چگونه از شر رنگ‌های اسپری شده روی ماشین خلاص شویم؟

0

۳روش ساده برای پاک‌کردن رنگ‌های اسپری شده روی ماشین

شاید شما هم با صحنه ناخوشایند رنگ شدن ماشین تان با اسپری های رنگی رو به رو شده باشید احتمالا اکثر افراد با دیدن چنین صحنه هایی بسیار ناراحت و عصبی می شوند و به دنبال اولین مغازه نقاشی ماشین می گردند تا رنگ حاصل را از روی خودروی خود پاک کنند….

سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی زاده سرچشمه: شاید شما هم با صحنه ناخوشایند رنگ شدن ماشین تان با اسپری های رنگی رو به رو شده باشید احتمالا اکثر افراد با دیدن چنین صحنه هایی بسیار ناراحت و عصبی می شوند و به دنبال اولین مغازه نقاشی ماشین می گردند تا رنگ حاصل را از روی خودروی خود پاک کنند. جالب است که بدانید لزومی ندارد حتما به تعمیر کار و یا نقاش ماشین سر بزنید شما می توانید با یکسری مواد که در دسترستان نیز هستند این گونه رنگ ها را پاک کنید.

در ادامه این گزارش شما را با سه ماده که به راحتی در دسترس هستند آشنا می کنیم که با استفاده از آنها و راه هایی که به شما آموزش داده می شود به راحتی می توانید از شر رنگ اضافی و ناخواسته روی بدنه خودروی خود خلاص شوید.

ترس به خودتان راه ندهید راه های زیادی برای از بین بردن رنگ های حاصل از اسپری، روی بدنه خودروی شما وجود دارد اما موثرترین راه ها که می تواند به شما کمک کند، استفاده از استون و یا پاک کننده ناخن، خاک رس و واکس یا روغن نخل است.

۱. استفاده از استون و پاک کننده لاک ناخن

۱. تهیه کردن مقداری استون و یا پولیش حاوی استون ناخن

برای شروع کار شما باید یک بطری حاوی استون از فروشگاه تهیه کنید اگر در هر صورتی استون در دسترس نبود می توانید از پاک کننده لاک ناخن که حاوی استون است استفاده کنید. پاک کننده ناخن به نحوی ساخته شده است که بتواند رنگ حاصل از لاک ناخن را به راحتی پاک کند این ماده می تواند به راحتی یک لایه از رنگ روی ناخن را از سطح آن جدا کند. این گونه مواد هر چقدر استون آنها بالاتر باشند بهتر و زودتر می توانند عملیات رنگ بری انجام دهند. استفاده از یک برند خوب می تواند به شما کمک کند تا هر چه سریعتر از شر رنگ های اضافی روی ماشین خلاص شوید.

۲. استون و یا پاک کننده ناخن را روی یک پارچه بریزید

در اینجا شما می توانید از یک حوله نرم به عنوان پد پاک کننده استفاده کنید زیرا برخی پارچه ها با زبری ایکه دارند می توانند به رنگ اصلی ماشین تان آسیب وارد کنند. توجه داشته باشید که پارچه خشک را روی رنگ اسپری شده نمالید سعی کنید که حوله و یا پارچه نرم همیشه خیس باشند. از آنجایی که استون یک ماده فرار است به محض آنکه حوله شما خشک شد با استفاده از استون و یا پاک کننده ناخن آن را مرطوب نگه دارید. توجه داشته باشید برای محافظت از دستان خود در برابر استون یا پاک کننده ناخن از یک دستکش خوب پلاستیکی استفاده کنید. اسفنج نرم نیز می تواند جایگزین خوبی برای حوله و یا دیگر پارچه های نرم باشد.

