معایب و مشکلات پژو ۴۰۵ اس ال ایکس با موتور tu5

1

این خودروی تازه نام بابهره گیری از موتور پر قدرت TU5 و باوجود صدای خوش این خودرو ولی یک سری مشکلات دارد که مشتریان را از خریدنش پشیمان میکند

سر و صدای زیاد

شاید اگر سن و سال کمی دارید، صدای غرش موتور برای شما بسیار جالب باشد (مخصوصا در این خودرو که موتور صدای خاص و جالبی دارد) اما بدون شک در اغلب خودرو‌های سبک خانوادگی بهتر است که صدای موتور کمتر وارد کابین شود و برای افرادی که میان سال هستند این موضوع چندان نمی‌‌تواند جالب باشد. البته صدای موتور تنها بخش آزار دهنده این خودرو نیست. مدتی بعد از استفاده، داشبورد و بخش‌های مختلف کابین نیز به سر و صدا خواهند افتاد که کم‌کم باعث آزار شما خواهد شد.

کیفیت پایین

نسخه SLX از پژو ۴۰۵ نیز گرفتار مشکلی است که تمام خودرو‌های داخلی با آن دست پنجه نرم می‌کنند. در این محصول شاهد کیفیت پایینی هستیم که گاها این کیفیت پایین واقعا توی ذوق می‌زند. برای مثال کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در داشبورد و بخش اطراف دسته دنده بسیار پایین است. همان طور که گفته شد، نسخه عادی پژو ۴۰۵ داشبورد و رو دری‌های بسیار باکیفیت‌تری داشت و اکنون در نسخه SLX رو دری‌ها با وجود اینکه زیباتر شده‌‌اند، اما بسیار بی‌کیفیت هستند. دستگیره باز کننده در نیز به حدی باریک و بی‌کیفیت است که در هر بار استفاده از آن می‌بایست خود را برای شکسته شدنش آماده کنید!

پلتفرم قدیمی

چندین سال است که پژو ۴۰۵ در خیابان‌های کشور جولان می‌دهد و در این مدت نیز شاهد نسخه‌های متفاوتی از آن بودیم که می‌توان به پژو RD، پژو ROA و… اشاره کرد که همگی پلتفرم مشابهی داشتند و حال نسخه SLX نیز از همان پلتفرم استفاده می‌کند. واقعا تکراری‌ست،‌نه؟

یک فیس لیفت ناموفق

peugeot-405-slx-(4)

به این دست از کارهای خودروسازان عادت کرده‌ایم! کمی در ظاهر چراغ‌ها تغییر می‌دهند و یک محصول جدید می‌سازند! اینجا هم وضعیت تا حدی به همین منوال است و طرح فیس‌لیفت ۴۰۵ در کل با استقبال چندانی روبه‌رو نشده و همان‌هایی که که ۴۰۵ را هم دوست داشتند، تا حدی از خود زده کرد.

گران بود، گران‌تر هم شد!

با وجود اینکه پژو ۴۰۵SLX تقریبا یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های کمپانی ایران خودرو به حساب می‌آید، اما بسیاری آن را همچنان گران قیمت می‌دانند. روز گذشته نیز خبری را در چرخان مبنی بر افزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی‌ مطالعه کردیم که اکنون برای خرید یک نسخه از این خودرو می‌بایست ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید.

همه خودروسازان وقتی یک مدتی از عرضه یک نوع از محصولشان میگذرد با اعمال کمی تغییر در ظاهر وباطن همان خودرو و گذاشتن یک نام جدید بر روی آن همان خودرو را روانه بازارها میکنند حال خودروی ۴۰۵ هم با اعمال یکسری تغییرات و نهادن نام SLX بر انتهای ۴۰۵ این خودرو را وارد بازار ها نموده است

چیزی که در این بین عجیب و غریب به نظر می آید این است که ما شاهد ضعف هایی در این نسخه هستیم که حتی در نسخه اصلی آن وجود نداشته است

عجیبی این قضیه برای این است که همیشه خودروسازان سعی میکنن در نسخه های جدید ترشان نسخه قبلی را اصلاح کنند و یک خودروی نسبتا بی عیب را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. کوروش می گوید

    چقدر دروغ گو
    فیس لیفت نا موفق! انتظار داری از ۴۰۵ ۶۰ سال پیش فیس لیفت BMW در بیاد عوض کردن داشبورد موتور جلو پنجره زه داخلی زه خارجی قالپاق آیینه بقل چراغ عقب چراغ جلو فرمان گیر بکس رفع مشکل واشر و سرو صدا و استهلاک بالا واقعا منتظر چی بودی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.