلو محرک و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود که دارای قابلیت حمل ۵ تا ۷ سرنشین است.

در آن‌سو، کرمان موتور هیوندای سانتافه را با یک پیشرانه ۲۳۵۹ سی‌سی تنفس طبیعی به بازار عرضه می‌کند که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۸۸ اسب بخار در دور ۶۳۰۰ و بیشینه گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر در دور ۴۲۵۰ است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده خودکار شش سرعته به چرخ‌های این خودرو ۱۵۶۸ کیلوگرمی منتقل می‌شود و قادر است تا این خودرو را در زمان ۱۰.۹ ثانیه به مرز ۱۰۰ کیلومتر برساند و در نهایت به بیشینه سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو۵، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی، ۱۱.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در بخش مشخصات فنی، بورگوارد از پیشرانه قوی‌تری برخوردار است و عملکرد بهتری را نسبت به سانتافه در شتابگیری اولیه و ثانویه از خود نشان می‌دهد. همچنین برخلاف سانتافه که تنها در مدل ۵ نفره به بازار عرضه می‌شود، بورگوارد BX7 دارای دو مدل ۵ و ۷ نفره است که برای خانواده‌های پرجمعیت، گزینه مناسبی محسوب می‌شود و فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

شرکت کیان موتور وارنا، بورگوارد BX7 را با تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوعی به بازار عرضه می‌کند که لوکس‌ترین تریم آن دارای تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی و پردهای)، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، قفل دیفرانسیل، سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل لغزش الکترونیکی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی سیستم مالتی مدیا با هشت بلندگو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سانروف برقی پانورامیک، آینه الکترومیک، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، ترمز پارک برقی، رادار نقطه کور، سنسور دنده عقب، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده، سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی بر روی آن، کروز کنترل، دوربین دنده عقب و سیستم جلوگیری از برخورد با ترمز خودکار را دارا است.

در آن سو، کرمان موتور هیوندای سانتافه را با تجهیزاتی مانند شش کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی و پردهای)، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، کروز کنترل، سانروف برقی پانورامیک، رادار نقطه کور، دوربین دنده عقب، سیستم نمایش باد تایرها، سیستم ترمز کمکی در سرپایینی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه برای سرنیشنان عقب، سیستم صوتی و تصویری با نمیاشگر لمسی و درگاه USB، AUX با شش بلندگو را دارا است.

در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی، هر دو خودرو لیست بلندبالایی را به سرنشینان ارائه می‌دهند، اما بورگوارد به دلیل دارابودن سه ردیف صندلی و ۷ نفره بودن، تجهیزات بیشتری را ارائه می‌دهد، همچنین این خودرو دارای سیستم تشخیص خستگی راننده و تشخیص موانع و ترمز خودکار است که هیوندای سانتافه فاقد آن است.

سخن آخر

انتخاب بین این دو خودرو، منوط به ریسک پذیری برای خرید یک خودروی تازه وارد با پیشرانه قوی‌تر و تجهیزات بیش‌تر و یا خرید خودرویی شناخته شده در بازار با تجهیزات رفاهی و قدرت پیشرانه معقول است. اگر بازار دست دوم و خدمات پس از فروش برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است، باید هیوندای سانتافه را انتخاب کرد، اما اگر خودرویی جادارتر، قوی‌تر با تجهیزات رفاهی و ایمنی بیش‌تر را نیاز دارید، به سراغ بورگوارد باید رفت.

قیمت روز

مدل خودرو

قیمت ( در زمان نگارش)

بورگوارد BX7

۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

هیوندای سانتافه ۲۰۱۸

۲۸۷.۳۰۰.۰۰۰ تومان

خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.