۳. پارچه را به آرامی بر روی رنگ اسپری شده بکشید

سعی کنید پارچه نرم و یا حوله آغشته به استون و یا پاک کننده ناخن را، به آرامی و دایره ای وار روی بدنه اسپری شده خودروی تان بکشید. سعی کنید در حوالی محل رنگ شده رو بدنه خودرو را نیز دستمال بکشید. بیاد داشته باشید که رنگ با مالش شما به پارچه منتقل می شود هر چند لحظه یک بار پارچه و یا حوله را عوض کنید تا زمانی که تمام رنگ روی بدنه خودرو پاک شود.

۴. پس از جدا شدن رنگ اسپری، ماشین را بشویید

وقتی مطمئن شدید که تمامی رنگ اسپری شده روی خودری تان پاک شده است سپس آن را بشوید. در موقع شستن سعی کنید با استفاده از برخی شوینده ها، محلی را که آغشته به استون و یا پاک کننده ناخن است را به خوبی بشوید تا آثاری از این مواد روی بدنه خودروی شما باقی نماند.

۲. خلاص شدن از اسپری رنگ روی بدنه ماشین به کمک خاک رس

  1. ماشین خود را بشویید و خشک کنید
  2. برای اینکه از شر رنگ حاصل از اسپری رنگی با استفاده از خاک رس راحت شوید ابتدا باید ماشین تان را خوب بشویید و سپس آن را خشک کنید. شما می توانید ماشین خود را هم با دستتان بشوید و یا آن را به کارواش ببرید تا خوب تمیز و خشک شود. توجه داشته باشید اگر اسپری رنگ پاشیده شده روی بدنه خودرویتان تازه باشد آب گرم و صابون می تواند بخشی از رنگ اسپری شده را به خوبی پاک کند.

۲. خاک رس را آماده کنید

خاک رس می تواند مثل یک ساینده پلیمری بدون آنکه به سطح ماشین و رنگ اصلی آن آسیبی برساند هر چیز اضافه ای که روی ماشین تان نشسته است را پاک کند. خاک رس با انواع مختلفی در بازار وجود دارد فقط دقت کنید که از نرم ترین آنها استفاده کنید برخی از خاک های رس نامرغوب درون شان سنگ ریزه دارند این سنگ ریزه ها می تواند روی سطح ماشین خراش ایجاد کنند پس در هنگام تهیه خاک رس این مسائل را در نظر داشته باشید. خاک رس و مواد فراوری آن معمولا در فروشگاه قطعات خودرو محلی موجود است.

۳. خاک رس را خیس کن

شما به اندازه یک کف دست از خاک رس نیاز دارید اگر خاک رس خریداری شما زیاد بود اضافه آن را درون ظرف برگردانید و به خوبی مهر و موم کنید. سپس خاک رس را درون یک ظرف آب گرم بریزید تا کاملا خیس شود پدی را که برای کشیدن خاک رس درون جعبه آن قرار دارد را بردارید و مقداری از رس خیس شده را به همراه روغن روان کننده روی آن بمالید سپس به آرامی آن را روی رنگ اسپری شده بمالید به نحوی که تمام رنگ را تحت پوشش قرار دهد. اگر درون لوازم همراه خاک رس چنین پدی نبود با استفاده از یک پارچه نیز می توانید این کار را انجام دهید.

۴. استفاده از روان کننده خاک رس

روان کننده را روی رنگ اسپری شده روی ماشین بریزید و سپس مقداری را نیز با خاک رس مرطوب نیز مخلوط کنید. سعی کنید از مقدار بیشتری روان کننده استفاده کنید تا خاک رس روی بدنه ماشین تان خش ایجاد نکند. روان کننده خاک رس به طور معمول در فروشگاه قطعات خودرو محلی موجود است.

۵. خاک رس را بر روی رنگ اسپری شده بمالید

برای این کار در مواقعی که پد نداشته باشید می توانید خاک رس مرطوب شده با آب و روغن روان کننده را روی رنگ اسپری شده بمالید سعی کنید با کمی قدرت به خاک رس فشار بیاورید تا با استفاده از اصطحکاکی که ایجاد می شود رنگ اضافی از روی بدنه خودرو برداشته شود. این کار مثل صابون زدن روی پوست بدنتان است. این کار ظرف مدت زمان کوتاهی تمامی رنگ اضافی را از روی سطح بدنه خودرو پاک می کند.

هر بار که با انگشت خود روی رنگ می مالید دستتان را بشوید و از خاک رس جدید استفاده کنید تا راحتر مواد اضافی چون رنگ از روی بدنه خودرو پاک شوند.

۶. پاک کردن آثار خاک رس

وقتی رنگ اسپری شده روی خودرو پاک شد زمان آن می رسد که خاک رس باقی مانده روی بدنه ماشین تمیز شود برای این کار می توانید از یک حوله و یا یک پارچه جاذب رطوبت خوب استفاده کنید تمام سطوحی که به خاک رس آغشته شده است را پاک کنید. این کار با مالش دادن پارچه روی سطح بدنه خودرو به راحتی امکان پذیر است.

۷. موم یا واکس ماشین

استفاده از موم و یا واکس برای آن است که رنگ اصلی خودرو آسیبی نبیند این کار رنگ اصلی را از آسیب های بیشتر حفظ می کند. و همچنین درخشش رنگ خودرو را بالا می برد. سعی کنید موم و یا واکس را به صورت دایره ای روی بدنه خودرو بمالید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

تذکر: در موقع واکس زدن روی بدنه خودرو حتما از اسفنج نرم استفاده کنید در صورت نبود اسفنج نرم از یک تکه پارچه نرم استفاده کنید. یادتان نرود واکس را به صورت دوار روی بدنه خودرو بمالید و دقت کنید که بین پارچه و یا اسفنج و بدنه ماشینتان سنگ ریزه گیر نکرده باشد زیرا این کار باعث خش افتادن رنگ اصلی ماشین می شود.

۳. استفاده از واکس رنگ و یا موم نخل

۱. موم نخل و یا واکس مایع را خریداری کنید

محصولاتی مانند واکس های براق کننده و موم نخل حاوی روغن هایی هستند که می توانند رنگ اسپری شده روی خودرو را تجزیه کنند. این گونه موم ها به رنگ اصلی خودروی شما آسیبی وارد نمی کنند بلکه قادرند رنگ حاصل از اسپری را از روی بدنه خودرو حذف کنند. شما می توانید از فروشگاه های لوازم ماشین روغن نخل را به راحتی تهیه کنید. اگر هم چنین کاری میسر نبود به صورت آنلاین نیز می توان این روغن ها را تهیه کنید.

۲. موم را روی یک اسفنج قرار دهید

مقدار موثری از روغن نخل و یا واکس را روی اسفنج نرمی بریزید نگران استفاده زیاد از روغن و یا واکس مورد نظر نباشید زیرا برای نابودی رنگ اسپری شده به روغن و یا واکس بیشتری نیاز دارید.

۴. اسفنج را کاملا روی رنگ اسپری قرار دهید

شما می توانید با استفاده از یک فشار ثابت اسفنج آغشته به روغن را روی ناحیه رنگ شده قرار دهید و با استفاده از حرکت دایره ای سعی کنید تمامی رنگ اضافی اسپری شده را حذف کنید. در موقع پاک کردن رنگ اضافی دقت کنید که تمامی قطرات ریز حاصل از اسپری را با اسفنج پاک کرده باشید. شاید نقاطی را که به راحتی قابل مشاهده نیستند نیز با اسپری رنگی شده باشند.

۵. پاک کردن سطح خودرو از روغن و یا واکس های اضافی

بعد از این که مطمئن شدید که رنگ روی بدنه خودرو به خوبی پاک شد با استفاده از یک اسفنج نرم و تمیز و یا یک پارچه نرم و تمیز دیگر بقایای روغن و واکس باقی مانده روی بدنه خودروی تان را پاک کنید برای بهتر پاک شدن اثر روغن روی بدنه خود رو این کار را به صورت دایره های انجام دهید تا تمامی سطوح از رنگ اضافی پاک شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.